Katalizator & strumienica

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Postprzez saszelqq » 25 cze 2013, o 00:21

Dabox napisał(a):Ja mam cały układ wydechowy do wymiany, jak go wymienię to będzie cichszy to na bank, ale czy dostanie/wróci trochę mocy? dodam ze czasami go tak "przepycham" czyli na światłach 4tys obrotów 1-bieg 2-bieg ze aż idzie dym za mną po przepchaniu staje się cichszy i dostaje trochę mocy i już dym nie leci na wysokich obrotach. Powiedzcie co o tym sądzicie, czy to normalne ? ;)
Diesel 1.9TDI 90KM 1996r

Diesel musi dymić! :lol:
Avatar użytkownika
saszelqq
Members
 
Posty: 2458
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 00:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1981
Silnik: 1.1 GG
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez romo » 23 lip 2013, o 08:58

witam, proszę o radę. Mam problem z zapcanym katalizatorem w moim golfie 1.8 ABS. Mam go do wymiany (pójdzie na sprzedaż)

mam kilka opcji do wyboru:

1. kupno na allegro za 220 zł katalizatora firmy JMJ ceramicznego (podobno kiepskiej jakości)
2. jako iż mam LPG to mogę w tej samej cenie mieć katalizator JMJ z metalowym wkładem
3. kupno uniwersalnego katalizatora Bosal za 200 zł z allegro i rzeźbienie jego, tak by pasował do mojego ukladu:

tak wygląda katalizator dedykowany:

Obrazek

a tak uniwersalny bosala

Obrazek


strumienica odpada, rury też nie wspawam, bo w dowodzie mam napisane KAT i mi przeglądu nie przejdzie

co robić ? osobiście skłaniam się do opcji z kupnem uniwersalnego bosala i jego rzeźby, co bosal to bosal (firmie JMJ jakoś nie wierzę)
romo
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6 lip 2012, o 01:16
Lokalizacja: Opole

Postprzez saszelqq » 23 lip 2013, o 15:08

Obecny katalizator wybebeszyć i do środka rurę ;-)
Avatar użytkownika
saszelqq
Members
 
Posty: 2458
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 00:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1981
Silnik: 1.1 GG
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 23 lip 2013, o 22:41

romo napisał(a):bo w dowodzie mam napisane KAT i mi przeglądu nie przejdzie


urban legend ;)

a jeśli już to to co kolega wyżej napisał, takim dedykowanym szmelcem tylko zamulisz silnik
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dario695 » 15 lis 2014, o 21:50

Witam.
Mam golfa 3 1.4 i chcem wstawić strumienice na miejsce katalizatora. Słyszałem że poprawia wydajnosc samochodu ale byłem u mechanika i mówił że to bez sensu i pytał się po co... Opłaca się wstawić??...
A i robiłem kolektor i chciałem żeby wstawił mi tą strumienice ale on powiedział żę nie da się wyciągnąć tłumika a na kanale nie będzie cioł i spawał bo kafelki zniszczy sobie:D
dario695
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 15 lis 2014, o 21:42
Lokalizacja: Pasłęk

Postprzez Paweu » 16 lis 2014, o 13:01

dario695 napisał(a):Witam.
Mam golfa 3 1.4 i chcem wstawić strumienice na miejsce katalizatora. Słyszałem że poprawia wydajnosc samochodu ale byłem u mechanika i mówił że to bez sensu i pytał się po co...


Strumienice bym odpuścił. W moim poprzednim 1.4 wyciąłem kata i wspawałem w jego miejsce kawałek rury. Może trochę żwawiej wkręcał się na obroty. Poza tym jeździł tak samo wolno jak przed operacją.

Jeśli masz zapchany katalizator to może i warto wyciąć. W każdym innym przypadku ,przy 1.4 nie widzę sensu.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Thorsten » 9 sty 2015, o 14:22

Mam pytanko. Może już przewinęło się w wątki ale zapytam jeszcze raz. Mam golfa 1.6 i chce wywalić z niego katalizator, nie istotne czy w jego miejsce wejdzie przelotowa rura czy do wnętrza tak że pusta pucha zostanie ale chodzi mi czy da to jakiś przyrost mocy? lub czy niesie negatywne konsekwencje? Katalizator jest chyba od nowości więc raczej nie spełnia swojego zadania.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez witboy » 9 sty 2015, o 16:15

jak masz zapchany katalizator to co najwyzej moc wroci do seryjnej, w wolnossaku luzny wydech malo kiedy dodaje mocy, jedynie kolektor rurowy pod niego robiony wydech to ok a tak samo wywalenie kata mocy nie doda, no i bedzie chodzic troszke glosniej
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 10 sty 2015, o 08:53

Thorsten napisał(a):nie istotne czy w jego miejsce wejdzie przelotowa rura czy do wnętrza tak że pusta pucha


Wbrew pozorom jest to istotne.

Thorsten napisał(a):chodzi mi czy da to jakiś przyrost mocy?


Raczej nic oprócz subiektywnych odczuć właściciela na + ofc.

Thorsten napisał(a):lub czy niesie negatywne konsekwencje?


Nieco głośniej, zapach spalin bardziej odczuwalny. Generalnie chyba tyle. No i jak Cię inspekcja transportu drogowego złapie to elo dowodzik... ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Thorsten » 10 sty 2015, o 12:06

Paweu, witboy, dzięki za informacje, po prostu powoli będzie czekać mnie wymiana tego małego łącznika pomiędzy wydechem środkowym a katalizatorem. A i sam katalizator już nie jest pierwszej młodości i pomyślałem że upiekę dwie pieczenie na jednym ogniu i wstawię nową przelotową rurę w miejsce katalizatora i tego łącznika. Skoro tak to chyba daruje życie kata niech sobie siedzi dalej.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 10 sty 2015, o 12:22

Thorsten napisał(a):Paweu, witboy, dzięki za informacje, po prostu powoli będzie czekać mnie wymiana tego małego łącznika pomiędzy wydechem środkowym a katalizatorem. A i sam katalizator już nie jest pierwszej młodości i pomyślałem że upiekę dwie pieczenie na jednym ogniu i wstawię nową przelotową rurę w miejsce katalizatora i tego łącznika. Skoro tak to chyba daruje życie kata niech sobie siedzi dalej.


Ja Ci nic nie odradzałem. Opisałem tylko swoje spostrzeżenia po wycięciu taka. A ty już zrobisz jak uważasz. :luka:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez witboy » 10 sty 2015, o 16:19

ja mam diesla w turbo i niemam kata prawie odrazu jak kupilem zostal wyciety, na przegladach nawet nie wspominali o kacie, ale chyba bylo jakies zaostrzenie w autach po 1994roku a moj jest 93
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - - finger food catering w łodzi



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości