Golf III D ciezko pali jak ciepły

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez karolulewicz » 31 lip 2012, o 20:50

Ja przekaźnik też sprawdzałem od T4 miałem i jest taki sam nic nie pomogło powiedzcie mi co zrobic z tym problem aby palił albo jak zamontować włącznik aby ciaglę grzały swiece .I powiedzcie mi czy można jeździć z odłączonym tym czujnikiem ja mam jeden czujnik obok na węzu nic nie mam jak mój odłącze to pala sie swice i nie działa w tedy wskaźnik
karolulewicz
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 13 lut 2012, o 23:22
Lokalizacja: Szczecinek

 

Postprzez prezesik » 31 lip 2012, o 20:52

marcinkazimierz napisał(a):
Piaggio napisał(a):prezesik25, nie wiem jak jest w 1.4D wyżej opisałem jak jest u mnie w TDI-ku gdzie jeden czujnik (temperatury) spełnia chyba 3 role- wskazuje temp na liczniku, załącza włąsnei świece i chyba( nie jestem pewien) ssanie- za to jak długo grzeją świece odpowiada czujnik- u Ciebie któryś z tych dwóch- ale który tego Ci nie powiem bo nie wiem, tak czy siak jeżeli silnik jest ciepły nei powinny sie one włączyć. Może spróbuj z tym przekażnikiem podmienic.

a wg ciebie ten 2 czujnik co padaje do vag-a do czego sluzy?
już pisałem - jeden wskazuje temp. na liczniku ( jak odłączę to wskazówka temp. opada ), drugi ( chyba ) steruje włączaniem świec żarowych i współdziała z przekaźnikiem świec żarowych ( chyba ).
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez karolulewicz » 31 lip 2012, o 21:15

Tylko że ja mam jeden czujnik i niech ktos w końcu mi coś pomoże a nie na jednym moim temacie pisza inne osoby jakie maja problemy i się syf robi .Masz problem to napisz osobny temat z twoim problemem :->
karolulewicz
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 13 lut 2012, o 23:22
Lokalizacja: Szczecinek

Postprzez Piaggio » 31 lip 2012, o 21:39

karolulewicz, Spokojnie- SotoM, już odpowiedział na Twoją bolączke- tutaj jedynei możemy gdybać i sie domyslac bo nei mamy fizycznie Twojego auta przed sobą! z tego co piszesz wynika że jak auto jest ciepłe to nie chce odpalić odrazu a jak odlączysz kostke przy czujniku to siwece palą sie cały czas i odpali- więc może faktycznie u Ciebie szwankuje czujnik?
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez slawek5t » 31 lip 2012, o 22:17

Może masz jakąś przeróbke skoro tylko jeden czujnik. - i dlatego słabo pali
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez leopard » 1 sie 2012, o 07:47

slawek5t napisał(a):w 1,9 D świece powinny grzać przez cały rok nie zależnie od temperatury

mylisz sie ... powyzej 35'C plynu chlodzacego swiece nie grzeja

[ Dodano: 2012-08-01, 06:49 ]
Piaggio napisał(a):więc może faktycznie u Ciebie szwankuje czujnik


jesli jest kompresja w cylindrach - winny jest rozrusznik - przede wszystkim tulejki rozrusznika (szczegolnie to od strony bloku silnika)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez slawek5t » 1 sie 2012, o 15:53

leopard napisał(a):mylisz sie ... powyzej 35'C plynu chlodzacego swiece nie grzeja

Nie myle :) chodziło o temperature zewnętrzną :)
W tdi jest troszke inaczej bo przy powyzej 5-8 stopni temp zewnetrznej wcale nie grzeje świec (nawet jesli silnik zimny ).
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Piaggio » 1 sie 2012, o 16:17

slawek5t napisał(a):W tdi jest troszke inaczej bo przy powyzej 5-8 stopni temp zewnetrznej wcale nie grzeje świec (nawet jesli silnik zimny ).
i tutaj rónież sie mylisz! Sławku! to temperatura silnika a włąsnie raczej płynu chłodzącego ma wpływ na to czy swiece zadziałają czy też nie! Zresztą nieważne auto tematu chyba uzyskał już odpowiedz na swój problem
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez slawek5t » 1 sie 2012, o 16:38

aha :) to w necie dużo głupot sieją :) - trzeba uważać.

Więc w D oraz TD grzeją do temp 35 st a w TDI do 5 st. tak ? :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez leopard » 1 sie 2012, o 20:14

slawek5t napisał(a):Więc w D oraz TD grzeją do temp 35 st a w TDI do 5 st. tak


prawie - w D/TD do 35'C ale sterownik (a raczej przekaznik ma algorytm czasu grzania w zaleznosci od temperatury)
w TDI jest podobnie z tym ze graniczna wartoscia jest 3'C +/- 2'C

w dodatku TDI potrafi dogrzewac komory po zaplonie - tu rzadza obroty silnika - powyzej ~ 1900 dogrzewanie jest rozlaczane
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez prezesik » 1 sie 2012, o 21:19

Powracając do mojego 1.4D ( 1W ) w polo.

Oprócz kontrolki świec żarowych na liczniku mam również założoną taką, która jest podłączona bezpośrednio do świec, wtedy dokładnie wiem kiedy grzeją świece. Różnica jest duża. Po uruchomieniu silnika moja "dodatkowa" kontrolka wyłącza się, lecz na liczniku dalej świeci przez kilka sekund.

Wracając do czasu grzania świec ( brana pod uwagę "dodatkowa" kontrolka świec ):

Na zimnym silniku ( temp. rano ok. 15 stopni na zewnątrz ) świece grzeją przynajmniej 20 sekund, odpalam trochę wcześniej, przed jej zgaśnięciem. Po uruchomieniu silnika gaśnie po 1-3 sekundach.

Na gorącym silniku grzeje też przynajmniej ok. 15 sekund ( przy nieodpalanym od razu silniku ). Inaczej sprawa się ma na gorącym silniku przy natychmiastowej próbie jego uruchomienia - gdy silnik odpala kontrolka grzania świec gaśnie po 1-2 sekundach ... Wymiękam ... Wytłumaczy mi to ktoś?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez karolulewicz » 1 sie 2012, o 23:28

Problem nadal jest , w necie wyczytałem że to może być wina za małej dawki startowej na pompie dziś ja zmieniałem na kilka sposobów i nic nie dało .Dodam że jak był ciepły wylałem na pompę zimnej wody sporo ilości dodam że to też nie pomogło . :-|
karolulewicz
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 13 lut 2012, o 23:22
Lokalizacja: Szczecinek

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości