Na wstępie: przeczytałem 5 tematów i wciąż mam sprawę niewyjaśnioną, gdyż tamte problemy tyczyły się autek z LPG, a u mnie tylko benz. (Troche się rozpisałem ale istotne jest szczegółowe opisanie problemu)
Golfik szarpie. Nie zawsze, ale szarpie. Najbardziej na 2gim biegu i troche na 3cim. Najgorsza jest zmiana z 1 na 2gi bieg - szybki spadek obrotów (specyfika tej kapryśnej skrzyni uniemożliwia szybkie przełożenie bo są zgrzyty) i nawet gdy przytrzymam obroty pedałem, to gwałtowne dodanie gazu po przejściu na 2jke kończy się MOCNYM szarpnięciem (niestety, nie wbija w fotele - a wręcz przeciwnie). Czasem na 3jce bez gazu (900obr na samym sprzęgle) robi kangury - te same kangury pojawiają się (czasem) przy niskich (1000-2000) obrotach na 2 i 3 biegu przy przyspieszaniu.
Tegoroczny atak zimy doprowadził nawet do zgaśnięcia silnika (stanie w korku przez 30 min to kaplica widać dla niego) i auto stało pare dni aż odpaliło na dotyk. Gorący (po tym korku) kręcił się długo nim zaczynał łapać, jak odpalał to chodził jak traktor, dodawanie gazu go dławiło a bez gazu gasł.
Reasumując: szarpie i dławi się a jak jest gorący to ma problem z odpalaniem.
Teraz co już zrobiłem: Czyszczona pompa paliwa (najbardziej podejrzana wg mnie), filtr paliwa , powietrza i oleju (wraz z olejem) oraz kable - wymienione. Kopuła i palec mają niespełna rok a cewka kilka miesięcy - więc elektrykę uznałem za niewinną. Chcą wymienić uszczelke pod głowicą (mam 2cm ubytek płynu chłodniczego w skali 6 miesięcy) ale nie wydaje mi się to konieczne ani że może być to rozwiązaniem tego problemu.
Nie jestem mechanikiem - wiem tyle co sam zepsułem albo naprawiłem, ale chciałbym prosić was o pomoc bo mechanik (mimo że znajomy) wymieni mi pół silnika (a najchętniej cały) zanim będzie dobrze.
Najbliższy mojemu problemowi był ten: http://www.golf3.pl/topics36/ogromne-sp ... t=zamulony
Ale rozwiązania się nie doczekał.
ps. Planuję sprawdzić ciśnienie na garach i (mimo czyszczenia) pompy paliwa, ale nie wiem kiedy znajdę czas a może będziecie mieli jakieś ciekawe pomysły co może być problemem to sprawdzę więcej rzeczy
. 
Możecie coś doradzić?

  Daj znać jak poszło.
 - to że zapłon był regulowany prawie rok temu, nie znaczy że jest w porządku, a np. czujnika temp. nie musisz wcale wymieniać i tracić pieniędzy (Wystarczy że go odepniesz na chwilę przed odpaleniem silnika, a komputer sam wejdzie w "tryb awaryjny" i będzie trzymał ok 1200 obr./min). Chcemy ci pomóc a z doświadczenia wiem, że to właśnie takie pierdoły są przyczyną 90% problemów.
  Na początku sugeruję pobrać całość, bo to co zobaczyłeś na stronie to jedynie miniaturka  
 - pierwsze 5 stron mające na celu sprawdzenie czy to jest to, czego szukasz. To najdokładniejszy opis wszystkich elementów zespoły wtryskowego Boscha jaki udało mi się dla was znaleźć, wraz ze sposobami sprawdzenia praktycznie wszystkich podzespołów i zdjęciami które są de facto bardzo dobrej jakości 
 .  Masz nawet wykresy zmian rezystancji praktycznie każdego czujnika.Kolejnym argumentem że to ślepy trop to fakt że po naszych drogach jeździ mnóstwo golfów w których standardowa puszka filtra została usunięta, a wstawiono filtr stożkowy który nie ma doprowadzenia na powietrze ciepłe/zimne - działają i nie mają takich objawów jak Wy.  
 
