luzny lewarek

Wszystkie elementach układu napędowego i skrzyni biegów.

Moderator: Moderator

Postprzez pietrasiak2 » 9 sie 2012, o 13:38

Kaktus2907 napisał(a):a jak sie reguluje ? co daje regulacja ? mniejszy luz ?

Regulacja da to , że nie powinien przede wszystkim wsteczny wyskakiwać , nie będzie dźwignia latać ( bo chyba trochę latała -luz miała)
Sama regulacja jest na jarzmie taka obejma zaciśnięta na wałku "cięgno sterowania". Jakby co to opis fakt że z jakimiś przyrządami jest w Sam Naprawiam na str 96 i 97. Ale to książka chyba do jakiś serwisów???
:-) ;-) :-)

[ Dodano: 2012-08-09, 12:39 ]
Zawsze jakiś obraz ustawienia da , choć
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

 

Postprzez Kaktus2907 » 9 sie 2012, o 13:41

pietrasiak2, z tego co czytam w SAM NAPRAWIAM to tam trzeba miec jakis przyrzad do regulacji VW ...

kurde. po internecie widze ze ten palec TOPRAN kosztuje okolo 35-40zl czyli no taniej niz w IC. ale nigdzie nie moge dostac wymiarów tej kulki.... :dobani: hmm a nawet gdybym dostala... gdyby to pasowalo, to co to wystarczylo by tylko wkrecic/wbic kulke na ten trzpien ? :roll:
Avatar użytkownika
Kaktus2907
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 16:22
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez pietrasiak2 » 9 sie 2012, o 13:47

jak taki jak IC to tak + regulacja i śmigasz i jak w skrzyni jest ok to ze wsteką nie powinnaś mieć już kłopotu :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Kaktus2907 » 9 sie 2012, o 13:51

pietrasiak2, nie no tego calego palca to wlasnie szukalam po tych numerach OE 191 711 233 :D.

ale AdiK__, mowił ze mogloby dac rade dokupic sama kulke z T4 015 311 544 tylko no ciekawe czy by pasowala... bo fakt no w IC kosztuje z 14 zl z hakiem no to tak to zaplacilabym grosze a wkrecic to jesli zmuszona bylabym sama to zrobic to od gory .... a jak nie to brat by musial na lewarku bo garaz z kanalem mamy niestety kawalek od bloku :P
Avatar użytkownika
Kaktus2907
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 16:22
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez pietrasiak2 » 9 sie 2012, o 14:00

Tam na filmiku otwór w tym palcu widziałem nie wiem jak kulka od T4 wygląda czy ma gotowy otwór ,jak nie to by trzeba było go wywiercić w odpowiednim miejscu i zabezpieczyć , nie znamy też średnicy trzpienia , to możemy gdybać.
Ja mam dostęp do narzędzi i maszyn to nie kłopot , A pod blokiem to z prądem czasem jest problem nieprawdaż ? Jak co to PW ok :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Kaktus2907 » 13 sie 2012, o 14:11

auto naprawione :) temat do zamkniecia ;)

wsteczny juz nie wyskakuje, dwojeczka wchodzi az milo ;)
Dziekuje :) :super:
Avatar użytkownika
Kaktus2907
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 16:22
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Luk83bb » 31 sie 2012, o 20:51

odświeżę delikatnie, bo mam ten sam luz na drążku...
I w sumie nie wiem czy wymienić ten cały palec (OE 191 711 233) czy samą kulkę (OE VW - 015 311 544 )?
I jeśli Ci ten palec robił mechanik to ile wziął, bo taką kulkę to można samemu wymienić bez trudu?
Biegi mi wchodzą, ale jednak bym sobie to zrobił:)...
Avatar użytkownika
Luk83bb
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lip 2012, o 19:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Kaktus2907 » 31 sie 2012, o 21:41

Luk83bb, ogladales moj filmik ? masz taki sam luz jak ja (tak bez oporu ? )
bo jesli tak to wymien caly palec - samej kulki nie wymienisz, ona jest tylko do T4 czy jakiegos tam ale do golfa musisz kupic caly palec inaczej nie da rady :)
nie jest drogi bo 36 zl zaplacilam, a mechanik wzial no 20zl ale zaplacilam 30 bo przyjechal pod moj dom wiec za "fatyge" dorzucilam mu to. :)

to prosta wymiana mysle ze dasz rade sam, jedyne co musisz miec to dostep do kanalu albo auto na lewarek, klucz ale nie wiem jaki chyba 13 ale nie pamietam . no i w nowy palec musisz wlozyc taka gumke, taka tuleje, nie wiem jak sie postepuje gdy tej tulejki nie ma ( u mnie lezala pod autem :P) ale wiem ze ona musi byc :)


biegi mi pewnie tez by wchodzily ale no zobacz filmik jak sie to zachowywalo i jaki dzwiek wydawalo to wszystko :P


jesli masz jakis tam drobny luz to czytalam w ksiazce o golfie ze trzeba cos tam wyregulowac przy drazku skrzyni biegow (siedzac w aucie) jakas tam wartosc X musi miescic sie w jakims przedziale. Jednak nie powiem o tym dokladnie, bo tego to nie przerabialam . Po wymianie, luz zniknal, opor sie pojawil na drazku, jakies tam lekkie odchyly i taki minimalny luz no to zostal, mnie to osobiscie nie przeszkadza bardziej martwie sie ze ta kulka znow kiedys peknie :P
Avatar użytkownika
Kaktus2907
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 16:22
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Luk83bb » 31 sie 2012, o 22:38

dzięki Katarzynko:)...zakupię jednak cały palec i zobaczymy czy dam rady wymienić sam czy jakiś mechanior będzie niezbędny, pozdrawiam
Avatar użytkownika
Luk83bb
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lip 2012, o 19:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Kaktus2907 » 31 sie 2012, o 23:27

Luk83bb, mi pomogl by brat niestety nie mial takich kluczy i no stabilnego lewarka :( dlatego niestety musialam pofatygowac sie o mechaniora :P
ale naprawde 10minut roboty i po sprawie. :)
i po wymianie skonczyl sie efekt wypadania biegu wstecznego :)
Avatar użytkownika
Kaktus2907
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 16:22
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Luk83bb » 3 wrz 2012, o 18:20

zamówiłem sobie ten palec (nie całe pięć dych) i spróbuje to sam ogarnąć;
zdenerwował bym się gdyby to nie pomogło, ale mam takie same objawy jak Ty (taki sam luz i efekt "zapadniętej" skrzyni), natomiast sam wsteczny mi nie wypada, dzięki za pomoc raz jeszcze - napiszę za jakiś czas czy wsio gra:)

E: Wymieniłem ten cały palec (cięgło zmiany biegów) i... luz jak był tak został.
Dopiero zestaw naprawczy z tym jabłuszkiem sprawił, że mój lewarek odżył.
Robocizna "przysłowiowe piwo".
Avatar użytkownika
Luk83bb
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 lip 2012, o 19:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Napęd i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron