akumulator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez pablomed » 1 lut 2013, o 23:18

Kup sobie Vartę albo jak chcesz tańszy to Jenox. A tak wogóle to najlepiej podjechać do jakiejś firmy gdzie sprzedają większe ilości akumulatorów i tam kupić to co polecą bo wiedzą jakie sa wadliwe i nie zależy im na sprzedaży szajsu. A ta jakość ciągle się zmienia. Nie szarp się na aku z dużym prądem rozruchowym, takie sa mniej trwałe, droższe, a na nic ci nie potrzebny duży prąd rozruchowy do 1.4
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

 

Postprzez Opik » 1 lut 2013, o 23:28

ja polecam Centrę Future, w drugiej kolejności Vartę. Na obu samochody śmigały przez kilka lat bez najmniejszych problemów
Tylko niestety teraz takie czasy, że jak aku trzy lata trzyma to jest super, taki chłam robią :roll:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PabloSBT » 3 lut 2013, o 14:40

jeśli będziesz kupował to lepiej kupić standard a nie z większymi prądami rozruchowymi co prawda taki akumulator jest mocniejszy ale jego żywot będzie krótszy ja polecam Centrę lub Elixir albo Bannera ja mam Elixira drugi rok i działa bardzo dobrze wcześniej miałem Vartę przez pół roku i oddałem na gwarancję bo przy - 5 nie dało rady odpalić i nie uznali mi jej bo była rysa na naklejce taka jak by paznokciem zarysowana (a to dla Varty oznacza próbę otwarcia obudowy) i akumulator nie był zakładany w wyspecjalizowanym serwisie czyli gwarancja dla Varty to tylko papierek dzwoniłem do nich to mnie kierowali do jakiegoś podwykonawcy a podwykonawca do Varty
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Iskry ze styku z akumulatora.

Postprzez dawidlfc » 3 lut 2013, o 23:53

Siema, mam pewien problem. Ładowałem akumulator kilka godzin po czym włożyłem go do samochodu, podłączam minusowy przewód do minusa i z tego styku poszły iskry i chyba lekki dym, na plusowym nic takiego nie było. (padał wtedy śnieg i może płatek śniegu wleciał na ten styk.. ma to jakieś znaczenie ? ) Próbowałem odpalić i nie dał rady. Ładowałem ponownie akumulator ( ponad 12 godzin! ) i nie chce odpalić.. Kręcił, aż znowu się akumulator wyładował.. Dodam, że akumulator jest stary, mocno wykorzystany bo np. czasami jak jeździłem po mieście to 2-3 razy odpalał normalnie a za 4 już nie chciał odpalić.. Miał ktoś taka sytuacje? Wie, co może być ?
dawidlfc
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 21:58
Lokalizacja: Toruń

Re: Iskry ze styku z akumulatora.

Postprzez killah » 3 lut 2013, o 23:57

dawidlfc napisał(a):Siema, mam pewien problem. Ładowałem akumulator kilka godzin po czym włożyłem go do samochodu, podłączam minusowy przewód do minusa i z tego styku poszły iskry i chyba lekki dym, na plusowym nic takiego nie było. (padał wtedy śnieg i może płatek śniegu wleciał na ten styk.. ma to jakieś znaczenie ? ) Próbowałem odpalić i nie dał rady. Ładowałem ponownie akumulator ( ponad 12 godzin! ) i nie chce odpalić.. Kręcił, aż znowu się akumulator wyładował.. Dodam, że akumulator jest stary, mocno wykorzystany bo np. czasami jak jeździłem po mieście to 2-3 razy odpalał normalnie a za 4 już nie chciał odpalić.. Miał ktoś taka sytuacje? Wie, co może być ?


sam odpowiadasz sobie na pytanie. jeżeli nic nie dokładałeś to te iskierki to np podtrzymanie radia, licznika itp i to normalne. jak duże iskry to znaczy że coś ci kradnie prąd ale to nie przyczyna że auto nie chce odpalać po włożeniu naładowanego aku.. chyba że tan aku już RIPnal
killah
 

Postprzez Paweu » 4 lut 2013, o 00:00

dawidlfc napisał(a):Miał ktoś taka sytuacje? Wie, co może być ?


skoro stary aku to nie masz co się zastanawiać... to raz...

Po drugie na przyszłość zapamiętaj: Akumulator ładuje się do momentu zagotowania elektrolitu.. Skoro go ładowałeś 12 godzin to mu nie pomogłeś..

Kupuj nowy akumulator.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez radomiak » 4 lut 2013, o 00:45

Paweu_mk3 napisał(a):Akumulator ładuje się do momentu zagotowania elektrolitu.. Skoro go ładowałeś 12 godzin to mu nie pomogłeś..


to tak nie do konca prawda

kolega mechanik stanowczo odradza takie ladowanie i mowil mi ze tak ladowalo sie aku 15 lat temu(starsza technologia) to po 1

a po 2 jak kupimy jakis dobry prostownik(te tanie tego nie maja zagotuje sie elektrolit i aku leci na smieci) nie te z marketow to maja funkcie nie wiem jak to sie nazywa(wylacznik termiczny czy jakos tak) ale dziala tak ze jak zaczyna sie grzac elektrolit to wylacza sie i zaczyna ladowac znow jak elektrolit straci temperature. nie dopuszcza do zagotowania elektrolitu.

a po 3 aku powinno sie ladowac takimi prostownikami co mozna w nich amperaz ustawiac lub sam sobie dobiera do konkretnego aku.
aku ladujemy 10% jego ah(natezenie produ ladowania a amperach na prostowniku odpowiadajace 1/10 pojemnosci akumulatora wyrazone a amperogodzinach Ah) i teraz zebym dobrze wyjasnil to aku o pojemnosci 75ah ladujemy natezeniem 7.5a na prostowniku a np aku o pojemnosci 100ah 10a na prostowniku.

i teraz czestym bledem jest kupno prostownika z marketu 4A LUB 6A i ladowanie aku o pojemnosci 90ah(ten aku nawet po 20 godzinach nie bedzie do konca naladowany bo te prostowniki nie dadza mu rady(powinno byc natezenie 9Ana prostowniku.


polecam przeczytac np to

http://www.akumulatory.auto.pl/porady

[ Dodano: 2013-02-03, 23:47 ]
Paweu_mk3 napisał(a):Akumulator ładuje się do momentu zagotowania elektrolitu


tu zwracam honor zle przeczytalem ;-)

punk 1 bierzcie z przymruzeniem oka

2 i 3 to istota sprawy :!:
Ostatnio edytowano 4 lut 2013, o 00:52 przez radomiak, łącznie edytowano 1 raz
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez Paweu » 4 lut 2013, o 00:51

radomiak napisał(a):Paweu_mk3 napisał/a:
Akumulator ładuje się do momentu zagotowania elektrolitu


tu zwracam honor zle przeczytalem


No bo się już spiąłem :lol:

Chodziło mi o to by go nie 'gotować' bo traci swoje właściwości :ok:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez radomiak » 4 lut 2013, o 00:55

Paweu_mk3 napisał(a):No bo się już spiąłem :lol:

Chodziło mi o to by go nie 'gotować' bo traci swoje właściwości :ok:


spoko spoko moj blad :wstyd: poprawilem sie ;-)

potem sie ludzie dziwia ze cala noc ladowalem a krecic nie chce albo kreci tak na 1/2 gwizdka :!:


przymierzam sie cos takiego zakupic


http://allegro.pl/prostownik-12v-24v-20 ... 26169.html
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez pablomed » 4 lut 2013, o 10:08

Chyba nie o rozważania o akmulatorze chodzi bo kolega dawidlfc, twierdzi że posypały się iskry, potem rozrusznik kręcił ale silnik nie zapala. dawidlfc, jjeśli akumulator ma siłę kręcić rozrusznikiem to silnik benzynowy powinien zapalić. Musisz posprawdzac czy jest iskra i dalej diagnozować układ elektryczny, niby nic nie powinno sie spalić od takiego zaiskrzenia, ale wykluczyć tego się nie da - cewka, czujnik halla, połączenia kabelków do klemy itd. Może świece uległy "zalaniu"od długich prób odpalania, trzeba je wykrecić i obejrzeć ew. oczyścić.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez przemke » 15 lut 2013, o 10:18

Dołączę sie do tematu który z racji długości trudno ogarnąć w całości. mam 1.8aam 75km i mało dodatkowego poboru prądu (brak klimy czy el. szyb). Dotychczas mam akku varty 550ah 420.

ostatnio raz zawiódł więc chciałem sprawdzić co kupić w razie czego - czy takie parametry jak obecny są dobre jeśli alternator mam 70A ?
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez Opik » 15 lut 2013, o 11:58

są dobre i możesz śmiało brać taki, w zupełności wystarczy
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości