Wymiana sprezyn golf 3

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Wymiana sprezyn golf 3

Postprzez golf3kg » 18 lis 2011, o 22:30

Jak wymienic sprezyny przod i tył bez ustawiania pozniej geometri. Słyszałem ze da rade. Tylko jak??
golf3kg
Czytacz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 22:46
Lokalizacja: kołobrzeg

Wymiana sprezyn golf 3

 

Postprzez piotrek1474 » 19 lis 2011, o 12:17

Musiał byś wcześniej zaznaczyć wszystkie położenia śrub mocujących amortyzator jakimś pisakiem.
Ale wątpię ze po zmontowaniu wszystkiego, ustawisz tak idealnie jak przed demontażem. Lepiej zmień sprężyny i udaj się do diagnosty na geometrię kół. Unikniesz później jakichkolwiek nieprzyjemności. Ustawienie geometrii w mojej okolicy to koszt 40 zł. więc nie jest to straszny wydatek. Źle ustawiona zbieżność wpływa na komfort jazdy oraz może prowadzić do szybszego zużywania się opon.
piotrek1474
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27 paź 2008, o 16:22
Lokalizacja: wrocław

Postprzez pawelek03576 » 20 lis 2011, o 11:03

da rade nie odkręcasz amortyzatora od zwrotnicy tylko odkręcasz sworzeń wahacza od zwrotnicy, końcówkę drążka kierowniczego, zacisk hamulcowy i odkręcasz półoś - jak masz czas i pojęcie to się baw tak ogólnie to po wymianie sprężyn jeśli odkręcasz amortyzator od zwrotnicy nie ustawia się zbieżności tylko kąt pochylenia koła
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez piotrek1474 » 21 lis 2011, o 10:28

Czy kąt pochylenia koła, czy zbieżność i tak musi pojechać do diagnosty aby mu to ustawił. W innym przypadku może nie równo ścierać opony.
piotrek1474
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27 paź 2008, o 16:22
Lokalizacja: wrocław

Postprzez prezesik » 21 lis 2011, o 11:45

Jw kolega pisze, czyli zdjac z dolnego sworznia, odczepic zacisk hamulcowy, odkrecic gorne mocowanie amora, odkrecic koncowke drazka kierowniczego i cala kolumna wychodzi.
Wazne tylko jest, aby nie odkrecac dwoch srub trzymajacych amor ze zwrotnica ( kat kola ).
Wtedy wymiana sprezyn nie musi obic sie o diagnoste. Proste jak budowa cepa.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez darkmen21 » 25 lis 2011, o 08:57

pawelek03576 napisał(a):da rade nie odkręcasz amortyzatora od zwrotnicy tylko odkręcasz sworzeń wahacza od zwrotnicy,
no to jest zabezpieczenie ale tylko kątów, ale nie nie zwyklej zbiezności. ale aby uniknac ustawiania kontów mozna jeszcze po sciagnieciu kola jak masz wszystko poskrecane odrysowac na zwrotnicy(czyms ostrym lub pisakiem)jak jest ulozony amorek na niej i odkrecasz sam amorek i nie ma problemu-sposób podpowiedziany przez mechanika

[ Dodano: 2011-11-25, 07:59 ]
piotrek1474 napisał(a):mojej okolicy to koszt 40 zł. więc nie jest to straszny wydatek. Źle ustawiona zbieżność wpływa na komfort jazdy oraz może prowadzić do szybszego zużywania się opon.
to tanio macie u nas geometria wraz z kontami okolo 100zł

Zła zbiezność to takze przyczyna wczesniejszego zuzcia łożysk kól przednich
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez pawelek03576 » 25 lis 2011, o 18:08

darkmen21, chyba nie doczytałeś mojego posta do końca, przy tym sposobie wyciąga się całą kolumne ze zwrotnicą co prawda jest dużo zabawy ale ani zbieżność się nie zmienia ani kąty
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez prezesik » 25 lis 2011, o 18:12

pawelek03576 napisał(a):przy tym sposobie wyciąga się całą kolumne ze zwrotnicą co prawda jest dużo zabawy ale ani zbieżność się nie zmienia ani kąty
dla niedowiarków potwierdzam - przy takiej zmianie sprężyn nie zmieni się geometria kół
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez darkmen21 » 25 lis 2011, o 23:29

prezesik25 napisał(a):dla niedowiarków potwierdzam - przy takiej zmianie sprężyn nie zmieni się geometria kół
ostatnio facet ok65 lat co ustawia geometrie cale zycie mowil mi że nawet przy wymianie łacznika stabilizatora zbieznosc ucieka,więc widzę ile ludzi tyle teorii
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez CHLASTA92 » 26 lis 2011, o 20:38

pawelek03576 napisał(a):da rade nie odkręcasz amortyzatora od zwrotnicy tylko odkręcasz sworzeń wahacza od zwrotnicy, końcówkę drążka kierowniczego, zacisk hamulcowy i odkręcasz półoś - jak masz czas i pojęcie to się baw tak ogólnie to po wymianie sprężyn jeśli odkręcasz amortyzator od zwrotnicy nie ustawia się zbieżności tylko kąt pochylenia koła




Dokładnie tak jak mówi kolega(oczywiście jeżeli chcesz wymienić same sprężyny) a jeśli amorki to juz lipa tylko i geometria pozostanie bo szkoda opon
Avatar użytkownika
CHLASTA92
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 26 paź 2011, o 20:33
Lokalizacja: Żywocice

Postprzez golf3kg » 9 sty 2012, o 16:42

witam ponownie. niedawno wymieniałem sprezyny na obnizajace -40 przod i tył. i teraz jak jade to mi cos stuka jak by było cos nie dokrecone ale nie jestem pewny. Stuki pojawiaja sie bardziej jak wjade w mniejsza dziure
golf3kg
Czytacz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 18 mar 2011, o 22:46
Lokalizacja: kołobrzeg

Postprzez PiJey88 » 9 sty 2012, o 16:52

golf3kg, zmieniasz sprężyny więc dla nowej sprężyny musisz ustawić nowy kąt, ale możesz to zrobić domowym sposobem, złóż całość postaw auto na koła, sprawdź pion (zmierz Poziomicą), niestety by trafić w pion musisz regulować parę razy i za każdym razem auto w górę, zdejmować koło i odkręcanie kolumny i przestawianie i składanie, czasochłonne ale realne do zrobienia

ja jak tak zrobiłem to udało mi się ustawić w tolerancji błędu i nie musieli mi kątów zmieniać :ok:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości