Temperatura 1.9 AAZ

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez witboy » 10 lut 2012, o 01:25

ja w aaz z 93 roku mam tak ze mam ok 80 st i cisza termostat sie otwiera na 80 st a wiatraki sie zalapuja na 82-3 st do tych 80 st zimny dolny waz a po odpieciu wentylatorow tez nie chce isc wiecej jak te 81 st tylko trzyma caly czas jadac wiec u mnie jest to chyba czujnik ale cena jego troche zniecheca 60 zl ....a glupio by bylo go wymienic i zeby nie bylo to to...
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez jarekddz » 10 lut 2012, o 01:40

Ja w moim ABS 1,8 mam tak, że dochodzi do ok 75 stopni i nie rusza dupska. Dopiero jak postoję w korku ok 5 minut to dojdzie do 90 i się wiatrak załącza. Wymieniałem czujnik temperatury, ale nic nie dało. Dobrze mam czy źle ?
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 10 lut 2012, o 01:45

jarekddz, ja miałem podobnie przy uszkodzonym termostacie.
Ruszyłem i zaraz temp spadała. Teraz jade i trzyma cały czas 90
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez jarekddz » 10 lut 2012, o 01:50

Termostat Wahlera kupiłem już dawno, ale jeszcze nie wymieniłem. Twierdzisz, że jest uszkodzony ?
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 10 lut 2012, o 01:53

Twierdzisz, że jest uszkodzony ?

Poprostu piszę jak było u mnie ... Też założyłem wahlera.

U mnie dość długo się nagrzewa bo mam diesla. U ciebie powinno to iść szybko
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez witboy » 10 lut 2012, o 09:14

zasada jest jedna jedziemy sobie niewiem az na zegarach mamy 70 st zatrzymujemy sie idziemy pod maske lapiemy gorny waz od chlodnicy cieply - lux, lapiemy dolny waz chlodnicy - zimny lux, co innego jak jest letni badz podobnie cieply jak gorny .... wtedy jest jeden werdykt - wymiana termostatu bo poprostu przepuszcza mocniej badz delikatniej
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Soosexy69 » 10 lut 2012, o 10:28

no i panowie sprawdziłem dwa węże po rozgrzaniu silnika...oczywiście górny ciepły a dolny jak przystało lodowaty...
Czyli to nie termostat?
Czujnik temp silnika/cieczy? 4pinowy zielony?
Soosexy69
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 9 lut 2012, o 20:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez Piaggio » 10 lut 2012, o 11:14

Soosexy69, a do ilu rozgrzałeś auto? wentylatory sie włączaja?
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Soosexy69 » 10 lut 2012, o 11:24

Od kiedy mam golfa nigdy nie włączyły mi się wentylatory.Przejechałem rano 17km bez ciepłego nawiewu i wskazówka była nieco dalej niż zawsze, czyli lekko za wskazówką przed środkową 90s.Ale górna rura była ciepła/gorąca a dolna zimna, nie letnia.

[ Dodano: 2012-02-10, 10:28 ]
Niedawno wymieniałem pompe wody/cieczy wraz z płynem i nawet jak temp poszła lekko za 90s wentylatory ani rusz a jak się układ odpowietrzył powoli temp zjechała miedzy kreske za 70s a 90s.
Nie mam z tego powodu żadnych problemów, z nawiewów leci cieplutkie powietrze już po ok 5km w mrozach -20 ale zastanawia mnie czy ktoś z 1.9 AAZ też ma podobnie i czy jest ok...???

[ Dodano: 2012-02-10, 10:31 ]
Jak dla mnie to będzie czujnik temp silnika ten zielony 4pinowy...i oszukuje mnie z temp na pulpicie...co o tym myślicie?
Soosexy69
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 9 lut 2012, o 20:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez Piaggio » 10 lut 2012, o 11:56

No wszystko wskazuje na to że własnie czujnik temperatury szwankuje, co do koloru to nie wiem u mnie jest zółty.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Soosexy69 » 10 lut 2012, o 12:04

Jeżeli jest to ten czujnik po prawej stronie silnika w górnej części to u mnie jest zielony.bo jest jeszcze drugi z lewej strony gdzieś czytałem...ale ten który najczęściej jest wymieniany to ten po prawej.
Soosexy69
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 9 lut 2012, o 20:28
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez witboy » 10 lut 2012, o 17:58

na zegary w aaz idzie ten 4 pinowy wlasnie z prawej strony sluzy do zagrzania swiec zarowych i do wskaznika na zegary niestety w uj drogi jest dziad od 60 zl do 100 widzialem nawet;/ dlatego ja narazie go olewam bo i temp na zewnatrz nie sprzyja grzebaniu w miejscu gdzie poleci troche plynu

w focie znalazlem taki za ok 17 zl zmienie i zobaczymy :d

edit bylem kupielm i juz wymienilem efekt ;] na zegarze 100 st hahaha no wiec ladnie kolor zielony, ten co mi pokazuje 80st ma kolor niebieski .... chyba jeszcze brazowy mi zostal za ok 30 zl w focie...
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości