Termostat i podgrzewacz płynu

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Bradley » 14 lis 2011, o 10:43

Jak dales cienki drucik to niedziwota, ze go zjaralo ;) Ogolnie ta cala czarna skrzynka sklada sie z bezpiecznika (tej blaszki) i przekaznika, ktory jest sterowany ECU.
Rownie dobrze styki w przekazniku mogly sie skleic albo przewody gdzies zlapaly zwarcie. Skoro nie ma blaszki bo sie przepalila to caly uklad podgrzewacza nie moze dzialac. Po to jest blaszka zeby sie ona przepalila a nie pol samochodu.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

 

Postprzez Piaggio » 14 lis 2011, o 16:13

slawek5t, koledzy ąłdnei Ci podopwiedzieli termostat znajduje sie na dole silnika obok pompy wody, a zasłoniety jest pompa wspomagania, jak silnik sie nagrzewa na postoju mozecie pomacac dolny gumowy waz wychodzacy od chlodnicy i obserwowac wskazowke temperatury w którym momenice zaczyna robic sie ciepły
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez slawek5t » 14 lis 2011, o 18:33

Bradley napisał(a):Rownie dobrze styki w przekazniku mogly sie skleic albo przewody gdzies zlapaly zwarcie.

No koło śróbek jest troche podtopiona ta obudowa..
Pójdzie to jakoś zrobić ?
I nie odpowiedziałes czy to ważny element w moim samochodzie.

Jesli jest zwarcie to chyba lepiej narazie nie dawac grubszego kabelka/bezpiecznika , co ? :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Bradley » 15 lis 2011, o 00:31

Stare TDI nie mialy podgrzewacza. Nowsze juz maja. Czy to wazny element? Raczej nie. Po prostu plyn chlodniczy bedzie sie grzal ciut dluzej. Zreszta zawsze mnie to ciekawilo czy po 15latach te swiece dalej dzialaja czy sa juz popalone :lol:
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez slawek5t » 15 lis 2011, o 02:06

Własnie czytałem ze od 94 roku montowali. Ja mam 96 rok...
Dużo nie daje więc oleje to....
Czekam na termostat i wymieniam bo nie zamierzam tak jeździć.
Cały czas wskazówka na najniższym poziome. nic się nie ruszy.
Pewnie tez wiecej pali przez to.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

podgrzewacz

Postprzez din » 15 lis 2011, o 13:00

Ja sobie nie wyobrazam nie miec podgrzewacza. Też mi się zjarał - taka slaba konstrukcja. Zrobiłem sobie samemu nowy. Dwa przekazniki po 70A do tego oczywiście zabezpieczenie odpowiednie. I teraz dwie swiece na jednym przekazniku i jedna na drugim. Do tego zrobilem sobie ręczne zalaczanie tego. Duzo, duzo szybciej sie auto nagrzewa (zdrowiej dla silnika) nie mówiąc o komforcie.
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez slawek5t » 15 lis 2011, o 13:35

No a jak to naprawić oryginalnie ?
Dlaczego spalił sie bezpiecznik oryginalny ?
Dzis chyba kupie taki bezpiecznik i zobacze czy zadziała.
Jesli nie to co mogło paść ?
Gdzie są te 3 świece ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

przekaznik świeć dogrzewacza

Postprzez din » 15 lis 2011, o 15:20

świece są przy wejściu w blok silnika. Ory przkaźnik jest tandetny (bubla zrobili w VW) - cena nowego coś koło 400zł i też CI się zjara! Kupując nie oryginalne i troszkę przerabiając instalacje (nowe końcówki paru kabelków) zapłacisz ze 30 zł max i pochodzi dłużej niż ory.
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Staury » 15 lis 2011, o 18:22

Mam dwa termostaty do wyboru...
Przy gotowaniu jeden się otwiera mocniej czy też szybciej a drugi troszkę wolniej...
Jak wyjmę z wody to ten co się otwiera wolniej, szybciej się zamyka.
Więc wnioskuję ze ten drugi będzie lepszy ?
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Postprzez arthorius » 15 lis 2011, o 23:13

Może mi ktoś zrobić foto gdzie to się znajduje. Przekaźnik i te świece. Chciałbym sprawdzić u siebie w TDI czy mam to sprawne, gdyż sam nie wiem :/
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez prekursor » 16 lis 2011, o 00:05

arthorius napisał(a):Może mi ktoś zrobić foto gdzie to się znajduje. Przekaźnik i te świece. Chciałbym sprawdzić u siebie w TDI czy mam to sprawne, gdyż sam nie wiem :/


A może sam byś sie pofatygował i chociaz spróbował go znależć?
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Postprzez slawek5t » 16 lis 2011, o 00:45

Kupiłem dzis bezpiecznik 50A i 80A.
Boje sie wkładać którego kolwiek. Bradley nastraszył tym pożarem :D
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości