Światła zewnętrzne

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez dawi19 » 13 lis 2010, o 12:58

no wlasnie koledzy :) prosilbym o jakies linki do allegro gdzie mozna takie cos kupic i jak to zamontowac :)
dawi19
Badacz tematu
 
Posty: 374
Dołączył(a): 22 cze 2010, o 23:43
Lokalizacja: Rybnik

 

Postprzez k-m-r1 » 13 lis 2010, o 15:24

http://allegro.pl/przekaznik-12v-40a-sa ... 10441.html chocby takilub podobny
a co sie tak na te prtzekazkimi uparłeć??

konektory


i do pociągniecia zasilania z aku

i do zabezpieczenia koszulka

do tego coś do zaciskania konektorów na przewody jakaz zaprawiarka 45 zł lub kombinerki

[ Dodano: 2010-11-13, 14:29 ]
aha te koszulki termokurczliwe można zastąpic tasmą izolacyjną a żeby nic nie latało mocyjemy na koniec opaskami


linki na allegro są tylko poglądowe by mieć rozpoznanie
nikogo nie reklamuje

drogo to wyjdzie doliczając koszta przesyłki odwiedz sklep elektryczny bądz jakis z elektroniką tam powinni miec
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez mce-ozi » 13 lis 2010, o 21:52

Postaram się wam coś stworzyć na dniach i mówię od razu u mnie nie wygląda to mega profesjonalnie ale działa prawidłowo
Avatar użytkownika
mce-ozi
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 21:46
Lokalizacja: Myślenice/ Frankfurt am Main
Rocznik: 1995
Silnik: 1.9 td
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 13 lis 2010, o 22:28

W każdym sklepie moto są przekaźniki, w podstawkach i zaprawionymi kawałkami kabli.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez prezesik » 13 lis 2010, o 23:12

Przekaźników radzę szukać w sklepach moto starszej daty, tam gdzie jeszcze mają części do FSO, bo w tych nowych nie mają najzwyklejszych przekaźników 30A typu 541. Sam spotkałem się z takim przypadkiem w swoim mieście.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Zico63 » 13 lis 2010, o 23:33

By założyć przekaźniki w Golfie 3 należy zgromadzić
*4 sztuki przekaźników świateł Zelmot typ 541 lub zamienniki z allegro, np.:

lub

*4 sztuki podstawek pod przekaźniki, z allegro lub ze złomu od Poloneza (ja tak mam).
*4 sztuki oprawek na bezpieczniki.
* Przewody, końcówki, konektory itp.
Do okrągłego wieloprzewodowego złącza na chłodnicy dochodzą przewody do żarówek mijania i drogowych: żółty – mijania lewe, żółto-czarny – mijania prawe, biały – drogowe lewe, biało-czarny – drogowe prawe. Te przewody przecinamy w odległości ok. 10 cm przed złączem czyli od strony akumulatora. Następnie te przewody lutujemy do czterech przewodów ok. 1,2m długości i doprowadzamy w okolicę akumulatora, oznaczając je (np. mazakiem do płyt CD lub specjalnymi znacznikami nakładanymi na przewód) by się nie pomyliły. To sterowanie każdego przekaźnika, pin 85.
Wykonujemy cztery zestawy jak na fotografii 2, przewód prądowy (na foto – czerwony) to linka o przekroju min. 1,5mm² a lepiej 2,5mm². Przewód z pinu 87 każdego z przekaźników doprowadzamy z powrotem do złącza na chłodnicy, dołączając kostką jak na foto lub lutując do odciętego przewodu danej żarówki, biegnącego do złącza, czyli do tych pozostałych 10cm. W podstawki wpinamy przewody sterowania pin 85. Wykonujemy też przewód masowy z cienkiego (0,75mm²) kabelka od pinu 86 jednego z przekaźników do 86 drugiego itd. w każdym z czterech i na koniec do masy czyli klemy minusowej akumulatora.
Sprawdzamy poprawność połączeń, wiązkę przewodów łączymy taśmą izolacyjną z materiału (jak w VW), tworzywa czy też wkładamy w peszla samochodowego, by wyszła ładna wiązka, jak fabryczna. Wiązkę układamy wzdłuż istniejących przewodów, w kanale na kable pod akumulatorem - wyjdzie jak z fabryki!
Wkładamy w gniazda przekaźniki, wkładamy w oprawki bezpieczniki i… włączamy reflektory.
Na rysunku, dla przejrzystości, jest schemat tylko dla przewodów żółtych, mijania - dla drogowych, białych jest identyczny.


<
5.jpg

<
6.jpg

<
7.jpg

<
8.jpg



Za cenę pogodzenia się z tym, że prąd od złącza na chłodnicy pójdzie już "starymi", fabrycznymi przewodami, zyskujemy prostszą robotę i dużo ładniejszy wygląd!
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez kamyk212121 » 14 lis 2010, o 12:19

chłoapki moze macie jakiś pomysł ponieważ wpadłem na pomysł załozenia tych przekazników znaczy sie dokładnie tylko na światła drogowe i mam taki oto objaw:) podłączyłem jak trzeba wszystko mianowicie dałem jeden przekaznik na swiatła drogowe poniewaz jest 40 A wiec nei ma sensu dawać 2... i tak oto podłaczyłem nei przerabiałem ori kostki tylko wpiołem sie pod + żarówki ten plus który to jak pzełacze na długie pojawia sie napięcie i załączy mi przekaznik wszystko ładnie pięknie zalącza sie przekaznik napiecie na żarówkach jest a nie świeca:) to dopiero sa dziwne dziwnosci:) moze mnie ktos oswieci dlaczego???:) jakieś pomysły moze zje**** jest przekaznik tak sobie pomyslałęm ale jeszce nie bawiłęm sie tym bo zmontowałem w pracy wszystko a w domu wiadomo nei ma czasu na bzdury:) moze miał ktoś podobny przypadek??

[ Dodano: 2010-11-14, 12:06 ]
aha zarówki jakie mam to h1.... jutro bd dłubał ...
kamyk212121
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 22 lut 2010, o 20:02
Lokalizacja: Płock/Gąbin

Postprzez Zico63 » 14 lis 2010, o 13:25

Nie ma takiej opcji - jak napięcie jest to mają świecić. Napięcie to lepiej sprawdzić nie miernikiem a żarówka z dwoma przewodami, mierniki cyfrowe czasem potrafią człowieka wprowadzić w osłupienie.
Przydałby się dla poradzenia Koledze choć odręczny szkic, czasem nawet wykonując rysunek na zywo, z pojazdu, wyłapie się samemu błąd!
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez kamyk212121 » 14 lis 2010, o 13:37

podejrzewam przekaznik dupniety:) rysuneczek jest nie potzrebny bo nei ma co rysowac :) jest w 100% dobrze zrobione a nie swieci anpiecie na aku podczas ładowania to 14,5v moze kurde cewke ma zrypana i nie załącza do konca n nic jutro bd walczył to dam wam znać:) zmienie przekaznik jak sie nie podniesie to zrobie raz jeszcze:) od poczateczku:) moze kabelek zrypany gdzies jest :) ech:)
kamyk212121
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 22 lut 2010, o 20:02
Lokalizacja: Płock/Gąbin

Postprzez michaal » 14 lis 2010, o 14:39

Takie objawy jak wyżej tzn napięcie niby jest a żarówki nie świecą jest objawem popsutego przekaźnika przekonałem się o tym kilka dni temu. Kolega ma poloneza i chciał zrobić ogrzewanie tylnej szyby i sprawdzając miernikiem wszystko było w porządku ale jak podłączył do szyby to podgrzewanie nie działało. Okazało się że przekaźnik był popsuty i tu widzę podobny objaw.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez killah » 14 lis 2010, o 21:10

Zico63 napisał(a):By założyć przekaźniki w Golfie 3 należy zgromadzić
*4 sztuki przekaźników świateł Zelmot typ 541 lub zamienniki z allegro, np.:

lub

*4 sztuki podstawek pod przekaźniki, z allegro lub ze złomu od Poloneza (ja tak mam).
*4 sztuki oprawek na bezpieczniki.
* Przewody, końcówki, konektory itp.
Do okrągłego wieloprzewodowego złącza na chłodnicy dochodzą przewody do żarówek mijania i drogowych: żółty – mijania lewe, żółto-czarny – mijania prawe, biały – drogowe lewe, biało-czarny – drogowe prawe. Te przewody przecinamy w odległości ok. 10 cm przed złączem czyli od strony akumulatora. Następnie te przewody lutujemy do czterech przewodów ok. 1,2m długości i doprowadzamy w okolicę akumulatora, oznaczając je (np. mazakiem do płyt CD lub specjalnymi znacznikami nakładanymi na przewód) by się nie pomyliły. To sterowanie każdego przekaźnika, pin 85.
Wykonujemy cztery zestawy jak na fotografii 2, przewód prądowy (na foto – czerwony) to linka o przekroju min. 1,5mm² a lepiej 2,5mm². Przewód z pinu 87 każdego z przekaźników doprowadzamy z powrotem do złącza na chłodnicy, dołączając kostką jak na foto lub lutując do odciętego przewodu danej żarówki, biegnącego do złącza, czyli do tych pozostałych 10cm. W podstawki wpinamy przewody sterowania pin 85. Wykonujemy też przewód masowy z cienkiego (0,75mm²) kabelka od pinu 86 jednego z przekaźników do 86 drugiego itd. w każdym z czterech i na koniec do masy czyli klemy minusowej akumulatora.
Sprawdzamy poprawność połączeń, wiązkę przewodów łączymy taśmą izolacyjną z materiału (jak w VW), tworzywa czy też wkładamy w peszla samochodowego, by wyszła ładna wiązka, jak fabryczna. Wiązkę układamy wzdłuż istniejących przewodów, w kanale na kable pod akumulatorem - wyjdzie jak z fabryki!
Wkładamy w gniazda przekaźniki, wkładamy w oprawki bezpieczniki i… włączamy reflektory.
Na rysunku, dla przejrzystości, jest schemat tylko dla przewodów żółtych, mijania - dla drogowych, białych jest identyczny.


Za cenę pogodzenia się z tym, że prąd od złącza na chłodnicy pójdzie już "starymi", fabrycznymi przewodami, zyskujemy prostszą robotę i dużo ładniejszy wygląd!


Zico

SUPER porada !

Ja bym dodał to do przyklejonych porad. Do przeczytania tego postu nie wiedziałem jak to działa z tymi przekaźnikami. Teraz bym już to zrobił z pamięci!

dobra robota! Kliknąłbym pomógł ale to nie mój temat :D
killah
 

Postprzez gello1 » 14 lis 2010, o 21:24

mam jedno pytanie
Czy przy lampach H4 trzeba jeden przekaźnik na krótkie i na długie oddzielnie?? Czyli razem 4 sztuki. Czy da się zrobić na 1 przekaźnik na 1 lampę???
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 15 gości