Duże spalanie silnik 2e

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez mateusz_918 » 23 sty 2013, o 18:28

moge kiedys filmik nagrać ;-) ja miałem problem z miesiąc z tym silnikiem jak wszystko na zicher ustawiłem to dopiero się dowiedziałem ze przepływke musze miec ale ze chodzi to nic niemusze ładnie działa na bp nie gasnie nie faluje :roll:
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez Gucci » 23 sty 2013, o 18:31

A z TPSem coś robiłeś? Objawy wskazują też na niego.
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez pablomed » 23 sty 2013, o 18:54

nie da sie bez przepływki dobrze jechać tym silnikiem na benzynie kolega wyzej bajeczke napisał. TPS oraz przepływka sa do sprawdzenia miernikiem uniwersalnym opisy dawałem
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Gucci » 23 sty 2013, o 18:59

Przepływke sprawdze w weekend, tpsa u elektromechanika, bo tam już jest więcej zabawy. Powiedz mi tylko jedną rzecz.
Jak mierze napięcie to jedną sondę do pinu a drugą do karoserii czy do masy akumulatora?
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez mateusz_918 » 24 sty 2013, o 18:50

następny niedowiarek zapraszam na ogledziny :lol:
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gucci » 26 sty 2013, o 20:17

Przepłwka sprawdzona, napięcie jest takie jak powinno, nie ma żadnych skoków.
Klapka chodzi bezproblemowo. Co teraz sprawdzić?
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez pablomed » 26 sty 2013, o 20:33

Gucci, TPS - podobnie jak przepływkę wartości napięć na środkowym kabelku mają rossnaąć podobnie jak w przepływce równomiernie na jakieś 4,8V, sprawdź regulator ciśnienia paliwa - ma nie mieć benzyny w wężyku podciśnieniowym - z tym że dokładniej to manometrem - jest w 2E łatwo dostępne miejsce do podpięcia manometru - wężyk do wtryskiwacza rozruchowego. Przy okazji wyjmij wtryskiwacz rozruchowy czy nie leje.
Jak to posprawdzasz, upewnisz się co do rozrządu i ustawienia zapłonu to niestety jest spore ryzyko że listwa wtryskowa jest do czyszczenia lub do wymiany co wychodzi łatwiej i niedrogo. Miałem taką awarię w aucie które strasznie pluło olejem z uszczelek zaworów i wtryski były zapaprane, ale żeby jasne było to jest to trochę działanie w ciemno, ciężko ocenić wyjętą listwę czy jest sprawna czy nie. W każdym razie ja kupiłem na allegro kompletną listwę z regulatorem ciśnienia za całe 120 zeta więc ew. porażkę da się przeżyć.
Nie wiem co z tym problemem o którym piszesz że objawy zależą od poziomu paliwa w baku? Dobrze zrozumiałem że jak jest więcej to lepiej jedzie? Tez trzeba by się tym zająć wyjąc pompę sprawdzić czy silnik pompy ma oring uszczelniający czy sitko nie zatkane i filtr paliwa pod podłogą.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Gucci » 26 sty 2013, o 22:02

Regulator wymieniłem na początku, bo przeciekał. Na jakiś chiński ale nie było różnicy po wymianie poza tym, że paliwo przestało uciekać. Rozrząd i zapłon ustawiłem w porządnym warsztacie więc na pewno jest ok.

Listwę wtryskową jest łatwo wymienić?
Na benzynie trochę dymi na czarno i zostawia na śniegu czarny syf (z rury).
Wtryskiwacz rozruchowy jak sprawdzić? Wyjąć na odpalonym czy odpalić przy wyjętym?

A może to coś z lambdą? Jak ją sprawdzić? Jak kiedyś podłączałem vaga to żadnego błędu z lambdą nie było.
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez mateusz_918 » 27 sty 2013, o 16:19

nie mów na pewno wielu robi to żle

wałek na OT, wał z tył w skrzyni jest zaślepka i na kole zamachowym jest 0 czy też wgłębienie, kółko z aparatu zaznacz korektorem i będzie grać

Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2013-01-27, 15:22 ]
ta strzałka jest na pokrywie zaworów i na kole musi być is perfekt jak nie będzie jej widac poobracaj czy jest w tej pozycji
jak już to zrobisz to na skrzyni biegów masz taką zaslepke otwórz ja i napisz co widzisz czy też daj fote
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gucci » 27 sty 2013, o 18:12

Ale jakby coś było źle ustawione to na gazie też by mi więcej palił przecież.
Na gazie pali elegancko. Jutro postaram się zrobić to o czym mówisz.

Dzisiaj jeszcze testowałem przepływkę. Na odłączonej mfa pokazuje takie samo spalanie jak na podłączonej.
Jak odpalę silnik na odłączonej to obroty się utrzymują na wartości 1100.
Wariować zaczyna dopiero podczas jazdy, gaśnie i szarpie.
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez mateusz_918 » 27 sty 2013, o 18:42

moze czujnik temperatury wody mi sie kiedys wypieło go a zapomniałem wpiac i troche więcej spalał
moze sie zepsuł
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gucci » 29 sty 2013, o 17:50

Po odpięciu wtyczki temp. wody pali 14l wdłg mfa.
Ciągle za dużo ale już jest progres :D
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości