siemka
zauwazylem ze nie dziala mi wskazowka na liczniku od temperatury cieczy
czunik od chlodnicy codzi bo zalacza wentylator ale ten czujnik obok bloku silnika chyba sie zepsul
jak sprawdzic czy daje napiecie?
mam tam 4 piny i nie mam zielonego pojecia co zrobic
Moderator: Moderator
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
-

łukasz1983 - Members
- Rocznik: 1993
- Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
- Paliwo: PB+LPG
- Nadwozie: 3-drzwiowe
czyli jak bedzie mial samochod jakas temperature a ja sprawdze opór i nie wykaze zadnego oporu to znaczy sie ze czujnik jest walniety?
a czym to zmierzyc? woltomierz ma taka funkcje mierzenia oporu?
naprawde jestem zielony w tym a nikt nie potrafi mi pomoc
a czym to zmierzyc? woltomierz ma taka funkcje mierzenia oporu?
naprawde jestem zielony w tym a nikt nie potrafi mi pomoc

- terrabith12345
- Czytacz
Tak zmierzysz to najprostszym miernikiem.terrabith12345 napisał(a):a czym to zmierzyc? woltomierz ma taka funkcje mierzenia oporu?
Powiedzmy,że mamy na zewnątrz temperaturę 10*C,to silnik a podobną temperaturę,ustawiasz miernik na taki zakres
i przykładasz sondy do styków czujnika 1 i 3,jeżeli na wyświetlaczu pojawi się wynik od 3350 Ω do 4400 Ω to czujnik ok.
Mierzy się na tych stykach
U mnie silnik miał nie całe 70*C,a oto wynik

-

łukasz1983 - Members
Jeszcze możesz sprawdzić uszkodzenie mechaniczne które było u mnie plastik na końcu czujnika obracał się swobodnie a metalowa część nie wtedy czujnik od razu do wyrzucenia.
Tak było u mnie i zastanawiałem się czemu nie działa
Na pomiarach wszystko dobrze, później jak rozciąłem go to się okazało że pourywane były dwa druciki od tych pinów co się nie mierzy. Także wsadzić i nic nie kręcić bo to mnie zgubiło

Tak było u mnie i zastanawiałem się czemu nie działa
Na pomiarach wszystko dobrze, później jak rozciąłem go to się okazało że pourywane były dwa druciki od tych pinów co się nie mierzy. Także wsadzić i nic nie kręcić bo to mnie zgubiło

-

klaudek669 - Badacz tematu