Czujnik temperatury cieczy - jak zmierzyc woltomierzem?

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez terrabith12345 » 1 cze 2014, o 17:11

okej teraz tak miedzy 1 i 3 pinem jest tam okolo 3300 a 2 i 4 okolo 2800 czy cos takiego mala roznica

we wtyczce napiecie pokazala miedzy stykami pierwsza para 4 około a miedzy druga parą ponad 9V wiec to i tak nie jest 12

gdy zrobilem lekkie zwarcie na tych pinach aby wskazowka skoczyla to niestety pozostaja niedrgnmieta
terrabith12345
Czytacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 06:56
Lokalizacja: Świecie

 

Postprzez łukasz1983 » 1 cze 2014, o 20:35

terrabith12345, Kolego zacznijmy od początku,4-ro pinowy czujnik temperatury składa się tak jakby z 2 czujników w jednym.
1 czujnik ma styki 1 i 3 i on odpowiada za informowanie ECU o temp.i za dawkowanie paliwa.
2 czujnik ma styki 2 i 4 i on podaje informację na licznik,i odpowiada za wskazania wskazówki.
terrabith12345 napisał(a):miedzy 1 i 3 pinem jest tam okolo 3300 a 2 i 4 okolo 2800
z tego wynika,że czujnik jest uwalony,bo jak silnik u ciebie miał temp. około 10*C,to pierwszy wynik jest ok,natomiast drugi pomiar jest nie prawidłowy,bo powinno być około 1600Ω.
Zmień czujnik,możesz podjechać na złom i kupić używkę,jak pomierzyć czujnik już wiesz,wartości czujnika też ci podałem.
terrabith12345 napisał(a):we wtyczce napiecie pokazala miedzy stykami pierwsza para 4 około
a ile to jest to około,bo na tych pinach we wtyczce na zapłonie powinno być około 5V
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez terrabith12345 » 2 cze 2014, o 15:50

dziekuej za obszerna odpowiedz

wiec tak

na pewno nie mam takie oporu jak ty mowisz, wartosci sa zblizone wiec podejrzewam ze czujnik jest uwalony

wartosci we wtyczce bylo ponad 4.5V ale w drugiej parze już 9.6V

ktoś cos pisał o 12v, ty o 5v wiec nie wiem do konca
terrabith12345
Czytacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 lip 2013, o 06:56
Lokalizacja: Świecie

Postprzez łukasz1983 » 2 cze 2014, o 16:44

terrabith12345, We wtyczce na włączonym zapłonie na stykach 1 i 3 ma być napięcie w okolicach 5V (tego jestem pewny na sto),natomiast na stykach 2 i 4 podobno ma być napięcie około 12V (ale tego nie jestem pewny)
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez WSZ » 23 mar 2015, o 21:23

Może trochę odgrzeję ale napiszę w tym temacie bo jest wszystko elegancko rozpisane.
Nie będę opisywał na forum, że z rana mam problemy z odpalaniem auta i falujące obroty.
Dziś zmierzyłem wartości, nie wiem czy dobrze nastawiałem miernik, dlatego wrzucam foty...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A temperatura na blacie:

Obrazek
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez Opik » 23 mar 2015, o 21:26

mierzyłeś piny 1 i 3, teraz zmierz drugą parę pinów (2 i 4) - ta druga para powinna pokazywać wartość mniej więcej dwa razy mniejszą od pierwszej pary

czyli jeżeli 1 i 3 pokazuje 400, to na 2 i 4 powinno być 200

miałem ten sam problem, silnik się pięknie nagrzewał jak powinien, a na blacie ciągle 70, winnym był czujnik
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez WSZ » 24 mar 2015, o 00:06

Na tamtych pinach bez zmiany.
Tu dalem 70 stopni bo akurat do tylu mialem nagrzane.
I wg takiej temp mierzylem.
Bez problemu wchodzi mi na 90 stopni.
Tylko mam problemy z rannym odpalaniem.

A na w/w zdjeciach wartosci wg wskazowki na blacie pokrywaja sie z miernikiem?
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez slawek5t » 24 mar 2015, o 00:17

Tak czy inaczej wynik nie mieści się w normie skoro wyszło około 70 Ohmów.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez WSZ » 24 mar 2015, o 08:16

Przez to moge miec problem z rannym odpalaniem?
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez slawek5t » 24 mar 2015, o 13:12

Możliwe bo jak silnik widzi inną temp to daję inną dawkę.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez shift00 » 24 mar 2015, o 17:29

Zmieniałem z kumplem czujnik temperatury w Audi (4.2) i miał on jakieś zawirowania z obrotami cudami silnikami. Po wymianie czujnika problemy ustały, stąd polecałbym Ci zmienić czujnik na nowy.

Z drugiej jednak strony - skąd pewność, że czujnik jest tutaj winny?
Avatar użytkownika
shift00
Gaduła
 
Posty: 799
Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 19:29
Rocznik: 96
Silnik: 1.8T++
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BartheZz_3 » 24 mar 2015, o 17:45

Ja na ten przykład powiem wam, że wymieniłem czujnik i nic się nie zmieniło, wymieniłem kostkę czujnika i gitara gra, wszystko w porządku... więc nie koniecznie czujnik winny :)
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości