wymiana tulejek tylniej belki 1.6 abu

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

wymiana tulejek tylniej belki 1.6 abu

Postprzez Golfik1986 » 27 lis 2011, o 11:05

po wymianie amorkow z tylu przestalo huśtać ale bo wiekszych dziurach dalej tanczy. polozylem sie pod nim i lewa jest wyrwana. zrobie to sam pod domem??
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

wymiana tulejek tylniej belki 1.6 abu

 

Postprzez K@mil » 27 lis 2011, o 11:24

Golfik1986 napisał(a):zrobie to sam pod domem??


Pod domem nie zrobisz, :mrgreen:

Trzeba odkręcić całą belkę i ją delikatnie opuścić, bo te gumy cięzko tam siedzą bardzo ciężko, potrzebny jest kanał, czasem palnik :)

Tu masz fotoporade i ocen sam http://www.golf3.pl/topics28/poradnik-w ... t12822.htm
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Jogi83 » 27 lis 2011, o 12:18

Stary sam tego nie rób, jest cholernie dużo roboty z ich wyciągnięciem.
Skoro wymieniałeś amory to czemu nie zrobiłeś tego od razu?
VW Golf III
Rok- 01.1993
Silnik- 1.6 ABU (b+g)
Model- 5-drzwiowy
Jogi83
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 mar 2010, o 10:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Golfik1986 » 27 lis 2011, o 13:21

K@mil, podziekowal :ok:
Jogi83, dopiero zobaczylem po wymianie jak robilem przod. diagnosta mi nie powiedzial ze sa wybite. zmienilem amorki troche sie polepszylo ale na wiekszych dziurach dalej tanczy. chyba nie bedzie tak zle coo. z przodem poszlo wzorowo 3h i wymieniony caly przod to mysle ze z tylem tez se poradzimy ;-) tylko cos slyszalem ze ludzie maja 2 sposoby na to jedni odpinaja hamulce drudzy nie musze spojrzec na porade
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Diego » 28 lis 2011, o 00:40

najgorszy jest ten korektor hamowania ktory raczej sie nie odkreci chodz byly przypadki ze sie udało...jesli sie nie uda to "ciachnij "łape ktora trzyma korektor i pozniej ja spawnij.a co do samej wymiany to przede wszystkim musisz sobie dorobic sciagacz dobry i mocny bo co do wprasowywania jest potrzebnan dosc duza moc. jesli odkecisz juz belke to guma z tulei prwdopodobnie sama wypadnie a metal delikatnie brzeszczotem przetnij od srodka tylko zebys nie poprzecinał gniazda i spokojnie wychodzi:) jeszcze na poczatku sprobuj czy przewody ham dadza sie tez odkrecic, delikatnie sprobuj jej popuscic wczesniej psikajac jakims penetratorem...i zobaczysz jak cos to bedziesz musial tez jakies przewody zakupic;)

[ Dodano: 2011-11-27, 23:43 ]
aha i ja zrobilem bez kanału.po prostu wysoko podnioslem cala dupe podparłem klockami dla bezpieczenstwa bo to najwazniejsze i leząc dało rade;)
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez prezesik » 28 lis 2011, o 10:51

Ja wczesniej opisalem jak u siebie wymienialem tuleje. Stare tuleje zmienial mechanik, wcisnal je prasa na smar. Po 2 latach sie wybily, wtedy postanowilem wziac sprawy w swoje rece.
Wytargalem cala belke spod auta, wybilem stare tuleje ( wyszly latwo, bo wlozone byly na smar ).
Wyczyscilem miesce gdzie maja wejsc tuleje papierem sciernym, nowe tuleje wlozylem do zamrazalnika dzien wczesniej.
Nagrzalem palnikiem koncowki belki gdzie maja wejsc tuleje. Nastepnie w solidnie nagrzana belke wstawilem zamrozone nowe tuleki.
Trzeba tylko rowno ustawic i raz, dwa szybko wbic je mlotkiem.
Oczywiscie zagapienie sie grozi tym, ze tuleja zostanie w polowie wcisnieta i jak sie wystudzi to juz kaplica - ponowne wybijanie.
Ja postawilem na rozszerzalnosc termiczna metalu, nie uzywalem zadnych pras.
POLECAM!
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Golfik1986 » 28 lis 2011, o 21:01

no jakos mysle ze zaradzimy z tego co pamietam w poprzednim golfie jak mechanik mi zmienial te tulejki to wypadly luzno. w sobote jade na kanal do dziadka bedziemy walczyc szybko sie zacznie w razie jakiejs wojny
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez opolanin » 29 lis 2011, o 00:48

Golfik1986, ja nie dałem rady sam ich wybić ale podjechałem do gościa na prasę i za 20 zeta wybił i wstawił nowe
opolanin
 

Postprzez prezesik » 29 lis 2011, o 00:50

Ja za poprzednią wymianę dałem 80 zeta za dwie bez wyciągania belki, czas wymiany ok. 1,5h.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez opolanin » 29 lis 2011, o 00:52

prezesik25, niezle, ja mordowałem się z trójnikiem by belkę ściągnąć
opolanin
 

Postprzez prezesik » 29 lis 2011, o 01:53

opolanin napisał(a):prezesik25, niezle, ja mordowałem się z trójnikiem by belkę ściągnąć


tu jest fotoporada:

http://www.golf3.pl/topics14/wymiana-tu ... +termiczna
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Bradley » 29 lis 2011, o 13:36

Proponuje zalozyc PU. Wchodza latwiej niz oryginalne tuleje i jest spokoj na wiecznosc ;)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości