1.9 TDI spadek mocy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Piaggio » 10 cze 2012, o 23:11

oberbas napisał(a):a czy w silniku 1,9 td AAZ tez jest ten zawor n75?
nie ma, gdyz N75 steruje ECU (komputer) którego w AAZ-cie brak.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

 

Postprzez slawek5t » 11 cze 2012, o 01:44

Adrian1607 napisał(a):Służy do kierowania spalin czy jakoś tak nie jestem pewny.

Służy Do zbijania nadmiernego ciśnienia , tak aby było ono w tolerancji czyli np dla tdi 90km = ok 0.85 bara
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Adrian1607 » 13 cze 2012, o 08:48

No chyba że sobie podkręcimy turbo to będzie troszke większe cisnienie ;)
Avatar użytkownika
Adrian1607
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 17:22
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez slawek5t » 14 cze 2012, o 16:38

Od tak sobie w tdi nie zwiększymy bo komputer to wykryje i odrazu "odetnie" całkowicie moc..
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Problem.Brak mocy.2 błędy 00542 i 00553

Postprzez assesino » 14 cze 2012, o 19:21

Witam wszystkich.
Otóż ostatnio podczas wyprzedzania auto straciło moc.Powyżej 2000obr ledwo się wkręcało i mrugała kontrolka grzania świec.Po podpięciu do kompa Vag pokazał 2 błędy które pomimo wykasowania powracają.

Są to:
00542 - Needle lift sensor (G80) 05-10 - Input Open - Intermittent
oraz
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 27-10 - Implausible Signal - Intermttent.

Przy każdorazowym odpaleniu auto od samego początku jest zamulone, ale co dziwne nie mruga już kontrolka grzania świeć i gdy wkręcę auto powyżej 3000obr wszystko wraca do normy i działa poprawnie aż do momentu ponownego uruchomienia silnika.
Czy czeka mnie wydatek na nowy wtrysk sterujący i przepływkę?Czy może spotkał się ktoś z takim przypadkiem i rozwiązanie problemu jest inne?
Proszę o wypowiedzi i podpowiedzi co z tym dalej robić?
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Postprzez SotoM » 14 cze 2012, o 23:32

00542 to Czujnik wznosu iglicy na wtryskiwaczu sterującym mozliwe ze sie zatar. A to jest nie rozbieralne chyba. Zobacz czy kostka łączy jeśli tak to skasuj błedy i do obserwacji jesli bład wróci to wtrysk sterujacy do wymiany...
00553 to bład od przepływki zle liczy z dołu stad ten muł do 3000rpm
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez assesino » 15 cze 2012, o 07:02

Tylko że ten muł jest do 3000obr po pierwszym uruchomieniu silnika a później jest już normalnie z dołu jedzie od 1800obr około.
Alpine CDA 9835R...Hifonics Falcon...RAINBOW SLC 265.25 KICK NG...Alpine 3544...Audio System HX08SQ BR
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Postprzez slawek5t » 15 cze 2012, o 09:03

Sprobuj może wyczyścic przepływke :)
Potem skasuj błędy i zobacz czy wrócą

edit :

to słowo intermitent znaczy chyba że błąd sporadyczny czyli ze wystąpił tylko jeden lub 2 razy..
gorzej jeśli nie ma tego napisu.....
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez assesino » 15 cze 2012, o 13:31

To więc tak błędy skasowane i powróciły z tym że już bez "intermitent". Przez pewien czas gdy poruszyłem kabelkiem od wtrysku vag nie pokazał błędu wtrysku 00542, ale po przejechaniu paru kilometrów błędy powróciły.Ale już 3.Dodatkowo pokazał się błąd 00513- Engine Speed Sensor (G28). Ten błąd pokazał się raz, no i jak na razie po skasowaniu nie powrócił. Ale pozostałe 2 są nadal.Przepływka zakończyła żywot na dobre ponieważ w vagu jest stała i niezmienna wartość która podczas dodawania gazu nie zmienia się wcale.Zamówiona nowa jutro będzie założona.Ale co do reszty to nie wiem.
Alpine CDA 9835R...Hifonics Falcon...RAINBOW SLC 265.25 KICK NG...Alpine 3544...Audio System HX08SQ BR
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Postprzez Adrian1607 » 15 cze 2012, o 19:43

u mnie jest podniesione do 1.3 bara ;) Nie wiem jak to zrobione ale podobno dużo kombinejszyn nie ma . Nie powiem jak bo robił to wcześniejszy właściciel:)
Avatar użytkownika
Adrian1607
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 17:22
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez SotoM » 15 cze 2012, o 21:36

513 to bład czujnika połozenia wału korbowego w bloku silnika czyli czujnik obrotów... przez jegu uszkodzenie moga takze występowac braki mocy...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez assesino » 15 cze 2012, o 22:15

Jak na razie błąd czujnika położenia wału nie powrócił po wykasowaniu, ale auto już całkiem straciło na mocy i kontrolka grzania świeczek mruga już non stop.Po odłączeniu kostki od wtrysku sterującego nie ma żadnej różnicy w pracy silnika ani podczas jazdy więc chyba nie obędzie się bez wymiany.

[ Dodano: 2012-06-16, 14:47 ]
Problem rozwiązany.Wymieniony przepływomierz i wtrysk i auto hula aż miło.Jak na razie w vagu błędów nie ma.
Alpine CDA 9835R...Hifonics Falcon...RAINBOW SLC 265.25 KICK NG...Alpine 3544...Audio System HX08SQ BR
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości