trzepanie kierownicą

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

trzepanie kierownicą

Postprzez PaZi91 » 21 maja 2012, o 21:35

witam mam problem od dłuższego czasu drga mi kierownica jakoś z tym żyłem ale po wymianie na szersze letnie opony nie da sie z tym ży wkurza mnie to strasznie ;/ czego to może by wina ?? może jakieś luzy??
Avatar użytkownika
PaZi91
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 8 gru 2011, o 15:54
Lokalizacja: Rzeszów

trzepanie kierownicą

 

Postprzez paxstor » 21 maja 2012, o 21:54

PaZi91, przyczyn może być wiele np. źle wyważone koła lub krzywe albo opony przypalone miejscowo albo też mogą być już przeguby do wymiany tak jak było u mnie albo inne zużyte części, trzeba przejrzeć wszystko
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez PaZi91 » 21 maja 2012, o 22:01

ten problem ma praktycznie odkąd kupiłem go na mniejszych gumach był znośny ale tera nie mogę tego znieść Amory wymieniony drążki też tuleje wymienione . mocniej biło przy hamowaniu to wymieniłem klocki tarcze nowe przy hamowaniu nie trzepie juz bardziej ale trzepie tak samo jak przy normalnej jeździe . No felgi nie sa piękne ale wyważone to chyba nie ich wina?;/
Avatar użytkownika
PaZi91
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 8 gru 2011, o 15:54
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez slawek5t » 21 maja 2012, o 22:15

PaZi91 napisał(a):No felgi nie sa piękne ale wyważone to chyba nie ich wina?;/

Raczej nie , bo wyważarka też by wyczuła trzepanie.

Opony nie są zjechane?
Piszesz że zmieniłeś tuleje.. A sworznie nie mają luzów ? ?
Końcówki drążka jak sie mają ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Opik » 21 maja 2012, o 23:43

Końcówki drążków, tuleje wahaczy. Może wahacze poodkręcane :lol:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 22 maja 2012, o 07:25

Prawdopodobnie puściło płótno w oponie wyważyć wyważy się ale drgania zostają. Druga sprawa też często tak jest może auto miało dzwona i jest krzywa półośka lub nie ma na dłuższej tej gumy . Ja bym sprawdził te 2 rzeczy . :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez paxstor » 22 maja 2012, o 09:05

pietrasiak2, chodzi ci o gumę na długą półoś tak?? a jak ona wygląda bo u mnie też nie ma i trzęsie może właśnie od tego :-|
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez zybi » 22 maja 2012, o 11:04

tarcze krzywe też mogą być, drży bardziej jak hamujesz czy przy konkretnych prędkościach? Jeśli przy hamowaniu to tarcze do wymiany a co za tym idzie też klocki ,jeśli przy stałych prędkościach to najprawdopodobniej walnięta opona,bądź krzywa felga (najbardziej obstawiam oponę lub felgę) , jak cały czas to najprawdopodobniej wina zawieszenia ;-)
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 22 maja 2012, o 12:27

Właśnie patrzyłem bo od niedzieli mam 2 Golfy 1,8 i w jednym mam gumę a w drugim jej nie ma . To nie wiem już sam . A co do drgań kierownicy z winy półosi to pisałem na podstawie swojego przykładu...Mianowicie , remontowali u mnie drogę i moja żona chcąc ominąć pachołek zawiesiła się lewą stroną . Niby za wiele się nie stało wachacz podgięty wymieniłem ,gałki , geometria Koło też wyważone i ..... trzęsie kierą . Okazało się że " biła " półośka . Co do gumy też miałem tak wyważania co tydzień i lipa w końcu po 2-3 m-cach okazało się że puściło płótno . Ale jak się to dzieje na różnych kołach to celuję na półoś . :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez PaZi91 » 22 maja 2012, o 13:58

opony raczej nie miałem zimówki 165 biło ale nie tak bardzo teraz mam 185 letnie i bije dużo bardziej. Jeśli chodzi o pół osie to jedna wymieniałem niedawno bo mi coś zaczęła stukać potem sie okazało ze była spawana ta pół oś z prawej strony , z tej strony co było bite auto. Ale wymiana nie wpłyneła na poprawę bicia . Przy hamowaniu bije tak samo nie bardziej nie mniej klocki nowe tarcze nowe . A luzy gdzie posprawdza czy sa i jak ewentualnie wykasować???
Avatar użytkownika
PaZi91
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 8 gru 2011, o 15:54
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez pietrasiak2 » 22 maja 2012, o 15:17

Jak sprawa geometrii u Ciebie wygląda ? kąty masz dobrze ? Może coś nie tak ze zwrotnicą jest nie tak ? bo zbieżność to raz a kąt zwrotnicy powoduje pionowe zakosy (podcina koło)? Sprawdź też czy nie wypieła się półoś z przegubu :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez rafal9119 » 22 maja 2012, o 17:57

zybi napisał(a):tarcze krzywe też mogą być, drży bardziej jak hamujesz czy przy konkretnych prędkościach? Jeśli przy hamowaniu to tarcze do wymiany a co za tym idzie też klocki
zybi, ty wogole czytasz posty wyzej czy tylko na pałe piszesz??? na twoje pytania odpowiedz jest w 3 poscie od gory!!.PaZi91, a może auto miało dzwona?? bo wszystko prawie sprawdziłes a dalej bije! to cos jest nie tegez. moja rada jest taka jedz do najbliższej stacji kontroli pojazdow zapłacisz kolesiowi a on ci sprawdzi co jest nie halo.
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 58 gości