Trzęsienie kierownicy

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Trzęsienie kierownicy

Postprzez Byne » 13 lip 2009, o 18:14

Witam.

Mam taki o to problem. że trzęsie mi kierownicą kiedy przyśpieszam i kiedy hamuje w okolicach od 80 - 110 km/h. Byłem u mechanika, który stwierdził, że to wybite gumy na wahaczach, no ok wymieniliśmy i powiedział ze powinno być ok, no pojechałem sprawdziłem i dalej to samo, nic to nie dało. Pojechałem raz jeszcze do niego i mówię co jest. to jedz sprawdź czy felgi proste i opony wyważone i proste na wulkanizację, no facet sprawdził wszystko niby ok. Założył mi na wulkanizacji swoje felgi z oponami pojechałem sprawdzić dalej to samo, no niby wszystko ok. Dzwonię do mechanika mówię mu jaka sprawa, a on na to że trzeba by było końcówki drążków wymienić, JA POPROSTU NIE CHCIAŁ BYM JEŹDZIĆ CO CHWILE COŚ WYMIENIAC, bo najprościej mnie na to NIE stać!!! pojechałem do drugiego na diagnostyczną stację wszystko ok końcówki drążków pierdoły niby nie ma luzów nigdzie, ale pan stwierdził ze jest trochę rozbieżny i to na pewno to, ale wydaje mi sie ze to ciągle coś innego, może miał ktoś podobny problem i mógł by mi poradzić, na co powinienem zwrócić uwagę,

Pozdrawiam i Przepraszam jak nie przestrzegłem zasad forum, uznajcie za ŚWIERZAKA :)


Help! :|
Byne
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 12:31
Lokalizacja: Góra

Trzęsienie kierownicy

 

Postprzez Mazz » 13 lip 2009, o 18:45

W sumie mam identyczny problem mam wyważone koła ustawioną zbieżność itp .
ale mam regulacje wysokości kierownicy i zauważyłem że jak dam max do góry to wszystko jest ok ;/
Avatar użytkownika
Mazz
VIP
 
Posty: 398
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 20:36
Lokalizacja: Medyka

Postprzez Z.Y.G.A » 13 lip 2009, o 19:24

Jak przy hamowaniu trzesie Ci kierownica to możliwe że masz tarcze powichrowane albo poprostu te felgi co Ci facet zalożył też są krzywe.
Avatar użytkownika
Z.Y.G.A
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 12 cze 2009, o 16:14
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Postprzez swatu » 13 lip 2009, o 20:55

u mnie jest to samo tylko ze tak koło 120km/h ale u mnie to weim ze to wina opon ze sa stare i prawie bez bieznika .
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Byne » 13 lip 2009, o 23:48

muszę dodać:
- że sprawdzałem opony, oraz felgi
- byłem w wulkanizacji
- na stacji diagnostycznej
- u "kowali" (czyt. mechaników) różnego typu
- tarcze prawie jak nowe
- klocki 2 miesiące (fakt że jak mocno wduszam pedał hamulca to później aż dym mi leci, z tarcz) HGW!OCB!

Ja się przyznaje nie wiem, powoli tracę łeb :))
Byne
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 12:31
Lokalizacja: Góra

Postprzez MartinBoss » 22 lip 2009, o 09:45

Moim zdaniem problem leży w samej kierownicy, może coś się stało z maglownicą... u mnie jest podobnie kierownica niby jest stabilna, ale czuć na niej taki... "luz" jakby latała z góry na dół (oczywiście nie jest to widoczne gołym okiem xD:)). Też wszystko sprawdzono mi i jest niby okey, felge wymieniłem. Ja coś takiego odczuwam na minimalnych nierównościach asfaltu, 120km/h po wpadnięciu w dziurę która to spowodowała nie jechałem, dzisiaj będę chciał to sprawdzić.
Ale moim zdaniem to maglownica, a to nie zbyt miły wydatek :/ 400zł
MartinBoss
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17 wrz 2008, o 22:44
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez KristoF » 22 lip 2009, o 22:50

problem może lezeć po stronie tarcz hamulcowych, chociaz nie do końca.Gdybyś miał tarcze krzywe to czuć by było bicie w kierownicy w szerszym zakresie prędkości.Pamietam jak było w Clio mojej Mamy :-P .
Ja bym się zainteresował właśnie oponami, felgami, wywazeniem i co najważniejsze- czy masz pierścienie centrujące w felgach(jesli masz alufelgi) :!: brak tego elementu prawie zawsze powoduje bicie w kierownicy.
Teraz tylko pytanie czy masz stalówki czy Alufelgi ??
Czy próbowałes zamieniać koła przód/ tył ??
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez clive120 » 23 sty 2010, o 21:58

witam sluchajcie ja mam takie problem odnosnie kirownicy. kiedy stoje na biegu jalowym lub dojezrzam do sprzyzowania o autko ma obroty 1100RPM i w dół to strasznie trzesie mi sie kiewownica. kiedy ja przytrzymam mocniej kierowice drgania przechodza mi az na rece. kiedy natomiast roszam to ustaja drgania nawet tr 20 km/h. jak opisalem moj probolem dzieje sie tak jak jest zimny i cieply silnik. poduszki silnika wymienielm ale to nie od tego prardopodonie sie dzieje. nie wiem od czego moze jakas podpowiedz. POMOCY
clive120
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 23:09
Lokalizacja: JG

Postprzez Procent » 24 sty 2010, o 12:45

Byne ja miałem taki problem. Końcówki wymieniłem koła wyważyłem itd. Ale dalej trzęsło kierownicą. No i tak jeździłem bo już nie miałem do tego siły i przyszedł czas na pomalowanie bębnów i zacisków. zdjąłem alu, pomalowałem i przyszedł czas na założenie ich spowrotem na piastę. I okazało się że felga trzyma się piasty na samych śrubach bo otwór centrujący jest ponad 60. Szybka akcja sklep i kupiłem pierścienie centrujące z tamtego rozmiaru na 57,1. Założyłem alu ładnie wszystko weszło. Odpał i jechanie po mojej drodze z dziurami gdzie zawsze siepało kierą a teraz nie. Wjechałem na prostą drogę i też mi zawsze kierownica drgała itd. Jak ręką odjął. Pierścienie wyjaśniły całą sytuację a koszt 30 zł. Jazda całkiem inna.

inna sytuacja to mój ojciec miał też taki objaw i mechanik że końcówki na pewno. Wymienił zbieżność ustawili i dalej to samo. Potem powiedział że on nie wie co jest. Ojciec zaczął oglądać koła. Była nieduża gulka na niej i biło kierą. Wymienił opony i jest si. Więc sprawdź te sytuacje co Ci napisałem, a jak nie to to będziemy myśleć dalej
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez clive120 » 24 sty 2010, o 13:40

dzieki ale jak drzenie kirownicy i praktcznie calego kokpitu byc zalezne od kol na postoju. chodzi mi o trazesieine sie kirownicy kiedy stoje na biegu jalowym a nie kiedy jade. jezdzoc nic sie nie dziej tylko kiedy stoje pozdro. PS poduchy silnika sa noweoryginalne. moze to cos z przekladnia kierownicza jest ???
clive120
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 23:09
Lokalizacja: JG

Postprzez leyn » 24 sty 2010, o 13:49

u mnie też tak trzęsie, chociaż w kierownicy zero luzów, tarcze ok,
wiec staram sie nie przekraczać 120, bo w obecnych warunkach może skończyć sie niemiło. poczekam aż sie ociepli, wtedy w planach wymiana układu ham.
Avatar użytkownika
leyn
Badacz tematu
 
Posty: 271
Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:42
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez misio4you » 28 sty 2010, o 20:57

Jeżeli przy hamowaniu...to mogą być klocki...tarcze do wymiany...
Jeżeli coś przy ruszaniu to może być i przegub...
;p
misio4you
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 1 paź 2007, o 21:45
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość