SWAP silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Opik » 24 sie 2013, o 13:22

Paki1988, plus czesci ktore ZAWSZE wysraja sie po drodze i trzeba je kienic. A gdzie podstawowe sprawdzenie silnika. zeby za pol roku znowu nie wyciagac, gdzie rozrzad, plyny itd...
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez bazarel » 4 wrz 2013, o 12:58

Witam szanowne grono VW ze wkazaniem na Golf'a!
Nikt nie potrafi tak zmotywować jak i zdemotywować co do swapa swojego weterana szos tak jak Wy.
Do rzeczy. Posiadam Golfa GT z 1991r. z silnikiem ABS (słaba jednostka, po 370tys. km zaczyna brać olej...), którego planuję zajechać i w ciagu ok. 1-2 lat spokojnie przeszczepić . Teraz pytanie, ceny i dostępność ABF'ów i AAA(tylko te mnie interesują) ogólnie mówiąc są porównywalne: "kompletne" swapy chodzą do 3000zł za części. Auto finalnie będzie używane tylko przeze mnie do "czerpania radości z jazdy", przebiegi roczne do 2000km /rok więc lpg odpada. Wiadomo, swapy są nieopłacalne, ale w którego radzilibyście mi zainwestować ? VR jest cięższy i dojdzie temat przedniego zawieszenia ale pomijając ten fakt koszty mogą być porównywalne. Aha, pomińmy też argument VR6 bo VR6. Tak na marginesie, zajefajny wątek tu się rozwinął.
bazarel
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 10:43
Lokalizacja: EBE

Postprzez Robcio664 » 19 wrz 2013, o 15:56

Witam. Mam zamiar na wiosnę swapnąć swojego golfa na 2.0GTI moj aktualny silnik to 1.8 75KM i teraz moje pytanie co bede jeszcze potrzebowal oprócz silnika? Czy sam silnik wystarczy? Jak to z takim swapem wgl wygląda?
zapraszam do obejrzenia mojego golfa :-) http://golf3.pl/Topics/golf-iii-by-robc ... t51314.htm ;-)
Robcio664
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2 paź 2012, o 18:58
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez trollu » 19 wrz 2013, o 18:09

było, poszukaj. masz wszystko wypisane w tym temacie. możesz też zapytać usera killah bo też kiedyś swapował 2.0 do swojego gofra
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Kordi » 23 wrz 2013, o 19:28

Robcio664 napisał(a):Witam. Mam zamiar na wiosnę swapnąć swojego golfa na 2.0GTI moj aktualny silnik to 1.8 75KM i teraz moje pytanie co bede jeszcze potrzebowal oprócz silnika? Czy sam silnik wystarczy? Jak to z takim swapem wgl wygląda?


ja swapowalem z 1.8 75KM na 2.0GTI. Z rzeczy które były wymienione od razu:
- silnik
- wiązka
- komp
- kompletny wydech
- licznik z mfa (w moim nie było)

Ostatnio wymieniłem też skrzynie bo stara od 1.8 się sypnęła :)
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

swap 1.8 ADZ na 2.0 2e,ady,agg??

Postprzez rafaliskoMK3 » 14 paź 2013, o 00:54

witam

potrzebuje pomocy i kilka podpowiedzi. padł mi silnik 1.8 ADZ i zastanawiam czy przy okazji wyjętego już silnika nie zrobić swapa na 2.0 8v z GTI. troszkę poczytałem i wiem juz że:

-skrzynia mi podejdzie moja tylko wrzuce zamach i sprzeglo z 1.8
-silnik wejdzie bez problemu na te same łapy
-heble powinny jakoś dać radę bo mam z wersji GT
-wiem że pompe na 3,0 bara trzeba przerzucić

- do zmiany też układ wydechowy i tu pytanie1 [ czy możliwe jest zredukowanie średnicy z wydechu 2.0 w miejscu kata którego chce wyciąć na mój standardowy wydech , tak aby nie ruszać środkowego i końcowego wydechu? czy przynajmniej na razie będę mógł tak śmigać, bo pewnie troche zdławie wydech taką redukcja na niższą średnice]

- zmiana ECU
- zmiana wiązki i tu pytanie2 [jak to jest z ta wiązka?czy wymiana wiązki polega na wymianie odcinka z ECU do komory silnika (w komorze wtyka i rozejście na poszczególne czujniki i elementy silnika) oraz skrzynki bezpieczników? czy da się to zrobić bez zdejmowania deski rozdzielczej?
własnie wiązki najbardziej sie obawiam.
- wiem też że każdy model 2.0 czy to 2e czy ady/agg ma swój komputer i wiązki też się różnią wiec pytanie3 najlepiej kupić kompa wiązkę i silnik z tej samej beczki prawda?

- pytanie4 a jak się ma klima w przypadku swapa? bo mam klime manualną i jak kupie silnik w wersji bez to wystarczy jak przełożę łapę z napinaczem od mocowania altka a sprężarkę wrzucę na dół ? moja łapa z silnika 1.8 podpasi do 2.0?

- no i ciekawi mnie który z 3 modeli silnika 2.0 8v jest najlepszy, najtrwalszy ? są jakieś duże różnice miedzy nimi , jak przepływomierze czy układ sterowania wtryskami digi ,simons? Który byście polecali kupić?

pytanie5 na co zwrócić uwagę przy kupnie tych silników? najlepiej kupić taki z przebiegiem do 150tkm i prosto z auta z niemiec , tylko że na allegro czy innych każdy pisze to samo że stan BdB igła z niemiec. Może znacie kogoś kto handluje takimi rzeczami? ktoś kto ściąga rozbitki z niemiec?
wiadomo najlepiej było by mieć możliwość odpalenie silnika prze kupnem (sprawdzić kompresje, ciśnienie oleju, dźwięk pracy silnika i inne...)

SWAP, tak ciężko wpisać w szukajke? było pierdylion razy, tym bardziej o 2.0, chyba wszystko na wszystkie sposoby jest opisane.
Ostatnio edytowano 14 paź 2013, o 04:59 przez rafaliskoMK3, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
rafaliskoMK3
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 11 maja 2012, o 08:34
Lokalizacja: Ostaszów DPL

Postprzez trollu » 14 paź 2013, o 05:13

co do większości - było, popytaj i poszukaj info w temacie killaha, on swapował 2.0 do siebie.
najlepiej ADY/AGG bo nowsze, osprzet ADY/AGG jest taki sam, te silniki niby czymś się różnią ale tak w sumie to chyba nie wiadomo czym. wszystkie są twarde, 2e jest po prostu starszy, najczęstrzym problemem jest chyba przepływka klapkowa, w ADY/AGG najgorszą zmorą czujnik położenia wału.
ja bym na 2e nie patrzył tylko szukał nowszego ADY/AGG
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Marek » 14 paź 2013, o 08:16

Panowie jak w temacie... co bardziej polecacie na swapa do mk3 cabrio ?
Wady i zalety obu silników itd... Przymierzam się do zmiany silnika u mnie ale już mam taki mętlik że sam nie wiem który a nie chcę popełnić błedu...
Co do VR6 to 2,8 czy 2,9 ?

Aha, i takie pytanie które mi wyszło w trakcie czytania tego tematu...
Otóż nie mam u mnie klimy.. a jak wrzucę vr6 to da radę też przerzucić klimę z tamtego auta ? Ew. można "olać" klimatyzację ?

Czekam na pomoc.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Marek
VIP
 
Posty: 296
Dołączył(a): 26 wrz 2013, o 22:24
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

1.9 GTD zmiana na vr6.

Postprzez marV » 15 paź 2013, o 09:50

Witam,chce ze swojego mk3 wyrzucić silnik 1.9 GTD i wrzucić vr6. Co o tym myślicie?

[ Komentarz dodany przez: killah: 2013-10-15, 09:35 ]
przeniesiony we właściwe miejsce/killah
Można?

Można!
marV
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 lis 2012, o 21:00
Lokalizacja: Konin

Postprzez szymon88PL » 15 paź 2013, o 22:09

Witam niedawno robiłem swap z AAM na 2E wszystko ładnie chodzi ale znowu jest niedosyt mocy mam okazje zakupić silnik cały słupek z głowicą dolotem bez skrzyni alternatora jest zapłon kable i chciał bym założyć to na gratach z 2E znaczy instalka komp wtryski czytałem o przerabianiu mechanika na elektryka wiec jest to możliwe ale takiego konkretnego zabiegu nie znalazłem silnik to 9A czy wtryski wyrobią czy większe na pewno muszę przerobić listwę z tego co wiem ale jak z elektryka i ze skrzynią podejdzie seria od 2E czy zamach ze sprzęgłem samo sprzęgło przełożyć podpowiedzcie coś pozdrawiam
Chyba dobrze umieściłem posta? jeśli nie przepraszam pozdrawiam
szymon88PL
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 sie 2012, o 01:11
Lokalizacja: Milicz

Silnik z Golfa IV do III ?

Postprzez rasta95 » 21 paź 2013, o 12:32

Witam.
Zastanawiam się nad przełożeniem silnika diesla z golfa IV do golfa III.
Nie piszcie tu o tym ze opłaca się kupic golfa iv itd. itp.

Interesuje mnie to czy jest to wykonalne?
Czy dam rade sam to ogarnąć?
Oraz co jest mi potrzebne?
Ostatnio edytowano 21 paź 2013, o 20:11 przez rasta95, łącznie edytowano 1 raz
rasta95
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 16 wrz 2013, o 19:42
Lokalizacja: Rz

Postprzez bibidog » 21 paź 2013, o 18:33

witam,jaki masz silnik teraz w swoim golfie?z opisu profilu wynika ze 1.8 benzyna wiec to nie ten dział.druga sprawa jest wykonalne i da sie wstawic kazdy silnik ale bedziesz potrzebowal do kazdego silnika z mk4 instalacje silnika sterownik (komputer)silnika.czesto skrzynie biegow wtedy tez polosie i przeguby i mase innych drobiazgow ktore wyjda w trakcie swapa.najlepiej miec calego dawce anglika lub rozbitka.imobiliser radze wylaczyc wczesniej w dawcy aby ulatwic sobie elektronike a wszystkie golfy 4 maja imobiliser niezaleznie jaka wersja i silnik.jak cos to pytaj o ile tego tematu nie usuna...
bibidog
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 22:25
Lokalizacja: Amsterdam

Poprzednia stronaNastępna strona

- - - przesyłki międzynarodowe



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 18 gości