sprezyny golf 3

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

sprezyny golf 3

Postprzez KrOlikkk » 18 gru 2013, o 21:43

witam mam pytanie na aukcjach na allegro pisze ze springi sa do wszystkich modeli golfa oprocz vr6 tdi syncro i variant
czemu tak jest?
do tych wersji musza byc inne sprezyny ?
jak jest ze sprezynami np z benzyny załóżmy 2.0 jak by je zalozyc do tdi ?
Avatar użytkownika
KrOlikkk
Badacz tematu
 
Posty: 230
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:19
Lokalizacja: Felinów

sprezyny golf 3

 

Postprzez Przemo90 » 18 gru 2013, o 21:57

jeżeli chodzi o różnice miedzy dieslem a benzyną w hatchbacku to w dieslu z przodu są springi wzmacniane (sztywniejsze) poniewaz diesel jest cięższy a tył bez znaczenia, a w variancie tylne są wyższe
2.0 GTI
Avatar użytkownika
Przemo90
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 10 gru 2012, o 23:19
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice DOA
Rocznik: 1997
Silnik: 2.0 AGG
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 18 gru 2013, o 23:31

Syncro ma w ogóle inny zawias z tyłu

diesle i VR6 to ciężkie silniki dlatego przednie sprężyny są w tych wersjach nieco sztywniejsze
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 19 gru 2013, o 01:13

KrOlikkk, w fabryce do golfów montowano co najmniej 8 rodzajów sprężyn w zależności od silnika i przeznaczenia pojazdu. Różniły się nieco twardością i długością.
Te co widziałeś na allegro to są zamienniki. żadna firma robiąca zamienniki nie produkuje 8 rodzajów standardowych sprężyn do jednego auta, po prostu upraszczają sprawę oferując sprężyny zwykłe, wzmocnione, ewentualnie "do GTI" czyli twardsze krótsze. W praktyce taki wybór starczy. Są oczywiście zestawy sportowe, ale przeciętny użytkownik zadowoli się tym co jest dostępne i uniwersalne
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez KrOlikkk » 19 gru 2013, o 21:26

rozumiem wszystko wielkie dzieki

jak zaloze springi -40 od benzyny do diesla to wiem ze opadnie troche nizej niz te 40mm a co z jazda i z zawiasem ?
Avatar użytkownika
KrOlikkk
Badacz tematu
 
Posty: 230
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:19
Lokalizacja: Felinów

Postprzez Opik » 19 gru 2013, o 23:53

niekoniecznie opadnie, bierz pod uwagę jeszcze to że sportowe springi są sztywniejsze i może nie usiąść wcale niżej
do tego przy takiej twardości różnica w wadze silnika ma mniejsze znaczenie i dużej różnicy nie będzie

i nie rozumie, co z jazdą?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez KrOlikkk » 20 gru 2013, o 12:08

ogolnie czy wiecej nic sie nie bedzie dzialo oprocz tego ze ewentualnie moze nizej opasc
Avatar użytkownika
KrOlikkk
Badacz tematu
 
Posty: 230
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:19
Lokalizacja: Felinów

Postprzez hellaflush » 20 gru 2013, o 12:35

Jak założysz sprężyny od benzyniaka do diesla na ori amorki to nic się nie stanie aczkolwiek wg mnie bardziej buja jak wjeżdżasz na nierówności.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez marcin2e » 21 lut 2014, o 00:17

Panowie, a doradzicie może dobre sprężyny do wersji gt benzyna 1,6?

Nigdzie nie mogę odszukać akurat do tego modelu zarówno przodu jak i tyłu.

Z przodu mam nowe amorki blistena, wiec dobre sprężyny by się przydały (ewentulnie orzytne nieco by było troszeczkę niżej), bo obecnie mam chyba od diesela.
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Opik » 21 lut 2014, o 00:31

jak chcesz niżej to kup -40 mtsa i będzie fajnie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona




Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości