filtr stożkowy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez hardmen969 » 17 lut 2013, o 13:57

Witam. Dziś w sumie dla jaj założyłem stożek od kolegi, bo chciałem usłyszeć jaki dźwięk będzie miał silnik. No i oczywiście przejechałem się i wyraźnie poczułem wzrost mocy, ale myślę sobie wiadomo stożek to już się wydaje, że spokojnie 10KM przybyło.
No ale. Zrobiłem testy (kręciłem filmiki). Wyglądały one tak. Na 4 biegu miałem 2000rpm i z gazem do dechy trzymałem do 3000rpm. Zmierzyłem czasy z filmików i z tego wynika, że na gazie ze stożkiem czas poprawił się o około 1s, a na benzynie około 0.8s.

Nie wiem, co o tym myśleć, bo wszyscy piszą, ze w tym silniku stożek tylko szkodzi, jeśli nie ma większych przeróbek.

czasy gaz+ stożek 6.6s
benzyna+ stożek 6.4
bez stożka gaz 7.6s
benzyna 7.2
hardmen969
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 sie 2011, o 10:52
Lokalizacja: rakszawa

 

Postprzez Paweu » 17 lut 2013, o 15:13

hardmen969 napisał(a):No i oczywiście przejechałem się i wyraźnie poczułem wzrost mocy, ale myślę sobie wiadomo stożek to już się wydaje, że spokojnie 10KM przybyło.


albo i ze 20 mogło przybyć.

Poka foto jak stożek zamontowałeś. Ciekaw jestem.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4275
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Opik » 17 lut 2013, o 15:42

tez jestem ciekaw ;)
jak ten stozek ma zostac to lec na regulacje mieszanki bo sie sklad zmienia po zmianie na stozek
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez chomik » 17 lut 2013, o 17:07

źle założony stożek napewno pogorszy prace silnika , jednak jak stożek jest prawidłowo dobrany, zasysa wyłącznie zimne powietrze to napewno poprawią sie osiągi auta .
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 17 lut 2013, o 18:18

mierzyłeś jakimś gtechem? jakiś wykres z hamowni?
przy pomiarze komórą w łapie ciężko nawet mówić o jakimś błędzie pomiaru a co dopiero wyliczać dziesiąte części sekundy :lol:
założenie samego stożka w 99,9% nic nie da jak nie pogorszy charakterystyki.
dolot musi być złożony z głową, wszyscy leją na zjawiska falowe które w N/A są kluczowe, dlatego firmy wydają krocie na zbudowanie porządnego dolotu i wydechu do wolnossaka
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 18 lut 2013, o 00:49

trollu, weź już odpuść.... Naprawdę, jak zrobi się to z głową, to silnik na pewno nie chodzi gorzej niż na ori puszce, czego przykładem może być mój Golf (i nie jest to tylko moje zdanie)
Oczywiście regularnie widujemy tu stożki zamontowane na fabrycznej harmonijce i puszczone samopas po komorze, ale tego nie warto chyba komentować :hyhy:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez hardmen969 » 18 lut 2013, o 01:12

Filmik z testów. Ten mały filmik był kręcony ze stożkiem.
Jak na małym filmiku jest już 3000rpm, to na dużym minimalnie ponad 2800.
hardmen969
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 sie 2011, o 10:52
Lokalizacja: rakszawa

Postprzez Opik » 18 lut 2013, o 01:31

No jest minimalna różnica, ale to równie dobrze może być kwestia spadku nawierzchni czy coś. Powinieneś zrobić z 5 pomiarów, zmiana i znowu 5 pomiarów na stożku. Wtedy byłoby to w jakikolwiek sposób miarodajne
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez hardmen969 » 18 lut 2013, o 12:56

Ten sam odcinek drogi. Robiłem drugie pomiary i to samo.
Wydaje mi się, że moje 1.8 jest zmulone, na trasie po długim rozpędzaniu ledwo 170 licznikowe leci. Wcześniej miałem tez trójkę z 1.9TD 75KM + boost pin + 1.1bar i na 5 biegu szedł do odcięcia 5000rpm, czyli 190 na liczniku.
hardmen969
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 sie 2011, o 10:52
Lokalizacja: rakszawa

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości