Czy zbiorniczek wyrownawczy w TDI ma tylko jedna wtyczke?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez marcinkoz2910 » 1 lis 2009, o 11:34

Bradley, ale TDI ma jakieś świeczki do grzania płynu chłodzącego coś tak słyszałem i czy to wina tego może być? bo w moim silniku tego nie ma na 100%
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

 

Postprzez Pascal » 1 lis 2009, o 11:36

zagrzalem swiece raz, potem wylaczylem zaplon, wlaczylem i odrazu po zgaszeniu kontrolki swiec przekrecilem kluczyk. Zagadal z obrotu :D


Zrobiłem przed chwilą to samo...kontrolka nie zapaliła się...to już nie wiem czy tak ma być i się tym nie przejmować czy kminić dalej...
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez Bradley » 1 lis 2009, o 12:03

marcinkoz2910 napisał(a):Bradley, ale TDI ma jakieś świeczki do grzania płynu chłodzącego coś tak słyszałem i czy to wina tego może być? bo w moim silniku tego nie ma na 100%

No ma takie swieczki ale kilka warunkow musi byc spelnione, temperatura, obciazenie alternatora itd. W sumie czuc ze cos sie dzieje bo po kilku minutach pracy silnika jest klik przekaznika i silnik inaczej pracuje. Niemniej jednak po wylaczeniu przekaznika, zgaszeniu silnika, odpaleniu go dalej kontrolka mrugala. Takze to tez nie to raczej.


Pascal napisał(a):kontrolka nie zapaliła się..

U mnie ona zaczynala mrugac po ok 3 minutach pracy. Tak odrazu po odpaleniu to nie.


Czyli jak temperatura jest na minusie to nie ma problemu, jak jest temperatura kolo +5C to jest problem.
Czekam na dzien w ktorym napiszecie, ze wam mruga a mi nadal nie. Wtedy pochwale sie idiotycznym rozwiazaniem problemu :lol:
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Pascal » 1 lis 2009, o 12:11

Bradley napisał(a):Czekam na dzien w ktorym napiszecie, ze wam mruga a mi nadal nie. Wtedy pochwale sie idiotycznym rozwiazaniem problemu :lol:


Very funy :-P kminie dalej... :wsciekly:
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez marcinkoz2910 » 1 lis 2009, o 13:47

Teraz wróciłem z 60km trasy i po zapaleniu nic a po około 4 min pyk kontrolka mruga..... po nagrzaniu silnika wyłączyłem go i znowu zapaliłem i kontrolka już nie zaświeciła się mimo że miałem ze 4 postoje na zgaszonym silniki

ogólnie to już mnie chce szlak trafić....
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Bradley » 2 lis 2009, o 16:02

Dzisiaj wymienialem olej wiec pojechalem na obwodnice Cieszynska zagrzac auto, przyjechalem pod dom olej mial 98C, zostawilem auto wlaczone, dalem ogrzewanie na max i wentylator na 2, nogi. Zzaczalem wyjmowac deski z kanalu i je ukladac, wrocilem olej 90C a kontrolka... zaczela mrugac. To juz zglupialem. Zapalila sie na goracym silniku podczas postoju.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Spirit_Crusher » 3 lis 2009, o 13:02

Mnie dzisiaj po raz pierwszy Gofer zrobił jajco z migającą kontrolką. Wcześniej tylko raz migała, ale wtedy po prostu było mało płynu w zbiorniczku i podczas wjeżdżania na nielichą górkę musiał się odkryć czujnik...

Dzisiaj rano za to przy grzaniu świec kontrolka zgasła jak Pan Bóg przykazał, a jakieś pół minuty po zapaleniu silnika zaczęła migać. Zgasiłem auto od razu, ale sprawdziłem zbiorniczek i uspokojony poziomem płynu po prostu pojechałem do roboty, obserwując tylko szron na masce, na wypadek gdyby za szybko się topił ;-)

Uspokoiliście mnie, bo się obawiałem, że mi mechanicy rozwodnili płyn (zdejmowali niedawno głowicę) i zaczął w nocy zamarzać. Profilaktycznie go i tak potraktuję po pracy koncentratem...
Spirit_Crusher
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 29 mar 2008, o 19:12
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Bradley » 3 lis 2009, o 15:04

Ciekaw jestem jak dziala ten czujnik bo idac palcem po zbiorniczku od wtyczki widac, ze za plasticzkiem zbiornika sa takie dwa druciki cieniutkie. I jak plyn jest zalany pod max. to nawet wtedy te druciki nie stykaja sie (tzn. woda nie robi zwary i obwod jest zamkniety). Czy zbiorniczek posiada tez taki druciki gdzies z dolu ze tam zwara musi byc bo jak jej nie ma to plynu jest za malo ?

Po wymianie oleju kontrolka sie nie zapalila, dzsiaj rano jak przeparkowywalem samochod tez sie nie zapalila.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Pascal » 3 lis 2009, o 17:25

Ha!a ja już mam problem z bańki :super: nie wiem co takiego zrobiłem ale jest teraz jak w książce serwisowej pisze :ok: Jedynie co zrobiłem to:jakiś czas temu zmieniałem płyn termostat, czujnika nie zmieniłem bo był ok ale nerwów i tak straciłem tłumacząc sprzedawcy który mi go próbował wcisnąć że są dwa rodzaje dwupinowe i czteropinowe :-x mniejsza z tym...zbiorniczek od płynu miałem usyfiony cały od środka wyjąłem go wyczyściłem i nie wiem czy to pomogło czy nie ale problem jak ręką odjął... :-D
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez Bradley » 3 lis 2009, o 18:04

Pascal, czym czyściłeś? Jakims octem zeby odkamienic? Zastanawiam sie ile plynu poleje sie jak wyjme zbiorniczek w sumie trzeba odpiac wezyk u gory od przelewu i ten dolny i go przytrzymac ;)

Czyli robota na weekend to wyjecie zbiorniczka i czyszczenie kretem :lol:
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Pascal » 3 lis 2009, o 19:22

Bradley napisał(a):Pascal, czym czyściłeś? Jakims octem zeby odkamienic? Zastanawiam sie ile plynu poleje sie jak wyjme zbiorniczek w sumie trzeba odpiac wezyk u gory od przelewu i ten dolny i go przytrzymac ;)


Zgadza się Panie kolego ocet :cisza:
Układ chłodzenia należy czyścić octem oczywiście żeby usunąć kamień :-D Bradley fachowo to powinno być zrobione tak że do zbiorniczka należałoby nalać octu i tak powinien stać przez parę dni :cisza: Jednak ja non top korzystam z auta i nie było na to czasu.Zbiorniczek stał z 2 godziny z octem, potem go potraktowałem baaaardzo dużą ilością wody i na koniec jeszcze takim o to zmywaczem uniwersalnym:

http://www.allegro.pl/item764826404_wur ... t_rol.html

Bradley napisał(a):Czyli robota na weekend to wyjecie zbiorniczka i czyszczenie kretem :lol:


:luka: :lol:
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez Bradley » 3 lis 2009, o 20:16

A winny czy spirytusowy :-P
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości