SWAP 2.0 8v na 2.0 16 V

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

SWAP 2.0 8v na 2.0 16 V

Postprzez B4mbus_88 » 3 lip 2012, o 20:43

Witam.

Mam Golfinke 3 2.0 8v 115 KM i przymierzam się do swapa na 2.0 16v 150 KM.

Moje pytanie jest następujące czy to się opłaca? Co oprócz silnika będę musiał wymienić i jeśli ktoś ma takie informacje o ile wzrośnie spalanie?

Ewentualnie chętnie bym zobaczył jakieś inne warianty podniesienia mocy w Golfiku za stosunkowo niewielką cenę.

Z góry dziękuję za wasz poświęcony czas temu tematowi.

Pozdrawiam Rafał
B4mbus_88
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 20:38
Lokalizacja: Warszawa

SWAP 2.0 8v na 2.0 16 V

 

Postprzez strzeliniasty » 3 lip 2012, o 21:05

B4mbus_88 napisał(a):o ile wzrośnie spalanie


jak swapujesz na mocniejszy i zadajesz takie pytanie tzn ze cie nie stac na jazde samochodem

spali ile wlejesz

z tego co slyszalem to silnik+ecu i cala wiazka

skrzynia, polosie, mocowania chlodnice wszystko zostaje z 2.0 8V
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Opik » 3 lip 2012, o 21:26

A ja mam przy okazji pytanie, głowica z 16v podchodzi w miarę P&P do 8v, czy trzeba dużo modzić?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez K@mil » 3 lip 2012, o 21:38

Opik napisał(a):A ja mam przy okazji pytanie, głowica z 16v podchodzi w miarę P&P do 8v, czy trzeba dużo modzić?


Bardzo duzo rzeczy do wymiany z tym się łączy i taka wymiana nie jest za prosta

http://www.golf3.pl/topics9/przekladka- ... t14368.htm
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez B4mbus_88 » 3 lip 2012, o 21:47

Owszem przyznaje że przy dzisiejszych cenach benzyny jak na moją kieszeń jest ciężko, ale nie w tym sęk :)

Ok, podziękował za odpowiedź, Czyli reasumując nie dużo będę musiał zainwestować ;)

A macie inne warianty oprócz swapa które sprawiają że silnik jest żwawszy? ( Nie chodzi mi tu o to aby jechał 300 / h ale o to aby szybciej się zbierał)
B4mbus_88
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 20:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Andrew » 4 lip 2012, o 08:04

wstaw krótsza skrzynie
ale pierw jedz na hamownie i zobacz ile ci koni zostalo z tych 115 bo moze sie okazac ze nawet 90 nie ma.
Avatar użytkownika
Andrew
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 19:09
Lokalizacja: pruszcz gdanski

Postprzez PiJey88 » 4 lip 2012, o 09:35

B4mbus_88 napisał(a):A macie inne warianty oprócz swapa które sprawiają że silnik jest żwawszy?


1. swap
2. turbo
3. kompresor

z tańszych modów to możesz sobie kupić magnetyzer :hyhy:

benzyniakowi ciężko podnieść moc bez grubych modów
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez B4mbus_88 » 4 lip 2012, o 16:26

PiJey88 napisał(a):
benzyniakowi ciężko podnieść moc bez grubych modów


No właśnie teraz coraz bardziej się o tym przekonuje ale jak kupowałem Golfika to GTI do mnie przemawiało. Ale cóż za błędy się płaci :)

Z resztą nie wiem ile prawdy w tym micie że silniki Diesel'a są bardziej podatne na psucie się niż benzyniaki.
B4mbus_88
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 20:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez slawek5t » 4 lip 2012, o 17:09

B4mbus_88 napisał(a):silniki Diesel'a są bardziej podatne na psucie się

Nie powiedziałbym. To też zależy od aktualnego stanu samochodu.
Ogólnie diesel jest bardziej żywotny.
Kupujesz zwyklego TDI 90 koni, robisz chip i zjadasz na śniadanie GTI 115km.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez B4mbus_88 » 4 lip 2012, o 22:39

slawek5t napisał(a):Kupujesz zwyklego TDI 90 koni, robisz chip i zjadasz na śniadanie GTI 115km.


Tak jak napisałem wcześniej za głupotę w moim przypadku się płaci... Ale skoro tak twierdzisz to spróbuję się zamienić na jakiegoś Diesel'ka i wtedy jeżeli pozwolisz odezwę się do Ciebie po fachową poradę w tej kwestii :)
B4mbus_88
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 20:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez slawek5t » 4 lip 2012, o 22:51

Są tu lepsi fachowcy :D

Tuning tdika nie wyniesie dużo a spalanie nadal bedzie niskie, 6 litrów przy dynamicznej jeździe. A benzynka pewnie by łyknęła ze 12-14 przy butowaniu :)

Co będziesz robił z autem oczywiscie twoja decyzja.

Fajnie by było znaleźć 110tke tdi. Tam zrobić chip i masz lekko 130 koni i wielki moment obrotowy. :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez B4mbus_88 » 4 lip 2012, o 23:13

Znalazłem na razie tylko silnik 1.9 TDI 110 KM ale pewnie oprócz skrzyni i silnika będę musiał wiele innych rzeczy wymienić?

Może i są lepsi ale jak na razie Ty się zainteresowałeś "mocniej" moją sprawą za co oczywiście jestem Ci wdzięczny :)

Nawet gdyby spalił 7 litrów to bym się cieszył, przy czym tak jak mówiłem że na benzynę ledwo wyrabiam, a czasem lubię się z kimś sprawdzić od świateł do świateł albo wyminąć jakąś osobę która uskutecznia turystyczny styl jazdy, ale też nie katuje samochodu do granic jego możliwości.
B4mbus_88
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 lip 2012, o 20:38
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron