przeguby i półosie

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez Dawidek » 25 kwi 2010, o 11:42

Na forum ktoś ma do sprzedania skrzynie z 1.8 będzie pasowała do mojego 1.6 ? niby koni tyle samo

Jaki polecacie olej do tej skrzyni ?
Avatar użytkownika
Dawidek
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 10 cze 2009, o 12:02
Lokalizacja: Kalisz

 

Postprzez Legionista » 25 kwi 2010, o 14:49

Dawidek napisał(a):A biegi Ci wchodziły normalnie?


Tak wszystko wchodziło idealnie tylko te tyrkotanie było cały czas podczas jazdy
Jak jest skrzynia w dobrym stanie to olej 75w/90 a jak już w gorszym to lepiej dać 80w/90
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez art1809 » 25 kwi 2010, o 20:09

Ale jeżeli na postoju nic się nie dzieje to w sumie jeszcze nie jest przesądzone, że to skrzynia bo skrrynia terkocze też na postoju. Wjedź gdzieś na kanał odpal silnik i niech ktoś probuje Ci lekko ruszać na ręcznym a Ty nasłuchuj pod spodem może to nie skrzynia tylko przegub albo jeszcze coś innego...

Dodano: 2010-04-25, 20:11
przy wewnętrznych przegubach często odkręcają się śruby sprawdź
art1809
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 10:29
Lokalizacja: nowy sącz

Postprzez Dawidek » 28 kwi 2010, o 17:17

Ok sprawa się wyjaśniła :)) Nie dokręcone były śruby do piast trzymające felge. Głupia sprawa ale jestem happy na maxa :) Temat do zamknięcia
Avatar użytkownika
Dawidek
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 10 cze 2009, o 12:02
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez tomak999 » 28 kwi 2010, o 20:46

z prawej 48x62x7 numer części 084 409 189 B
a to już na necie znalazłem ze z lewej strony 57x71x7 co do pierwszego jestem pewien na 100% w sobotę wymieniałem przyznam że sam się dowiedzialem że jest różnica w lewej a prawej stronie
MK III
tomak999
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 23 mar 2010, o 12:27
Lokalizacja: lublin / hrubieszów

Postprzez prezesik » 28 kwi 2010, o 21:14

tomak999 napisał(a):a to już na necie znalazłem ze z lewej strony 57x71x7
potwierdzam rozmiar - wymieniałem u siebie obie sztuki.

ps. Jak będziesz wymieniał to uważaj, aby nie powyginać ani nie pokaleczyć tych zielonych blaszanych kołnierzy, w których siedzą simeringi.
Ja jeden tak pokrzywiłem, ze dopiero po wyjęciu ze skrzyni wkleiłem na klej REINTZ uszczelniacz w blaszany kołnierz i teraz trzyma, a wtedy olej przeciekał.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez art1809 » 28 kwi 2010, o 21:14

Witam podlączę się pod temat otórz próbowałem dziś wymienić ten uszczelniacz i mam problem bo gość w sklepie sprzedał mi uszczelniacz i powiedział, że będzie pasował a okazało się że jest za duży i nie można go wcisnąć a poza tym ten zielony kosz w którym to siedzi jest trochę pokrzywiony i pewnie dlatego mi olej ciekł. Moje pytanie brzmi skąd mogę wziąć tek zielony kosz czy jak to się tam nazywa i czy mogę jezdić bez oleju w skrzyni bo nie mam innego środka transportu a do sklepu z częsciami mam daleko?
art1809
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 10:29
Lokalizacja: nowy sącz

Postprzez prezesik » 28 kwi 2010, o 21:18

art1809 napisał(a):Witam podlączę się pod temat otórz próbowałem dziś wymienić ten uszczelniacz i mam problem bo gość w sklepie sprzedał mi uszczelniacz i powiedział, że będzie pasował a okazało się że jest za duży i nie można go wcisnąć a poza tym ten zielony kosz w którym to siedzi jest trochę pokrzywiony i pewnie dlatego mi olej ciekł. Moje pytanie brzmi skąd mogę wziąć tek zielony kosz czy jak to się tam nazywa i czy mogę jezdić bez oleju w skrzyni bo nie mam innego środka transportu a do sklepu z częsciami mam daleko?
właśnie o tym piszę.

fotka jak było u mnie:

Obrazek

Kolego wyjmij ze skrzyni ten blaszany kołnierz (dookoła niego masz 4 wcięcia na śrubokręt płaski), podważysz i wyjdzie.
Blaszany kołnierz weź na stół, odtłuść benzynką ekstrakcyjną, zaopatrz się też we właściwy uszczelniacz (ja kupiłem w ASO za 50 zł/szt.) i wklej go na klej VICTOR REINZ - klej po wyschnięciu jest jak guma , a wtedy całość włóż do skrzyni też smarując kołnierz za zewnątrz klejem.
Ja mam tak zrobione i nawet kropelki nie wyciekło.

Bez oleju można jeździć ale nie za długo, oleju zawsze coś tak 2-3 setki są. Ja jeździłem tak 4 miesiące i jakoś tam było...
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez art1809 » 28 kwi 2010, o 21:31

aha i jeszce jedno mam pytanie bo jak to rozkręcałem to wypadła mi ta sprężyna ze środka i taka podkładka jakby stożkowa z nacięciami i niebardzo wiem w jaki sposób to powinno być poskładane teraz jeżeli wiecie to pomóżcie prosże. Bardzo pomocny byłby schemat ewentualnie nawet narysowany w paincie:)
art1809
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 10:29
Lokalizacja: nowy sącz

Postprzez prezesik » 28 kwi 2010, o 21:35

na flanszę nakładasz:
- sprężynę
- podkładkę tym kołnierzykiem zakrywając sprężynę
- mosiężny dystans mniejszym stożkiem w stronę skrzyni
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez art1809 » 28 kwi 2010, o 21:37

ok dzięki wielkie pomógł dla Ciebie będzie i zimny browarek
art1809
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 10:29
Lokalizacja: nowy sącz

Postprzez prezesik » 28 kwi 2010, o 21:41

jakby co to pisz jak tam wymianka :)

Ja dwa tygodnie temu poleżałem całą sobotę pod autem :) i jestem na bieżąco.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 8 gości