Czy to czujnik temperatury ?

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Czy to czujnik temperatury ?

Postprzez zolty79 » 31 paź 2014, o 17:44

Witam.
Jakiś czas temu zakupiłem żonie Golfa z silnikiem 1.6 ABE w gazie,żeby miała po mieście :-)
Układ był zalany wodą więc wymieniłem na płyn i przy okazji wymieniłem termostat.
Otóż na liczniku temperatura nie wzrasta ponad 70 st. podczas jazdy zaś na postoju podnosi się około 90 st.
Wentylator włącza się przy ok.85 st. na wskaźniku,ogrzewanie działa idealnie.
Czy winny za wskazania jest czujnik ?
Pozdrawiam
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

Czy to czujnik temperatury ?

 

Postprzez łukasz1983 » 31 paź 2014, o 17:59

zolty79, Kod twojego silnika to na pewno nie ABE.Jak już to AEE lub AEA lub ABU.
Co do wskazań tej temp. to raczej dobrze ci wskazuje.Ja tu widzę awarię termostatu.Jest po prostu cały czas otwarty.Sprawdzisz to w ten sposób.Odpal samochód i przejedź się z 5 km.Jak się zatrzymasz sprawdź,czy dolny wąż od chłodnicy jest tak samo ciepły jak górny.Jak tak to termostat do wymiany.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zolty79 » 31 paź 2014, o 18:03

No właśnie jeśli chodzi o dolny przewód to jest bardzo długo zimny.Dziś wymieniałem płyn i ten termostat i sprawdzałem.
Co do oznaczenia to takie mam na naklejce pod maską i taki też kupiłem termostat bo gość w sklepie pytał o oznaczenie silnika.
A czy wentylator nie włącza się za wcześnie?Na wskaźniku mam jakieś 85 st. i załącza się wentylator.Czy to nie wina właśnie czujnika ?
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

Postprzez łukasz1983 » 31 paź 2014, o 18:09

zolty79 napisał(a):Co do oznaczenia to takie mam na naklejce i taki też kupiłem termostat bo gość w sklepie pytał o oznaczenie silnika.
Nie ma takiego kodu silnika.Tu masz fotki silników,zobacz,który pasuje do twojego.
http://www.golf3.pl/topics28/zdjecia-si ... t14332.htm

zolty79 napisał(a):No właśnie jeśli chodzi o dolny przewód to jest bardzo długo zimny.Dziś wymieniałem płyn i ten termostat i sprawdzałem.
To ok,ale dziwny jest objaw,że podczas jazdy masz 70*C,a na postoju 90*C.Ja bym tu widział awarię termostatu jednak.
Co do sprawdzenia czujnika temp. to pomierzysz zwykły miernikiem.Jak to zrobić.Poczytaj ten temat.
http://www.golf3.pl/topics4/czujnik-tem ... t68562.htm

[ Dodano: 2014-10-31, 17:11 ]
zolty79 napisał(a):A czy wentylator nie włącza się za wcześnie?Na wskaźniku mam jakieś 85 st. i załącza się wentylator.Czy to nie wina właśnie czujnika ?
Za włączanie wentylatora odpowiada termo-włącznik na chłodnicy.Ale fakt 1-szy bieg powinien włączyć się przy 94*C.Zmierz ten czujnik w króćcu.Jak to zrobić masz wyżej link.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zolty79 » 31 paź 2014, o 18:34

Wygląda na to,że mam ABU.
Gość sprzedał mi termostat jak mu mówiłem do ABE więc czy to nie jest przyczyna?
Termostat pasuje i nic nie cieknie
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

Postprzez łukasz1983 » 31 paź 2014, o 18:48

zolty79, Co to za termostat (firma,jaka temp. otwarcia?)
Sprawdź go jeszcze raz tak jak pisałem,czy dolny wąż chłodnicy jest zimny,czy tak samo ciepły jak górny.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zolty79 » 31 paź 2014, o 19:04

Pomiar zrobiony i wychodzi 1380 ohm.Samochód odstawiłem po 15 więc temperatura około 40 st. może być.Napięcie na kostce pin1,3 4,6v zaś pin 2,4 9,8 v

Co do termostatu to miał temperaturę otwierania 84 st. a firma Vernet.

Powiedz mi jeszcze jak dokładnie odpowietrzyć układ,bo to chyba też może być przyczyną.Gdy ściskam węże to słychać powietrze w tym rozgałęźniku nad termostatem.
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

Postprzez łukasz1983 » 31 paź 2014, o 19:12

zolty79 napisał(a):Pomiar zrobiony i wychodzi 1380 ohm.Samochód odstawiłem po 15 więc temperatura około 40 st. może być.
Coś ten wynik jest nie tego.Jak stoi 3 godziny,to on raczej nie ma 40*C.Najlepiej pomierz go po nocy na zimnym,a potem po rozgrzaniu samochodu do 90*C.

zolty79 napisał(a): firma Vernet.
Ja go miałem,i nie narzekałem,ale nie chwalą tej firmy.

zolty79 napisał(a):Powiedz mi jeszcze jak dokładnie odpowietrzyć układ,bo to chyba też może być przyczyną.Gdy ściskam węże to słychać powietrze w tym rozgałęźniku nad termostatem.
Układ teoretycznie powinien się sam odpowietrzyć.Zalewasz do znaku max.zakręcasz korek i czekasz aż włączy się wentylator.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zolty79 » 31 paź 2014, o 19:20

łukasz1983 napisał(a):Coś ten wynik jest nie tego.Jak stoi 3 godziny,to on raczej nie ma 40*C.Najlepiej pomierz go po nocy na zimnym,a potem po rozgrzaniu samochodu do 90*C.

Zrobię pomiar rano.Płyn był letni,ale faktycznie 40 st.to on chyba nie miał.Jeśli na zimnym silniku też będzie coś więcej to znaczy,że czujnik?Tylko jeśli teraz zawyża to na wskaźniku też powinien zawyżać.

łukasz1983 napisał(a):Układ teoretycznie powinien się sam odpowietrzyć.Zalewasz do znaku max.zakręcasz korek i czekasz aż włączy się wentylator.

No właśnie.Teoretycznie.Dziś zrobiłem 60 km po wyminie płynu i jeszcze jest powietrze.
zolty79
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 31 paź 2014, o 17:37
Lokalizacja: Bielsko

Postprzez łukasz1983 » 31 paź 2014, o 19:32

zolty79 napisał(a):Płyn był letni
Nie ma czegoś takiego,jak letni płyn chłodniczy.Letni,lub zimowy to jest płyn do spryskiwaczy.

zolty79 napisał(a):Jeśli na zimnym silniku też będzie coś więcej to znaczy,że czujnik?
Tak.Po nocy(w tą temp.jaką teraz mamy) jak auto stoi na polu,lub w nie ogrzewanym garażu wynik powinien być powyżej 4kΩ.

zolty79 napisał(a):Tylko jeśli teraz zawyża to na wskaźniku też powinien zawyżać.
Nie koniecznie.Czujnik temp. ma w sobie 2 czujniki.1-szy to para styków 1 i 3,i te styki odpowiadają,za informację do ECU o temp. płynu i włączeniu ssania.
Para styków 2 i 4 odpowiada za wskazania na liczniku,i na tych stykach (przy sprawnym czujniku) wynik jest o połowę mniejszy jak na parze styków 1 i 3.
Czyli powiedzmy przy sprawnym czujniku na stykach 1 i 3 masz 2kΩ,to na stykach 2 i 4 ma być około 1kΩ.

zolty79 napisał(a):No właśnie.Teoretycznie.Dziś zrobiłem 60 km po wyminie płynu i jeszcze jest powietrze.
Sprawdź drożność wężyka odpowietrzającego,jest to ten cienki idący z króćca do zbiorniczka.Może być przytkany,i nie odpowietrzy się układ.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

opel serwis



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości