Jak osiągnąć niskie spalanie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Adam.M » 8 wrz 2012, o 15:50

Grzesiek2507 napisał(a):wrzucanie na luz nie daje żadnych korzyści....silnik i tak chodzi na biegu jalowym...zadna roznica w spalaniu praktycznie...lepiej puścić ten gaz i wyhamowac silnikiem...


a co jeśli nie chcę hamować? puścisz na luz i przejedziesz pół kilometra, kilometr czasem 200 m różnie... wrzucisz bieg i auto wyhamuje Ci na 50 m. Zgadzam się że hamowanie silnikiem odłącza dopływa paliwa i spalanie jest zerowe ale mało się w ten sposób przejdzie. Lepiej to stosować gdy i tak trzeba hamować a nie wtedy gdy droga przed nami jest pusta. Na biegu jałowym przy obrotach 800 spalanie jest bardzo niskie, przez godzinę wychodzi chyba 2 l.

dlaczego w Lupo 3L, aucie z silnikiem 1.2 TDI projektowanym z myslą o jak najniższym spalaniu, przy puszczaniu gazu włącza się luz (jest to automat) .. inżynierowie wiedzą co robią
Adam.M
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 sie 2012, o 18:23
Lokalizacja: Gdańsk

 

Postprzez Grzesiek2507 » 8 wrz 2012, o 20:07

noł sens...
jedno w drugie wchodzi...
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Ranger » 8 wrz 2012, o 22:01

Premier wam powie jak jeździć oszczędnie, podległe mu ministerstwo środowiska rozpoczyna akcje edukacyjną jak jeździć eko :wstyd:
Avatar użytkownika
Ranger
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 27 sty 2012, o 17:27
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez slawek5t » 9 wrz 2012, o 00:47

Główna zasada to lekka noga :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Gofer » 9 wrz 2012, o 10:46

Druga główna zasada jest benzyna i ... benzyna .
Omijaj z daleka stacje po których czujesz ze autko muli i nie ma przyspieszenia .
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

Postprzez trollu » 9 wrz 2012, o 12:11

Adam.M napisał(a):2. wykorzystuj bezwładność samochodu, zamiast hamować pedałem hamluca (np w mieście przed światłami albo dojeżdzając do wolniejszego samochodu) hamuj silnikiem (dobierając odpowiednio niższy bieg aby obroty nie spadały poniżej 3000) a gdy zjeżdżasz ze wzniesienia, nawet niewielkiego, wrzucaj na luz i niech się toczy sam bez gazu i dopiero gdy jest potrrzeba hamowania załączaj bieg, dodatkowy uzysk to oszczędności tarcz i klockow hamulcowych

najpierw piszesz żeby hamowac silnikiem a później żeby na luz wrzucać. po kiego grzyba trzymać obroty powyżej 3k jak ECU zaczyna podawać paliwo poniżej 1600 czy 1800? (przynajmniej w ADY)
Grzesiek2507 napisał(a):wrzucanie na luz nie daje zadnych korzysci....silnik i tak chodzi na biegu jalowym...zadna roznica w spalaniu praktycznie...lepiej puscic ten gaz i wyhamowac silnikiem...

x2
Adam.M napisał(a):Zgadzam się że hamowanie silnikiem odłącza dopływa paliwa i spalanie jest zerowe ale mało się w ten sposób przejdzie.

osobówka to nie autobus PKS że na luzie 10km się przeturla. poza tym na 5. biegu hamowanie nie jest tak mocne jak na np 3.
Adam.M napisał(a):dlaczego w Lupo 3L, aucie z silnikiem 1.2 TDI projektowanym z myslą o jak najniższym spalaniu, przy puszczaniu gazu włącza się luz (jest to automat) .. inżynierowie wiedzą co robią

jeżdżę trochę 328i brata w automacie i na luz mało kiedy zrzuca. jadąc ok 100km/h po puszczeniu gazu wskazówka ekonomizera spada na 0 żeby później skrzynia zredukowała a ECU zaczęło podnosić obroty podając paliwo. poza tym jadąc na luzie sami zakładamy sobie stryczek na szyję, każda nieprzewidziana sytuacja na drodze kończy się tak że auto jest bezwładne i nie mamy nad nim żadnego panowania
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Knight Rider » 9 wrz 2012, o 16:37

Jak można skrzynie automatyczna podczas jazdy na luz przełączać???
Avatar użytkownika
Knight Rider
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 25 lis 2011, o 20:45
Lokalizacja: Sławno

Postprzez Adam.M » 9 wrz 2012, o 22:26

trollu

mialem na mysli okolo 3000, kazdy silnik jak sam zauwazyles napewno bedzie mial wlasna wartosc

nie odwoluj sie do skrzynki w BMW bo ja podalem konkretny przyklad najbardziej oszczednej konstrukcji na swiecie

opisalem technike najbardziej oszczednej jazdy jak ktos uwaza ze taki style jazdy jest niebezpieczny to pozdro

Knight Rider w Lupo 3L jest specyficzna skrzynia TipTronic ktora de facto jest manualna ale z dokladka ktora sama zmienia biegi
Adam.M
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 sie 2012, o 18:23
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Grzesiek2507 » 9 wrz 2012, o 22:48

no nie mow, ze luz w osobowce bedzie oszczedniejszy niz 5 bieg, noga z gazu i lecisz...jak juz trollu napisal to nie jest kilku tonowy autobus, ktory przeleci kilometr czy 2...

jak juz ktos tu pisal...lekka noga to podstawa...co z tego, ze bedziesz hamowal silnikiem, albo wrzucal na luz...jak po utracie predkosci bedziesz palowal spowrotem do okreslonej predkosci.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez Adam.M » 9 wrz 2012, o 23:01

Grzesiek2507, tak, bedzie oszczedniejszy ale tylko dla osoby ktora przeczyta ze zrozumieniem to co napisalem, inaczej dyskusja nie ma sensu, kto chce to skorzysta kto nie chce tego nawet nie mam zamiaru przekonywać, pozdro
Adam.M
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 sie 2012, o 18:23
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości