Nierówne obroty silnika, falowanie itp.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez MiroGti » 31 gru 2014, o 12:54

mallolat napisał(a): nacisnę pedał sprzęgła tez obroty spaduja czasem do 600-700

shift00 napisał(a):- przepustnica - czyszczenie, adaptacja
- sonda lambda - sprawdzenie, ew. wymiana

I przeglądnij wężyki podciśnieniowe te od serwa do silnika czy czasem nie łapie lewego powietrza ,w tedy też obroty będą falować
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez mallolat » 7 sty 2015, o 21:35

Dzięki Panowie za wasze rady, Byłem u mechanika i wyczyścił mi przepustnice i zrobił adaptacje WAGIEM i golfik znowu zap**** ;P

3. Używanie wulgaryzmów oraz stosowanie skrótów wulgaryzmów i oszukiwanie cenzora będą karane warnem.
Gesiu_15
Ostatnio edytowano 7 sty 2015, o 22:18 przez mallolat, łącznie edytowano 1 raz
mallolat
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 6 paź 2013, o 10:16
Lokalizacja: Tarnów
Rocznik: 1997
Silnik: 2.0 AGG
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez lukasrsv » 16 sty 2015, o 23:08

Ostatnio sprawdzałem kąt wyprzedzenia zapłonu. Był trochę za bardzo opóźniony. Po ustawieniu na 6 stopni auto jest dynamiczniejsze, ale za to na jałowym biegu delikatnie falują obroty, a po włączeniu świateł lub dmuchawy na 4 bieg silnik przygasa do ok 500 obrotów/min i po chwili wraca do normalnych 720 obr/min. Wcześniej ten problem występował ale w mniejszym stopniu, a teraz został spotęgowany. Co myślicie o tym?
Avatar użytkownika
lukasrsv
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 21 lis 2012, o 20:54
Lokalizacja: POLSKA_POŁUDNIE

Postprzez mmisiex » 18 sty 2015, o 22:50

Dodam że dziś odpaliłem golfa, przejechałem jakieś 100m, i silnik zgasł jak poprzednio, z tym że nie mogłem go przez jakiś czas w ogóle odpalić. :oops: :zalamany:
mmisiex
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17 sty 2015, o 22:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Postprzez trollu » 19 sty 2015, o 01:03

paliwo dochodzi? może coś z układem paliwowym?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Rafik89 » 31 mar 2015, o 21:06

Witam,
Mam Golfika 3 z końcówki 1992, motor 1.6 75KM, benzyna + LPG na mono-wtrysku.
Po dłuższej nie obecności przyjechał na urlop do PL i zostałem zszokowany stanem technicznym golfa... Ledwo można było się rozpędzić do 120Km/h. Po wciśnięciu pedała gazu na LPG auto się dusiło. Na benzynie nie było wiele lepiej. Podniosłem maskę i słysząc syczenie doszedłem do wniosku że to wtrysk i podstawa puszcza lewe powietrze. Rozebrałem wszystko, w odmie pełno masła, cały wężyk zapchany aż po sam dolot powietrza... W podstawie wtrysku po pękana guma...

Wymieniłem podstawę wtrysku
Wywaliłem uszczelki spod i nad miksera gazu, niestety nie dostałem w żadnym sklepie takich uszczelek.
Wyczyściłem przepustnicę,
Rozebrałem czujnik położenia przepustnicy aby upewnić się czy wszystko działa, podgiąłem jedynie blaszki aby zapewnić im lepszy kontakt z płytkami.
Wyczyściłem wtrysk, cały gaźnik.
Silniczek krokowy rozebrałem lecz nie stwierdziłem zatarcia się mechanizmów, elektronicznie go nie sprawdzałem...
Wymieniłem sparciałe przewody podciśnienia ten biegnący z pod filtra powietrza do przepustnicy.
Uszczelniłem wszystko silikonem odpornym na wysokie temperatury skręciłem cały gaźnik na stole po czym zabrałem go na noc w ciepłe pomieszczenie aby dosechł.

Na drugi dzień złożyłem wszystko do kupy. Odpalam motor i na benzynie faluje od około ~400 do ~1300 jak już go podreguluje na lince aby ustawić mu wolne obroty na poziome 1k to znowu na gazie ma obroty 1400. Jak już udało mi się wyregulować gaz i benzynę do 1k to po dłuższej jeździe na gazie i przełączeniu na benzynę znowu obroty falują do tego stopnia że motor gaśnie... Adaptacji przepustnicy nie udało mi się zrobić gdyż nie mam dostępnej grupy 098... jedynie co mogę zrobić to zapisać zmiany w adaptacji... Za to na noc odpiąłem aku aby zresetować komputer, jutro odpalę go na benzynie niech sam wykona adaptację na spokojnie osiągając temp 90*C, Dziwi mnie tylko to, że ten silnik na benzynie tak faluje mocno... Na gazie chodzi równo... Jutro podjadę do gazowników na regulację mieszanki i wolnych na gazie... Auto kopci strasznie na siwo. Po odpięciu krokowego nic się nie zmienia nie widziałem żeby on poruszył się z 1mm

Błędy z komputera
Kod: Zaznacz cały
Tuesday,31,March,2015,18:59:38:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910


Mileage:    Repair Order: czerwony silnik



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 032 906 026 A
  Component and/or Version: 1,6l R4 MONO        D01
           Software Coding: PMC 01
            Work Shop Code:   
                      VCID: 0D114FBF47A48576EF5-24EC
2 Faults Found:

00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)
            30-00 - Open or Short to Plus
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
            03-00 - No Signal

Readiness: N/A


Proszę o jakieś rady.
Engine: 1,6l R4 MONO D01
Rok: 1992
Rafik89
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 19:46
Lokalizacja: Wwy

Postprzez kolopn » 2 kwi 2015, o 21:41

Jeśli sprawdzałeś błędy tylko na włączonym zapłonie, to hall'a zawsze wywali. (Na włączonym silniku nie powinno tego być, jeśli jest inaczej napisz.) Sprawdź czy krokowiec działa. Najlepiej na włączonym silniku, odłącz TPS'a i zobacz czy silniczek się wysunie, bądź odłącz na chwilę czujnik temperatury. Sprawdź też rezystancje na wtyczce krokowca. (Przy 6-cio pinowym pomiędzy pinami 5 i 4 powinno być 0 ohm, na 4 pinowym między 3 i 4 powinno być 0). Błąd F60 właśnie związany jest z krokowcem.
Avatar użytkownika
kolopn
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 12 mar 2015, o 10:29
Lokalizacja: Poznań

Postprzez revan777 » 4 kwi 2015, o 13:42

Witam, posiadam Golfa 3 1.8 90KM z LPG. Silnik na LPG przejechane ma ok 40k km. Wczoraj zaczęły się problemy z falowaniem obrotów na rozgrzanym powyżej 70 stopni silniku. Wczoraj wymieniany był rozrząd, ale to raczej nie jest przyczyną tego problemu. Pojechałem do sklepu, zostawiłem auto z zapalonymi światłami co przyczyniło się do padnięcia akumulatora. Po odpaleniu na zaciąg zaczęły się problemy z falowaniem obrotów. Jak silnik jest zimny, obroty trzyma w normie. Gdy temperatura silnika wskoczy powyżej 70, obroty na biegu jałowym falują od 950 do 700 zarówno na benzynie jak i na LPG. Na benzynie jest nieco gorzej. Moc podczas jazdy w normie, ale podczas zwalniania, popuszczania pedału przyspieszenia czuć, że trochę poszarpuje autem. Od czego zacząć, gdzie szukać przyczyny?

Edit: Odpiąłem czujnik płynu chłodniczego, silnik w pełni rozgrzany ładnie trzyma 1100 obr na jałowym, ale gdy tylko dodam minimalnie gazu to obroty troszeczkę podskakują góra dół i z wydechu słychać delikatne przerywanie.

Edit2: Podregulowałem zapłon i jest lepiej. Problem znikł.
Avatar użytkownika
revan777
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 13:13
Lokalizacja: Nysa

Postprzez michal0077 » 12 kwi 2015, o 13:23

Witam, mam problem z moim golfem 3 1.6 AEE z sekwencją. Obroty falowały na luzie to postanowiłem zrobić adaptacje, wpisałem grupe 001 ale nie pokazało, że adaptacja została wykonana, z 10 razy robiłem i nic, a teraz jest jeszcze gorzej.... Poniżej mam filmiki które przedstawiają co się dzieje na biegu jałowym.

https://youtu.be/s4P3AYJQsaI

https://youtu.be/QFIsD7Cj7kI
michal0077
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9 kwi 2015, o 12:29
Lokalizacja: Chojnice

Postprzez szakal01 » 16 kwi 2015, o 20:27

golf 3 1.8 1997r przy 100 km/h 3000 tys obrotów tyle miałem
Krzysiek
Avatar użytkownika
szakal01
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 11 lis 2013, o 16:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kolopn » 18 kwi 2015, o 17:57

michal0077 napisał(a):Witam, mam problem z moim golfem 3 1.6 AEE z sekwencją. Obroty falowały na luzie to postanowiłem zrobić adaptacje, wpisałem grupe 001 ale nie pokazało, że adaptacja została wykonana, z 10 razy robiłem i nic, a teraz jest jeszcze gorzej.... Poniżej mam filmiki które przedstawiają co się dzieje na biegu jałowym.

https://youtu.be/s4P3AYJQsaI

https://youtu.be/QFIsD7Cj7kI


Spróbuj wyczyścić przepustnicę i sprawdź czy nie ma gdzieś lewego powietrza.
Avatar użytkownika
kolopn
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 12 mar 2015, o 10:29
Lokalizacja: Poznań

Postprzez marekjagusz » 3 maja 2015, o 11:54

Witam wszystkich. Mam Golfa 3 1.6 75KM 1995. od dłuższego czasu miałem problem z gaśnięciem auta, falowaniem obrotów. Kupiłem nową przepustnicę co prawda Chińszczyznę ale działa i autko fajnie się zbiera. muszę jeszcze sprawdzić kompresję na cylindrach, która może być przyczyną falowania i nierównych obrotów silnika.Pozrawiam
marekjagusz
Avatar użytkownika
marekjagusz
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 mar 2015, o 13:18
Lokalizacja: chorzów

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 30 gości