akumulator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez kamwox » 17 mar 2013, o 12:35

Tak troche mniej w temacie. Czy jeżeli założe akumulator 420A 50Ah do
mojego Golf'sztroma III 1.4 97' to czy jest taka możliwość że np. Alternator nie wyrobi z ładowaniem? Wcześniej miałem 330A ale już były małe problemy czasem z odpalanie, zresztą chcę założyć jakiś sprzęt grający dlatego pomyślałem że może większy będzie lepszy.
Czekam na odp.
Pozdro :-)
kamwox
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 sty 2012, o 17:39
Lokalizacja: Kraków

 

Postprzez prezesik » 17 mar 2013, o 13:22

kamwox napisał(a):Wcześniej miałem 330A ale już były małe problemy czasem z odpalanie
to na pewno wina jeżdżenia na krótkich odcinkach i częstego uruchoamiania silnika. Wtedy każdy akumulator prędzej, czy później pójdzie na śmietnik. Kupuj ten o którym piszesz i będzie git. Sprawdź też napiecie ładowania na klemach akumulatora podczas pracy silnika, powinno się wahać między 13,8 a 14,2V.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Ładowanie akumulatora...

Postprzez Tygrys » 22 mar 2013, o 13:24

Witam. Nie wstawiłem dziś na noc golfika do garażu co spowodowało rozładowanie się aku. Ładując go kumpel stwierdził że powinienem wyjąć korki żeby gaz powstający podczas ładowania miał ujście. Powiedziałem mu że powinny być "odpowietrzniki" i nie trzeba tego robić ale on dalej twierdził że ma racje przez co namieszał mi w głowie. Czy to prawda i faktycznie powinienem wyjąć te korki??

P.S
Proszę o szybką odp ponieważ aku jest w trakcie ładowania.
Avatar użytkownika
Tygrys
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 sty 2013, o 09:50
Lokalizacja: WPN

Postprzez palio » 22 mar 2013, o 13:34

Ja ładowałem aku bez odkręcania korków.

Jak zaczynał bulgotać to dopiero wtedy odkręcałem korki i sprawdzałem czy wszystkie cele bulgotają.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez AdiK__ » 22 mar 2013, o 13:47

Jeśli akumulator jest na gwarancji to zerwanie naklejki i odkręcenie korków wiąże się z jej utratą.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Tygrys » 22 mar 2013, o 13:57

A ile mniej więcej trzeba ładować żeby aku był w pełni naładowany??
Avatar użytkownika
Tygrys
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 sty 2013, o 09:50
Lokalizacja: WPN

Postprzez AdiK__ » 22 mar 2013, o 13:58

Z 12h na pewno
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez palio » 22 mar 2013, o 14:00

Są 2 techniki ładowania:
1. stałym prądem (cały czas ładujemy prądem np 4A i wtedy 10x4=40Ah i jak osiągnie 16V to kończymy ładowanie
2. stałym napięciem (tak ładuje alternator, prąd ładowania na początku może być nawet 30A ale nie przekraczamy napięcia 14.5V)

Najlepszą metodą ładowania jest ładowanie na początku stałym prądem a później stałym napięciem ale przez długi czas
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 27 kwi 2013, o 11:24

Pany

Mam teraz altek 120 A a aku został 55ah/460A

Mogę z takim akumulatorem jeździć czy raczej skrócę jego żywotność drastycznie? Jeśli lepiej zmienić to na jaki?

W aucie jest CA, klima i inne duperele. 2.0 16v
killah
 

Postprzez Nojb » 30 kwi 2013, o 12:18

siema, mam następujący problem kupilem golfa jakies 2 miesiace temu, a 2 dni temu zauważyłem ze 2 korki od akumulatora zostały wystrzelone, w czym moze tkwic problem? Za duże ładowanie? czy tez za pełno było dolane przed zima?
Nojb
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20 lut 2012, o 20:55
Lokalizacja: Czeladź

Postprzez Balcer » 3 cze 2013, o 07:21

Ten temat chyba odpowiedni.
W ostatnim czasie rozladowal mi sie akumulator do tej pory nie wiem co bylo tego przyczyna bo w zime go "meczylem" sluchajac muzyki ze wzmacniaczem caly dzien i pozniej odpalal od "strzala" . Mialo to miejsce kilkanascie razy.
Pare dni temu akumulator odmowil posluszenstwa. Co bylo przyczyna rozladowania do tej pory nie wiem . Ale auto odpalone na kable pojezdzilem nim troche i przez ponad tydzien bylo ok az do wczoraj.
Znowu grzebalem sobie przy aucie i pozniej nie dalo rady juz go odpalic. Mam wrazenie ze gdzies prad mi ucieka tylko kompletnie nie wiem gdzie ... Ma ktos jakis pomysl od czego zaczac poszukiwania i przede wszystkim jak to zrobic ?
Nie wiem czy wyposazenie ma jakies znaczenie ale mam :
4x szyby el
dolozone Halogeny
centralny + dolozony sterownik od centralnego z pilotem
To chyba wszystko z "bajerow" w moim aucie.
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez snowfox » 19 wrz 2013, o 18:04

jestem świeżo po diagnostyce akumulatora u fachowca
stary padł na amen.
mam silnik 1.6 101KM + LPG
stary akumulator 60A padł po kilki latach
teraz po diagnostyce okazało sie ze mam za wielki pobór mocy na sucho, bo pokazuje 1.4-1.5
musze jechać do elektryka to zbadać
natomiast zostałem zaopatrzony w nowy akumulator i spokojnie mi wystarczy 55Ah CaCa 480A i tak mam już wsadzony, koszt 220zł
ładowanie mam na poziomie 14,2
snowfox
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 12 wrz 2013, o 09:28
Lokalizacja: Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości