układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez alpen » 3 maja 2013, o 03:29

Próbowałem, dwie nakrętki normalnie wchodzą, ale króciec + nakrętka już nie. Tak myślałem, 2 nakrętki, skontruje i powinno wyjść, ale nic z tego, a nie chcę na chama bo znowu pęknie i jeszcze przy samej głowicy.
Avatar użytkownika
alpen
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 13 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: Solec Kujawski

 

Postprzez pablomed » 3 maja 2013, o 10:59

Spoksik, masz do sprawdzenia włącznik w chłodnicy i sterownik wentylatorów. W skrócie: po włączeniu klimy wentylator od razu powinien zadziałać, jesli się tak nie dzieje sprawdź bezpiecznik blaszkowy na sterowniku wentylatorów i sam sterownik - najszybciej przez podmiane na próbe pełno tego na szrotach tylko na numery patrz. Potem omierzem sprawdź czujnik w chłodnicy - czy zwiera styki I-biegu pow. 95 stopni i II-go powyżej 105 stopni mniej wiecej. Być może nie działa I bieg stąd te wahania temperatury.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez alpen » 3 maja 2013, o 15:07

udało się to wszystko zmontować, zalałem płynem, nic nigdzie nie leci, po jakimś czasie wskazówka leci do 110 stopni, wiatrak się nie włącza, wtedy gasze silnik, zakręcam korek i za chwilę go odkręcam to wywala płyn. Czujnik i termostat wahlera wykluczam, wiatrak sprawdzałem, robota.


[EDIT] Następnego dnia jadąc do pracy i z powrotem cały czas wskazówka trzymała na 80stopni, czyli no mniej więcej ok.

Dzisiaj jechałem w dłuższą trasę 80km to jadać z normalną prędkością 50-80-90kmh było ok - 90 stopni, jak wpadałem w korek i ledwo się toczyłem albo stałem, temperatura skakała do 110 stopni i włączał się wiatrak i zbijał temp. do 90. ręce opadają. Przy 95 stopni wiatrak nie kręci.
Avatar użytkownika
alpen
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 13 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: Solec Kujawski

Postprzez Br0nek » 17 maja 2013, o 12:20

Witam :) jestem nowy,i mam takowy problem. Mam golfika 1,4 abd 44kw i jest problem z temperatura, dochodzi do 100 stopni i dopiero koło 100 włącza się wentylator, Z tego co słyszałem golfy trzymaja temperature 90 stopni? W czym szukać przyczyny takiej temperatury? Termostat? Czy może któryś z czujników nie odczytuje temperatury i nie włącza wentylatora? Może układ jest zapowietrzony?
Pozdrawiam
Br0nek
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17 maja 2013, o 12:13
Lokalizacja: Kwidzyn / Pomorskie

Postprzez trollu » 17 maja 2013, o 15:49

Br0nek napisał(a): Może układ jest zapowietrzony?

wywróżyć z fusów czy z szklanej kuli? wybacz ale na odległość nikt Ci nie powie czy masz zapowietrzony układ, sam powinieneś to sprawdzić.

jaki rok golfa? do któregoś roku montowali zegary, na których wskaźnik podawał rzeczywistą temperaturę a co za tym idzie było widać wahania wskazówki, w idealnym układzie temp powinna być 90 i koniec ale nie ma idealnych układów, wahania temperatur zawsze są
jako pierwszy sprawdziłbym czujnik w chłodnicy bo to on włącza wentylator. jak masz możliwość to podepnij pod VAGa i zobacz dokładną temp na kompie
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Br0nek » 17 maja 2013, o 16:02

Golf 3 92r liczniki VDO podepnę do Vaga później, dziś postaram się sprawdzić czy układ jest zapowietrzony, z tego co wyczytałem go VW same odpowietrzają sobie układ.
Br0nek
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17 maja 2013, o 12:13
Lokalizacja: Kwidzyn / Pomorskie

rosnie temperatura nie działa wentylator

Postprzez sasin » 21 sie 2013, o 13:02

Witam mam problem z dużą temperaturą i gotowaniem się wody posiadam golfa 3 z 94r z silnikiem 1.4 benzyna... w ostatnim czasie zaczęła mi rosnąć temperatura po przejechaniu 10km temperatura rośnie nawet do powyżej 100 stopni a wentylator się nie włącza i woda się gotuje podpinałem wentylator na krótko i działa w obu biegach czy to może być wina czujnika?
sasin
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 12:38
Lokalizacja: Radom

Postprzez tfos » 22 sie 2013, o 20:07

Witam!

Panowie mam pytanie, czy w 1.8 ABS przy wymianie termostatu trzeba ruszać pasek rozrządu?
tfos
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 sty 2012, o 13:34
Lokalizacja: Konin

termostat

Postprzez ci-nek » 2 wrz 2013, o 13:57

Czy ktoś może mi wskazać gdzie w AAM znajduje się termostat i ew jak się do niego dostać?

Czy waszym zdaniem uszkodzony termostat moze powodować dziwne zachowanie silnika, tj:
-po uruchomieniu zawsze (niezależnei czy jest +30 czy -10) długo trzyma wysokie obroty (ok1200)
-czasami faluje obrotami (z 850 sam wkręci na chwile na 1100) kilka razy pod rząd
-zawiesza obroty (ostatnio jadąc zawiesił mi na 2000)

Jak sprawdzić czy termostat jest sprawny?

Dziękuję za pomoc.

Mam wrażenie ze powyższe usterki mają tez wpływa na inną ostatnio wystęujacą usterkę:
http://www.golf3.pl/topics36/dlugo-nie- ... t61652.htm
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez Celek » 8 wrz 2013, o 17:26

A 90 stopni osiąga i włącza się wiatrak ?? przeważnie za pompą od wspomagania jest, bynajmniej ja w 1.6 AFT tak mam przy pompie wody dolny wąż co dochodzi od chłodnicy jest czarny plastik i tam jest termostat.
Celek
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 mar 2013, o 15:42
Lokalizacja: Pecna/Poznań

Postprzez Spoksik » 13 lis 2013, o 17:47

Witam! Panowie potrzebuje pomocy.
Zrobiłęm prowizoryczny rysunek ukłądu pasków w moim aucie. Silnik 1.8, 90KM.
Chodzi mi o element zaznaczony zółtym kółkiem. CO to takiego jest?? Pompa wody??? Mam na tym wielki luz. I w dodatku chrobocze. Napedzane jest paskiem klinowym, Obrazek

http://zapodaj.net/e62742337a1c4.jpg.html
Pozdrawiam!
Spoksik
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 10 paź 2012, o 21:12
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez iCane » 28 sty 2014, o 19:20

Hej! Mam zagwozdke dla fachowcow ;-) Chodzi o plastikowy kruciec wychodzacy od czolowej strony glowicy ten z czujnikiem. Notorycznie mam problem z uszczelnieniem tego gowna...wymieniam go srednio raz w roku i znow jest do wymiany ostatni jaki zalozylem byl z Febie'go i tak sie zastanawiam czy sensownym rozwiazaniem bylo by odtworzyc taki kruciec np: z nierdzewki z racji ze pracuje z nierdzewka koszt bylby prawie zerowy.
Interesuje mnie zmiana uszczelnienia obecne jest na zasadzie oringu na powieszchni uszczelniajacej,oring siada po czasie wymiana go na nowy nic nie daje bo jak mniemam w plastiku powstaja jakies mikro pekniecia...nawet splanowalem czesc powieszchni uszczelniajacej by byla rowna trzymalo 2 miesiace i znow sie leje...zastanawiam sie czy na tych 2 srubkach mozna by zastosowac uszczelnienie plaskie np: z klingierytu?
iCane
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 lip 2012, o 09:43
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości