Prośba o opinie nt VW Passata b5FL 2004-2005r

Rozmowy bez żadnych ograniczeń. ;)

Moderator: Moderator

Postprzez PiJey88 » 11 sty 2013, o 14:31

passat w benzynie? to zaprzeczenie stereotypu o polaku w TDI :P na pewno bym się nie porywał na benzynę 2.0 130 KM, tylko i wyłącznie 1.8T 150KM, oczywiście TDI był by najsensowniejszy, ale jak chcesz benzyniaka to tylko 1.8T bym brał pod uwagę, moc większa, spalanie podobne, lepiej się wyprzedza, większy moment itd itd, jak nie kupisz "kupy" to turbina ci nie padnie, jak kupisz pierwszego z brzegu to i w 2.0 się okazać może że głowica do remontu albo coś innego...
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Re: Prośba o opinie nt VW Passata b5FL 2004-2005r

Postprzez Stealth » 11 sty 2013, o 15:54

T@jny1990 napisał(a):Na przelomie marzec-kwiecien planuje zmienić autko na coś większego, młodszego i praktyczniejszego ;-) wybór padl na autka z nadwoziem KOMBI: Mazda 6, Peugeot 307 albo 407 SW, Toyota avensis albo właśnie passat b5FL. Wszystkie miały by być z 2004-05r :-) Jednak po odbyciu kilku jazd próbnych moim faworytem został Passacik a tym bardziej w silniku 2.0 130KM :-) Mimo, że wciąż najładniejsza jest dla mnie Mazda to jednak stawiam na Passata.


Jeśli mogę doradzić co nieco:
- odradzam zakup Mazdy, Peugeot, zastanowił bym się nad Avensisem, Passat to klasyk zakupów Polaków.
A dlaczego odradzam: Mazdy lubią rdzewieć zwłaszcza 6, Peugeot to ciągłe problemy z elektryką, Avensis o ile był dobrze serwisowany to Cię nie zaskoczy niespodziankami bo to naprawdę auto bardzo wytrzymałe i niezawodne pod warunkiem, że się dba pedantycznie o niego bo jednak koszty napraw i części do tego auta są prawie kosmiczne.
Silniki 2.0 TDI były bardzo awaryjne, jako następcy 1.9 TDI. Ten model byłby bezpieczniejszy.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez bioly21 » 12 sty 2013, o 00:29

jak passat to nie z niemcowni albo z krajów pochodnych tak nie kupuje siędiesla zeby jezdzic po bułki do sklepu i robic 10tys rocznie a czasem 50 a nawet 100tys na rok ,
kiedys znajomy mial mazde 6 w dieslu nie psuło się to dość czesto ale jak juz cos siadlo to kosz byl 3 razy wiekszy niz w pasku
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez Czesio207 » 12 sty 2013, o 02:36

Tata ma passata 1.9TDI 130km i śmiga ładnie ;) polecam ci z takim silniczkiem :super:
Wszystko o moim golfie --->
Mój samochód ma 160 lat i zaraz mu się urwie zawieszenie ale driftuje nim jak :cenzura:
Avatar użytkownika
Czesio207
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 1 gru 2012, o 04:00
Lokalizacja: Racibórz/Nędza

Postprzez Stealth » 12 sty 2013, o 09:30

Dokładnie - wersja 1.9 TDI 130KM to najlepsza opcja jeśli chodzi o diesle. Francuzy to problemy z zawieszeniem i elektroniką - dotyka to właśnie modeli 307 i 407, Mazdy 6 to psujące się diesle i korozja nadwozia. Jeśli o Avensisa chodzi to dobry jest tam jeden silnik - benzynowy 1.8 VVT-i 129KM.
Najlepszy wybór to jednak z tych wszystkich Passat.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez marcinkazimierz » 12 sty 2013, o 15:30

Stealth napisał(a):Dokładnie - wersja 1.9 TDI 130KM to najlepsza opcja jeśli chodzi o diesle. Francuzy to problemy z zawieszeniem i elektroniką - dotyka to właśnie modeli 307 i 407, Mazdy 6 to psujące się diesle i korozja nadwozia. Jeśli o Avensisa chodzi to dobry jest tam jeden silnik - benzynowy 1.8 VVT-i 129KM.
Najlepszy wybór to jednak z tych wszystkich Passat.

toyota miala problem z opadajaca glowica w d4d do bodajrze 2003 roku pozniej jest oki
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Psiakrew » 12 sty 2013, o 17:03

Żona wozi dziecko paserati 1.9 TDI 130KM 2004r , na budziku zaraz 390.000 i oprócz wymiany filtrów i pasków o czasie to nic nie robiłem przy nim, naprawdę przyjemne i (jak na swoje gabaryty) zrywne wozidło. Jedyny mankament to gnijące błotniki, ale to chyba standard w B5FL
Avatar użytkownika
Psiakrew
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 09:31
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez strzeliniasty » 12 sty 2013, o 17:22

noi zawieszenie wielowahaczowe co na polskich drogach jest pomylka

silniki w avensisie - pracowalem w toyocie i wiem jak sa skladane i nie kupilbym w zyciu

mazda ladne autko kuzyn mial ale problemy z blacharka

a peugeot - elektryka jak to we francuzie :)

kazde autko ma swoje plusy i minusy

ja za jakis czas rowniez bede sie przymierzal do zakupu wiekszego autka w benzyniaku i na dzien dzisiejszy wiem ze bedzie to 1.8t (kumpel ma a4 w tym silniku) jezdzi sie super, spalanie, elastycznosc - miodzio :)
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Stealth » 12 sty 2013, o 18:59

1.8 T to piękna maszynka do zwijania asfaltu ale gazu pod to nie radziłbym zakładać. Silnik szybciej padnie a remonty głowicy są nieopłacalne. Plus taki, że Niemcy przeważnie nie zakładają gazu do takich aut. O dziwo wersja z turbiną spala więcej niż tej samej pojemności silnik wolnossący (o ponad pół litra na setkę).
Wybierając 1.8T lub 1.9TDI trzeba się trochę zastanowić. Pierwszy ma o 20KM więcej, ale więcej pali o jakieś 3 litry od diesla. Koszty ewentualnych napraw wyjdą porównywalnie ale diesel troszkę przeważy szalę kosztów. Wybór do końca nie jest prosty.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez strzeliniasty » 12 sty 2013, o 19:42

czy ja wiem

kumpel ma w audi 1.8t gaz sekwencje, jezdzi juz tak od ponad 4 lat i nic nie robil w silniku poza olejem plynami rozrzadem wiadomo

jak jest odpowiednia instalka, dobrze zalozona i zestrojona to czemu nie ma prawa dobrze dzialac??

mam w domu octavie w tdi i przyszlo mi raz wymienic w niej pompowtryski - wtedy zalowalem ze nie kupilem w benzynie


no a jesli chodzi o mnie to tylko w benzynce bo auto teraz wiecej stoi niz jezdzi (jezdzi jedynie w weekendy w miesiacu robie max 200km) a nie jak w poprzedniej pracy w tygodniu robilem prawie 800
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez PrzemkoXVI » 12 sty 2013, o 19:53

Tylko prosze nie piszcie, żebym poszukał na stronach Polskich klubów Passata


Poszukaj na stronach polskich klubów Passata. :lol:

Nie będę Cię przynudzał gadką, że "mój kumpel ma Passata B5 z 2003r. i mu się tam prawa dobrze sprawuje bla, bla, bla, bla, bla...". Paski z tych roczników 2000-2005 to najładniejsze Passaty jakie wyszły do tej pory pod względem estetyki. Może nie są tak zgrabne i elegancke jak konkurencyjne Audi A4 B5 po liftingu, aczkolwiek są na 100% dużo bardziej pojemne. Jedynym minusem tak na dobrą sprawę jest ich zawieszenie. Ale wiadomo jak to jest z naszymi drogami. Najlepiej kupić Jeepa Cherokee i śmigać jak komandosi. :-P
Avatar użytkownika
PrzemkoXVI
Members
 
Posty: 1875
Dołączył(a): 29 lip 2011, o 19:52
Lokalizacja: Willenberg

Postprzez Stealth » 12 sty 2013, o 21:11

strzeliniasty 1.8T ma 20 zaworów i po jakimś czasie się wypalą. Wiadomo, że będzie to jeździło ale do czasu, bo jednak niektóre są tak skonstruowane, że gaz znoszą bardzo dzielnie jak choćby mój 1.8 ABS (od 6 lat mam gaz i śmiga bezproblemowo) ale niektóre silniki nie tolerują go za dobrze. Będą jeździć ale szybciej się zużyją. Nie mówię tu o silnikach FSI, TSI, TFSI bo tu nawet mowy o gazie nie ma. Z drugiej strony jeśli właściciel eksploatował auto tak jak trzeba to takie 1.8T będzie śmigało na gazie długo i bez problemów. Jednak trzeba trafić na dobre auto, a kupując używane nie mamy żadnej pewności, że silnik nie jest zajeżdżony. Turbina to osobna kwestia ale ten element łatwo idzie skontrolować.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Na luzie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość