Problemy z temp cieczy i ogrzewaniem

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Problemy z temp cieczy i ogrzewaniem

Postprzez martinez » 13 lut 2013, o 10:59

Witam koledzy

Silnik mi się nie chce dogrzać do temp 90 st.
Wymieniłem termostat i mimo długiej jazdy nadal mam 75 st (ciecz spr tez termometrem i tez pokazuje tyle co czujnik 75st)
przewód z ciecza przed chłodnicą goracy jak cholera natomiast dolny przewód za chłodnica zimny.
Dodatkowo pojawił sie problem z ogrzewaniem: mimo ze silnik ma te 75 stopni na wolnych obrotach prawie nie leci ciepłe powietrze tylko zimne natomiast podczas jazdy leci lekko ciepłe, kiedys mogłem kiełbaski smarzyć taka była temp nawiewu)

Stąd też moje pytanie: czy wymieniać czujnik cieczy?? czy to pompa wody lub coś innego (pompa wymieniana 2010r od tego czasu zrobiłem ok 45 tys), pompa z zew wyglada ze chodzi nie świszcze nie gwizdze wycieków i luzów nie ma
Avatar użytkownika
martinez
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 13:50
Lokalizacja: reda

Problemy z temp cieczy i ogrzewaniem

 

Postprzez brzesiu » 13 lut 2013, o 12:52

Z tego co piszesz wychodzi ze termostat trzyma skoro dolny wąż masz zimny.
Pompa wody gdyby padechła to prędzej by sie tobie przegrzewał więc ona tez odpada.
Czujnik temperatury to sporadyczny problem zle skoro pokazuje tobie 75 a termostat sie nie otwiera to mozna uznać ze jest dobry.

Powiem tobie tak u mnie jest zaslepiony EGR mam virusa jezdze po miescie w miare ekonomicznie do tego pół chłodnicy zasloniete na zime i jak spada deszcz albo śnieg temperatura w okolicach zera to silnik mi trzyma tak 80-90C
Ale jak tylko robi sie sucho albo go kilka razy zbutujesz to ni hujutki musi dostac temperatury.

Mam jeszcze taka teorie ze masz w silniku jakiś super kosmiczny olej redukujący tarcie do 0% plus dawke paliwa ustawioną na EcoPro.
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 297
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez martinez » 13 lut 2013, o 13:14

na tym zestawie oleju i dawce paliwa grzał się pieknie do 90 i ogrzewanie było a teraz nie grzeje się i ogrzewania prawie nie ma
Avatar użytkownika
martinez
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 13:50
Lokalizacja: reda

Postprzez AdiK__ » 13 lut 2013, o 13:29

brzesiu, nie do końca się zgodzę z tym co piszesz o pompie wody. Jeśli dajmy na to że łopatki się posypały to nie ma obiegu cieczy i silnik się nie nagrzeje w sezonie zimowym.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Paweu » 13 lut 2013, o 14:34

Znowu dysputa nad walniętym termostatem czy się mylę? :-|
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez brzesiu » 13 lut 2013, o 15:28

Kolega napisał że dolny wąż jest źimny więc gdzie widzisz walniety termostat.
Druga sprawa gdyby pompa była walnieta to właśńie nie było by obiegu wody więc na logiczne myslenie silnik by nie był w ogule chłodzony czyli raczej by sie grzał. Czujnik temperatury jest w bloku więc by wykazał przegrzewanie się.

Widzę że kolega jest z Sopotu zadzwoń do kolegi Zoltara z SoftCar on tobie porządnie zloguje autko i napewno nie skasuje jak za zboże.
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 297
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Lurek » 13 lut 2013, o 16:51

Podpinam sie pod temat : Mam identyczny problem : za wyjątkiem ogrzewania - mi fajnie dmucha :)

Jeśłi sie uporasz, napisz co było nie tak :)
Lurek
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 4 lut 2013, o 20:43
Lokalizacja: Przyszowa

Postprzez michal33333 » 13 lut 2013, o 17:47

też mi pokazuje około 75 stponi kobinowałem z czujniami ale pododne wartość pokzywało nawed zmniłem licznik ale tak samo mi pokazuje tylko nie mierzyłem tep w zbioeniczku bo nie nam takiego termometru
michal33333
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 01:04
Lokalizacja: OPOCZNO

Postprzez Lurek » 13 lut 2013, o 19:17

Mimo wszystko podejrzewam termostat (Gdy ukulam troche $ spróbuję go wymienić ). Jeśli górny przewód jest ciepły, to znaczy, że termostat jest otwarty, płyn przelatuje przez chłodnice i wędruje do silnika dolnym króćcem. Dolny króciec jest zimny, bo płyn zdążył się już schłodzić w chłodnicy.
Lurek
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 4 lut 2013, o 20:43
Lokalizacja: Przyszowa

Postprzez pietrasiak2 » 13 lut 2013, o 20:05

Lurek napisał(a):Mimo wszystko podejrzewam termostat (Gdy ukulam troche $ spróbuję go wymienić ). Jeśli górny przewód jest ciepły, to znaczy, że termostat jest otwarty, płyn przelatuje przez chłodnice i wędruje do silnika dolnym króćcem. Dolny króciec jest zimny, bo płyn zdążył się już schłodzić w chłodnicy.

Masz 100% racji termostaty lubia otwietac sie pry nizszej temperaturze , stad masz nawet cchlodniej w srodtku .Przerabialem ten temat nie jednokrotnie w MK3 i paru innych nawet tej zimy.Co moge doradzic to kup jakiegos lepszego producenta i przed zalozeniem sprawdz przy jakiej temp.sie otwiera. Radzilbym tez podczas wymiany przeplukac uklad , :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

czujniki pojemnościowe tylko na czujniki24.pl



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron