Układ wysokiego napięcia (kable, świece, kopułki, cewki itp)

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez fosfor4 » 5 lis 2014, o 20:52

Dawid1985x, Witam.Jeżeli masz czarną osłonę na kopułce aparatu to ją usuń. Gorący silnik i tak nie zdoła kopułki osuszyć, a drobny syf tą wilgoć kumuluje.Co jeszcze tam się dzieje nie poradzę niewidząc tego przed sobą...!!!
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez Dawid1985x » 6 lis 2014, o 21:27

Tej czarnej osłonki już dawno nie ma to nie pomaga mam pytanie czy jak czujnik hala jest uszkodzony to nie będzie napięcia z cewki a i nie słychać pompki paliwa dziwne to trochę.
Dawid1985x
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 17:48
Lokalizacja: szydłowiec

Postprzez fosfor4 » 6 lis 2014, o 21:45

Dawid1985x, Napięcie na cewkę masz z akumulatora przez stacyjkę bez bezpiecznika tzn.po zapaleniu silnika stacyjka ciągle podaje napięcie na cewkę.Natomiast pompkę powinieneś usłyszeć po przekręceniu kluczyka ale przed kręceniem rozrusznika.Wsiadasz do auta przekręcasz kluczyk i słuchasz cichutki szmer gdzieś z tyłu- takie odczucie około2-3 sekudy i wtedy kręcisz silnik.Co do czujnika HALLA nic nie pomogę, napewno nic wspólnego z cewką tak czytam ze schematu...!
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gniewko » 8 lis 2014, o 21:05

Witam. Problem w moim aucie jest następujący. Auto zaczęło ostatnimi czasy stroić fochy, nie chciało najpierw odpalać na ciepłym silniku i w drodze do Poznania zatrzymany do kontroli drogowej, zatrzymałem się już na amen nawet z po pychu. Auto do mechanika, mechanior patrzy, zerka i mówi kopułka. Zaczął robić i w końcu okazało się iż kabel masowy przegrzewał się, coś polutował niby po poprawiał ponieważ było nadłubane i skasował 80zł, kopułki nie wymieniał. No dobra, zapakowani w furę pędzimy do Poznania. Kilka razy w Poznaniu zgasiłem auto, nawet postało z 2-3h. odpalało od strzała. Wracając 300km do domu prędkością 120-130 km/h było cudnie i pięknie, zadowolony iż fura działa, następnego dnia wychodzę do pracy wsiadam do auta i zonk, auto kręci ale nie odpala. Od tamtego czasu udało mi się ustalić iż auto odpala z popychu, zagrzeje się można je zgasić i znowu odpalić, ale jeśli ostygnie do 0 to znowu nie pali. Kupiłem nową kopułkę i palec Beru, wymieniłem i nic, to samo (nie nie pomyliłem kabli podczas przekładania). Zauważyłem iż jeden kabel jest urwany

http://images67.fotosik.pl/349/3f012b1e43536631med.jpg

zlokalizowałem z czego to i gdzie powinien być

http://images70.fotosik.pl/347/f450398728a64d30med.jpg Tak wg co to jest i czemu służy ?

Powinien być przy silniku przykręcony od góry do czegoś nazwijmy to "oczka" za które możemy przypiąć łańcuchy i wyjąć silnik. Próba odpalenia... i dupa. Dodam jeszcze iż ostatnio mam jakiś dziwny problem ze stacyjką, wkładam kluczyk przekręcam do zapłonu, pale i nic, kontrolki się świecą, a silnik nie kręci i tak potrafi z 2-3 być zanim "złapie" i odpali. Czytałem przed chwilą o kostce stacyjki i tak mi się wydaje iż może to również być związane z tym ale nie jestem do końca pewien. Dodam jeszcze do 1 problemu że silnik czasem potrafi złapać na dosłownie pół sekundy i gaśnie. Co może tutaj być grane bo po nocach nie mogę spać,,,, :?: :?: :?:
Gniewko
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 8 lis 2014, o 20:26
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Postprzez fosfor4 » 8 lis 2014, o 21:28

Gniewko, Witam.Sądząc po drugim zdjęciu kabel masowy(plecionka miedziowa)od silnika co nazywasz uchem jest połączony z karoserią tzw.masa samochodu.Kup nową plecionkę ok.35 cm. wyczyść dokładnie miejsca jej podłączenia i przykręć.Drugie miejsce podłączenia jest przy cewce zapłonowej.I pamiętaj jak cewka ma przerwy zmasą to moduł wzmocnienia się uszkodzi(spali)To jest cała filozofia iskry na świece-WAŻNE...!!!
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gniewko » 8 lis 2014, o 21:34

fosfor4, Czyli mówisz że to co wygląda trochę jak radiator od procesora to cewka zapłonowa. W sumie to podjadę na szrot może i przekręcę na chwilę ową cewkę no chyba że kosztuje to grosze w sklepie to sobie kupię nową . Co do kabla to właśnie nie podobał mi się zbytnio jak wyglądał i chciałem założyć świeższy ale nic konkretnego nie znalazłem.
Gniewko
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 8 lis 2014, o 20:26
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Postprzez fosfor4 » 8 lis 2014, o 21:42

Gniewko, Cewka to jest to ustrojstwo co łączy się z przewodem wysokiego napięcia z wtykiem środkowym aparatu zapłonowego(kopułka)Ogólnie przejrzyj całą masę -akumulator>silnik-silnik>cewka(masa samochodu).....!
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gniewko » 8 lis 2014, o 22:33

fosfor4, Patrzyłem tak pi razy oko i niby jest ok wydaję mi się iż masa cewka - silnik a dokładniej ten przewód miedziany jest do chrzanu no i przy okazji cewka. Powiedz mi jak sprawdzić czy cewka jest uszkodzona? Nie mam kurde miernika niestety dopiero w sumie po weekendzie mógłbym gdzieś zakupić.
Gniewko
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 8 lis 2014, o 20:26
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Postprzez fosfor4 » 8 lis 2014, o 23:51

Gniewko, Sorry-nie bardzo doradzę jak sprawdzić cewkę ale np. zdejm perwszy kabel ze świecy przyłóż końcówkę jak najbliżej metalowej obudowy silnika i druga osoba niech włączy zapłon(razem z rozrusznikiem) - powinna przeskakiwać iskra do obudowy silnika.UWAGA-kabel trzymaj w rękawicy suchej około 10 cm. od końcówki...!!!
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gniewko » 9 lis 2014, o 09:05

fosfor4, Jest lepszy sposób w sumie tak teraz pomyślałem. Ciemne miejsce lub noc, zdjąć fajkę, druga osoba kręci i nic nie trzeba przykładać do obudowy silnika :-D
Gniewko
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 8 lis 2014, o 20:26
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Postprzez fosfor4 » 9 lis 2014, o 09:50

Gniewko, Jak masz lepsze sposoby to nie pisz do mnie żeby mnie uświadomić.Miłego dnia...!!!
kaziowy
Avatar użytkownika
fosfor4
Badacz tematu
 
Posty: 226
Dołączył(a): 12 mar 2014, o 23:04
Lokalizacja: ZPL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gniewko » 9 lis 2014, o 10:18

fosfor4, Nie chce Cię pouczać tylko podał jak można z mniejszym ryzykiem uniknąć kopnięcia prądem ;-) relax take it easy :padam:
Gniewko
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 8 lis 2014, o 20:26
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości