Jak sprawdzić poprawnośc działania układu ogrzewania 1.4 ?

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Jak sprawdzić poprawnośc działania układu ogrzewania 1.4 ?

Postprzez oldsoul » 27 sty 2012, o 16:28

Witam, moje autko zawsze kiepsko grzało, jest to silnik 1,4. Chciałbym dojść do tego co jest przyczyną podawania z nawiewów ledwo letniego powietrza, oczywiście na maksymalnie odkręconym grzaniu.
Linki wydaje mi się że działają prawidłowo. Jak sprawdzić czy nagrzewnica jest drożna czy nie?
Jakie mogą być jeszcze powody słabego grzania ? Chciałbym zlokalizować usterkę zanim zacznę cokolwiek robić.
Samochód według czujnika osiąga odpowiednio szybko 90 stopni. Wiatrak też chyba załącza się jak powinien.

Co po kolei robić i jakie usterki mogą dolegać ?

Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc ;)
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Jak sprawdzić poprawnośc działania układu ogrzewania 1.4 ?

 

Postprzez prezesik » 27 sty 2012, o 17:33

Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez oldsoul » 28 sty 2012, o 00:40

Właśnie na kratkach nawiewów widać już gąbki... niestety to pewnie oznacza rozbieranie kokpitu. Czy uda mi się to zrobić samemu ?

[ Dodano: 2012-01-27, 23:44 ]
Czy na tym forum znajduje się jakiś poradnik bardziej szczegółowy niż w " SAM NAPRAWIAM" ? Potrzebował bym trochę dokładniejszego opisu czynności może podpartego nawet zdjęciami.
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez prezesik » 28 sty 2012, o 11:55

oldsoul napisał(a):[ Dodano: 2012-01-27, 23:44 ]
Czy na tym forum znajduje się jakiś poradnik bardziej szczegółowy niż w " SAM NAPRAWIAM" ? Potrzebował bym trochę dokładniejszego opisu czynności może podpartego nawet zdjęciami.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... fotoporada
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez oldsoul » 28 sty 2012, o 16:23

prezesik25, jestem Ci dozgonnie wdzięczny :) foto porada jest świetna, myślę że dzięki temu poradze sobie bez problemu. Jednak po pierwsze, nagrzewnica jest raczej w porządku- obydwa przewody są gorące. Jednak jak juz rozbieram to nagrzewnicę wymienię też- chyba że będzie miała na prawde spory przelot albo po prostu ją troche zregeneruje.
Najbardziej chodzi mi o tą klapkę ciepłe/zimne. Gdzie ona się w ogóle znajduje dokładnie ? Jak ją "wyremontować" użyć innej gąbki? jakiej ? czy obkleić ją czym innym ?

No i drugie pytanie szczegółowe dotyczy postępowania w przypadku posiadania poduszki powietrznej kierowcy- jak zdjąć kierownice w takim układzie ? No i pewnie tą czynność wykonać jako pierwszą ?

Do całej roboty, będę się zabierać co prawda dopiero za 2 tygodnie, już dziś zbieram potrzebną wiedzę, i właśnie nasuwa się kolejne pytanie. Co jeszcze warto zrobić przy okazji rozebrania całego przodu ?
Ostatnio edytowano 28 sty 2012, o 16:34 przez oldsoul, łącznie edytowano 1 raz
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez prezesik » 28 sty 2012, o 16:27

oldsoul napisał(a):Najbardziej chodzi mi o tą klapkę ciepłe/zimne. Gdzie ona się w ogóle znajduje dokładnie ? Jak ją "wyremontować" użyć innej gąbki? jakiej ? czy obkleić ją czym innym ?


Ja ją tak naprawiłem:

http://www.golf3.pl/topics40/leci-ciepl ... t33910.htm
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez oldsoul » 28 sty 2012, o 16:39

Aha, czyli do klapki dostanę się po rozpołowieniu tunelu, pisałeś że wkręty blokowały domykanie klapki, skąd się tam wzięły ?

No i jeszcze jedno- czy to aby na pewno to wina klapki ? wylatują co prawda przez nawiewy, węże od nagrzewnicy są gorące- linki wydają się działać prawidłowo- po zamknięciu na zimne powietrze dmucha lodowatym. a po przekręceniu na ciepłe właśnie takim chłodnawo-letnim.
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez prezesik » 28 sty 2012, o 22:05

oldsoul napisał(a):pisałeś że wkręty blokowały domykanie klapki, skąd się tam wzięły ?
możliwe, że mi przypadkowo wleciały do otworu wentylacyjnego przez kratkę.
oldsoul napisał(a):No i jeszcze jedno- czy to aby na pewno to wina klapki ?

wg mnie tak
oldsoul napisał(a):a po przekręceniu na ciepłe właśnie takim chłodnawo-letnim.

bo nie ma gąbki na klapce i przez otwory przedostaje się zimne powietrze i miesza sie z ciepłym, wtedy leci letnie.

Ostatecznie weź szlauf, podłącz do jednego końca nagrzewnicy, na drugi koniec nagrzewnicy załóż jakiś inny wężyk aby woda lała się na zewnątrz auta i przepłukaj nagrzewnicę. Pierw w jedną stronę, potem zamień węże i znów przepłukaj. Jeżeli to zapchana nagrzewnica to powinno pomóc.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez oldsoul » 30 sty 2012, o 19:08

da się to wykonać w garażu w którym nie do końca jest tyle miejsca żeby otworzyć drzwi na całą szerokosc ?
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez jurek189 » 6 lut 2012, o 08:27

spokojnie się da, tylko trochę zabawy z tym jest. W sobotę w swoim golfiku ściągałem całą deche i okleiłem ta właśnie klapkę zimno/ciepło, w garażu gdzie nie ma za dużo miejsca. Gorąco aż miło :]
jurek189
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 16 wrz 2011, o 09:35
Lokalizacja: Zamość

Postprzez oldsoul » 8 lut 2012, o 15:11

kolego a powiedz czym okleiłeś klapkę ? nie mam pomysłu na to
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez Gofer » 8 lut 2012, o 15:28

oldsoul napisał(a):kolego a powiedz czym okleiłeś klapkę ?


Może uszczelka do okien ??
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

Następna strona

- - - dźwigi żywiec



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość