Światła zewnętrzne

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez prezesik » 24 lis 2010, o 06:57

gello1 radzę ci, abyś powyjmował każdą wsuwkę z gniazda przekaźnika i polutował z kablem. To wszystko robione jest "na sztuke", spokojnie można taki kabelek mocniej ręką wyjąć z wsuwki. Po roku dwóch możesz mieć problemy ze śniedziejącym kablem w tym miejscu. Ja każde połączenie wsuwki z kablem zaciskałem i lutowałem, aby mieć zrobione na lata. Raz zrobiłem wszystko tylko "na ścisk" kabla w suwce i po 1,5 roku nie chciało łączyć, musiałem wszystkie połączenia poprawiać i lutować.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

 

Postprzez gello1 » 24 lis 2010, o 16:17

Wiązka skończona. Został tylko montaż(wpięcie).
Aha puściłem jednak masę do lamp od akumulatora :lol:


[ Dodano: 2010-11-24, 20:39 ]
Podłączyłem tak na szybkiego i mam teraz na włączonym silniku 13,8v(aku 14,3V) ze standardowych 12,3v(14,3V aku).
Jutro ładnie wkomponuję wiązkę :mrgreen:
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez prezesik » 25 lis 2010, o 01:50

Kolego - szczerze - to ten czarny kabelek (-) wspólny dla wszystkich przekaźników może okazać się za cienki. Radzę dać jakiś grubszy. Pierw sprawdź czy nie będzie się grzał po włączeniu mijania i długich razem. Ja dawałem (+) i (-) z akumulatora sporo grubsze.
Ja zakupiłem puszkę hermetyczną w elektrycznym, w której umieściłem przekaźniki i bezpieczniki, aby się luzem pod maską nie brudziły. Puszkę przymocowałem na wkręty do obudowy chłodnicy.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Zico63 » 25 lis 2010, o 10:05

Czarny od 85 lub 86 (zależy jak kto włożył) czyli masa cewki przekaźnika wystarcza o przekroju 0,75mm² (to pod względem wytrzymałości mechanicznej przewodu) a 0,5mm² pod względem przepływu prądu. Płynie nim zaledwie 4 x 2W, tyle mają (pobierają) cewki przekaźników.
Za to przewody zasilające muszą mieć minimalny przekrój 1,5mm² a lepiej 2,5mm², bo takie cienizny to już są fabrycznie, operacja traci sens.
Natomiast bardzo przydatna jest nowa masa od żarówek!
Wowczas jest O.K.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez gello1 » 26 lis 2010, o 10:45

No i zamontowane:)
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Re: Przekazniki Swiatel

Postprzez danny.tcz » 15 lut 2011, o 22:56

a zen tez ma spadki napiecia ????
Ostatnio edytowano 15 lut 2011, o 23:02 przez danny.tcz, łącznie edytowano 2 razy
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

Postprzez gello1 » 15 lut 2011, o 22:57

każdej. Ale jakbyś przeczytał cały temat to byś nie zadawał tego pytania :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Regulacja świateł

Postprzez Marvin911 » 17 lut 2011, o 23:06

Witam, posiadam lampy jak w opisie oraz na zdjęciu. auto kopiłem od razu z tymi reflektorami i zmieniłem właśnie niedawno żarówki :D... Teraz mam problem i pytanie, czy wie ktoś jak mogę je ustawić ręcznie (Regulacja Pionowo i poziomo. Oraz ciekawi minie dlaczego lampa odpowiadająca za światło długie, nie daje długiego strumienia światła tylko świeci w szerokości)? ponieważ regulacja elektryczna nie działa ...

Przód:
[center]Obrazek[/center]

Tył:
[center]Obrazek [/center]
Marvin911
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 23 lis 2010, o 22:46
Lokalizacja: Opole

Postprzez swatu » 17 lut 2011, o 23:11

z tyłu lampy powinienes miec regulacje manualna czasem trzeba uzyc srubokreta by regulowac.

[ Dodano: 2011-02-17, 22:13 ]
na zdjeciu ci zaznaczyłem te 2 pokretła do recznej regulacji.
pion i poziom podjedz pod jakąs sciane i zacznij nimi krecic i sprawdzisz jak sie ustawiaja .
Obrazek

[ Dodano: 2011-02-17, 22:16 ]
a tu masz info.jak poprawnie wyregulowac lampy:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 7d6313693b
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez czaro » 17 lut 2011, o 23:17

Dokładnie jak pisze swatu. Poza tym koło tych pokręteł (gdzieś w ich pobliżu) powinieneś mieć napisane który do czego (up-down, left-right).
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Marvin911 » 17 lut 2011, o 23:23

Mam nadzieje, bo dziś próbowałem właśnie tym kręcić i coś nic nie szlo, ale jutro jeszcze sprawdzę. A właśnie, może mi jeszcze ktoś odp. o co chodzi z tymi długimi?


PS. To śrubokrętem nie mam po co się bawić?
Marvin911
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 23 lis 2010, o 22:46
Lokalizacja: Opole

Postprzez czaro » 17 lut 2011, o 23:27

PS. To śrubokrętem nie mam po co się bawić?

Ale co chcesz robić śrubokrętem?
Może być taka opcja że nie będzie reagowało na pokrętła- to oznacza że ktoś zbytnio powykręcał śruby i wypadły z gwintu.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości