Czujnik temperatury cieczy - jak zmierzyc woltomierzem?

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Czujnik temperatury cieczy - jak zmierzyc woltomierzem?

Postprzez terrabith12345 » 28 maja 2014, o 19:17

siemka

zauwazylem ze nie dziala mi wskazowka na liczniku od temperatury cieczy

czunik od chlodnicy codzi bo zalacza wentylator ale ten czujnik obok bloku silnika chyba sie zepsul

jak sprawdzic czy daje napiecie?

mam tam 4 piny i nie mam zielonego pojecia co zrobic
terrabith12345
Czytacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 06:56
Lokalizacja: Świecie

Czujnik temperatury cieczy - jak zmierzyc woltomierzem?

 

Postprzez łukasz1983 » 28 maja 2014, o 22:37

terrabith12345, On nie daje żadnego napięcia.On zmienia opór w zależności od temperatury.
Nie mierzy się na nim volty,tylko opór,a mierzysz go miedzy stykami 1 i 3
Tu masz foto,na którym masz opis jaki opór powinien mieć czujnik przy danej temperaturze

Obrazek
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez terrabith12345 » 29 maja 2014, o 09:46

czyli jak bedzie mial samochod jakas temperature a ja sprawdze opór i nie wykaze zadnego oporu to znaczy sie ze czujnik jest walniety?

a czym to zmierzyc? woltomierz ma taka funkcje mierzenia oporu?

naprawde jestem zielony w tym a nikt nie potrafi mi pomoc ;/
terrabith12345
Czytacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 06:56
Lokalizacja: Świecie

Postprzez łukasz1983 » 29 maja 2014, o 10:25

terrabith12345 napisał(a):a czym to zmierzyc? woltomierz ma taka funkcje mierzenia oporu?
Tak zmierzysz to najprostszym miernikiem.
Powiedzmy,że mamy na zewnątrz temperaturę 10*C,to silnik a podobną temperaturę,ustawiasz miernik na taki zakres Obrazek i przykładasz sondy do styków czujnika 1 i 3,jeżeli na wyświetlaczu pojawi się wynik od 3350 Ω do 4400 Ω to czujnik ok.

Mierzy się na tych stykach
Obrazek
U mnie silnik miał nie całe 70*C,a oto wynik
Obrazek
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez klaudek669 » 29 maja 2014, o 11:43

Jeszcze możesz sprawdzić uszkodzenie mechaniczne które było u mnie plastik na końcu czujnika obracał się swobodnie a metalowa część nie wtedy czujnik od razu do wyrzucenia.

Tak było u mnie i zastanawiałem się czemu nie działa :lol: Na pomiarach wszystko dobrze, później jak rozciąłem go to się okazało że pourywane były dwa druciki od tych pinów co się nie mierzy. Także wsadzić i nic nie kręcić bo to mnie zgubiło :mrgreen:

Obrazek
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez adams » 29 maja 2014, o 13:13

A niech mi ktoś wytłumaczy jedną rzecz .. Jest chyba cała gama kolorów tych czujników - każdy pasuje do odpowiedniego modelu silnika, a na necie krąży jeden i ten sam schemat z opisem dokonywania pomiarów dla czujnika temperatury w VW. Czyli jeśli dla każdego czujnika wartości rezystancji są takie same to po jakiego grzyba kupować czujnik do danego modelu silnika ?
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez terrabith12345 » 29 maja 2014, o 21:03

jechalem dwie godziny temu, przed chwila zmierzylem na 1 i 3 pinie wyskoczylo okolo 1200 ohmow, ale na 2 i 4 wyskakuje to samo wiec to chyba jest bez znaczenia

silnik chwile pochodzil i spadl opor do 900-800 wiec sie lekko nagrzal

czyli czujnik cieczy jest dobry , to co to moze byc ze wskazowka od roku lezy na 60 i sie nie podnosi??

moze poszukamy problemu w stacyjce czy cos?
terrabith12345
Czytacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 06:56
Lokalizacja: Świecie

Postprzez adams » 29 maja 2014, o 21:49

Z tego co niepamiętam to jak zewrzesz 1 i 3 pin ze sobą to wskazówka na liczniku powinna Ci się wychylić do maksa na liczniku. Sprawdzisz w ten sposób czy wskaźniki działa.
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 30 maja 2014, o 09:59

Powoli, 1 i 3 sa od sterownia silnikiem na razie zostaw to.
Chodzi ci o wskazówkę na liczniku, za jej działanie odpowiadają styki 2 i 4, opór między nimi jest niecałe pół mniejszy niz między 1 i 3. Jesli napewno masz sprawny miernik i twierdzisz że opory sa takie same to czujnik jest zepsuty.
Kolorami się nie przejmuj zmieniały sie w trakcie produkcji, najpierw z obwódką żółta potem niebieską potem zieloną, i to w oryginale a zamienniki mogą mieć inne.
Czujnik kup dobry czyli drogi najlepiej z ASO albo weź używkę ze szrotu co jest bezpieczne bo łatwo sprawdzić omomierzem..
Masz jeszcze do sprawdzenia zasilanie czujnika, czyli napięcie mierzone między stykami 2 i 4 we wtyczce czujnika na włączonym zapłonie ma być ok 12V. Jeśli go brak lub inne - jest zepsuty licznik lub okablowanie od licznika do czujnika
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez terrabith12345 » 30 maja 2014, o 12:32

Z tego co niepamiętam to jak zewrzesz 1 i 3 pin ze sobą to wskazówka na liczniku powinna Ci się wychylić do maksa na liczniku. Sprawdzisz w ten sposób czy wskaźniki działa.


jak mam te piny zewrzeć?

I ZASADNICZE PYTANIE

ktory to jest pin 1 i 3 a 2 i 4

na pierwszej parze bylo okolo 1200 a na drugiej chyba 1500

Masz jeszcze do sprawdzenia zasilanie czujnika, czyli napięcie mierzone między stykami 2 i 4 we wtyczce czujnika na włączonym zapłonie ma być ok 12V


jak to zmierzyc? kurcze nie wiem ktory to jest 1 i 3 a 2 i 4
terrabith12345
Czytacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 06:56
Lokalizacja: Świecie

Postprzez łukasz1983 » 30 maja 2014, o 12:35

terrabith12345 napisał(a):jak mam te piny zewrzeć?
Nic nie zwieraj.
terrabith12345 napisał(a):ktory to jest pin 1 i 3 a 2 i 4
To dałem zdjęcie,na którym mierzyłem opór właśnie na stykach 1 i 3

[ Dodano: 2014-05-30, 12:43 ]
pablomed napisał(a):Masz jeszcze do sprawdzenia zasilanie czujnika, czyli napięcie mierzone między stykami 2 i 4 we wtyczce czujnika na włączonym zapłonie ma być ok 12V. Jeśli go brak lub inne - jest zepsuty licznik lub okablowanie od licznika do czujnika
Jeszcze zrób to co napisał pablomed,
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 30 maja 2014, o 19:26

terrabith12345, kolego przyjrzyj się z bliska są numerki już nie pamiętam czy we wtyczce czy na czujniku ale są. Napięcie zasilające mierszysz między pinami we wtyczce (po włączeniu zapłonu ), a czujnik sprawdzasz mierząc opory przy jego stykach, numery już ci podano, bez urazy sporo pytań zadajesz o tak podstawowe sprawy że może poprosisz kogoś o pomoc przy aucie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - - www.condoinwestycje.pl/materialy-budowlane-dobrej-jakosci/



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości