jak ustawić zbierznosc

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

jak ustawić zbierznosc

Postprzez jatromb » 17 wrz 2008, o 21:35

a wiec jak w temacie, jak ustawic geometrie, majac do dyspozycji wlasny garaz ?? :D
jatromb
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 20 gru 2007, o 15:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

jak ustawić zbierznosc

 

Postprzez K@mil » 17 wrz 2008, o 21:40

Co ty masz dwa zycia ? he Zbieżnosc ustawia sie komputerowo....
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Cysiu_NS » 17 wrz 2008, o 21:49

dokladnie do ustawienia geometri trzeba dysponowac odpowiednim sprzetem bez tego ani rusz tutaj ktos napisal poprzednio ze powinno sie ustawiac przy pracach w zawieszeniu zgadza sie chociaz sa wyjatki i powinno sie mniej wiecej co 10 tys sprawdzic geometrie z uwagi na polskie drogi
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez PiJey88 » 17 wrz 2008, o 21:54

jatromb, nie warto oszczędzać, zbierzność z geometrią to koszt około 100 zł, nowe opony i inne części które się zuzywają przez złe ustawienia kątów to już dużo większy koszt :zawstydzony:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez jatromb » 17 wrz 2008, o 22:10

to inaczej spytam :P co sie moglo stac, bo w poniedzialek wpadlem w poslizg na zakrecie i uderzylem w kraweznik.. z tylu pokrzywilem czop piasty i rozsypalo sie lozysko, natomiast przod sciaga mi wprawo... nic z przodu jeszcze nie sprawdzalem, ale co moglo sie stac.? przod uderzyl z mniejsza sila niz tyl ;P
jatromb
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 20 gru 2007, o 15:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Cysiu_NS » 17 wrz 2008, o 22:17

moglo wachacz np skrzywic uszkodzic drazek swozen itp ciezko wymieniac nie widzac
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez jatromb » 17 wrz 2008, o 22:26

a regulacje kata kola mozna dokonac samemu ;>??
jatromb
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 20 gru 2007, o 15:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Cysiu_NS » 17 wrz 2008, o 22:30

mozna jezeli masz do tego sprzet na oko tego nie zrobisz...
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez SotoM » 18 wrz 2008, o 00:02

Cysiu_NS napisał(a):mozna jezeli masz do tego sprzet na oko tego nie zrobisz...

na upartego ustawisz kąt pochylenia. juz sam osobiscie u sibie ustawiałem ale po 2ch dniach mimo wszystko pojechałem na geo.
Co mogło sie pokrzywic.... mógł sie skrzywić wahacz. rozwalic sie tuleja wahacza. wytłuc sworzeń wahacza, zazwyczaj sie krzywi drążek kierowniczy lub amortyzator. albo nawet zwrotnica mogła sie skrzywić. lub też coś mogło stać sie przekładni kierowniczej na maglownicy.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 18 wrz 2008, o 07:57

K@mil napisał(a):Zbieżnosc ustawia sie komputerowo....


jeśli komputerem nazwać dwie drewniane lub metalowe listewki ;-) ...ja tak ustawiłem i na przeglądzie facet powiedział że zbieżnośc jest idealna...ale za kąt pochylenia koła to już bym się nie brał chociaż mam pomysł jak to zrobić w domowych warunkach
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez łaksiak » 18 wrz 2008, o 08:26

chociaż mam pomysł jak to zrobić w domowych warunkach

uchyliłbyś rąbka tajemnicy swej przebiegłej pomysłowości hehe :-P
chłopaki pewnie by sie ucieszyli ;-)
Avatar użytkownika
łaksiak
Ekspert
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Stettin [ZS]

Postprzez mani51 » 18 wrz 2008, o 11:14

warunek jest jeden a w zasadzie to dwa:
1. Trzeba mieć idealnie równą powierzchnię na której zmieści się samochód i zostanie trochę miejsca po bokach przynajmniej z przodu
2. Pewność, że felgi sa proste ewentualnie można próbować bez kół ale trzeba z obu stron podnieść samochód i podstawić na takich samych podstawkach najlepiej pod wachacze żeby zawieszenie było ugięte tak jakby samochód stał na kołach

gdy to jest spełnione bierzemy jakiś duży przymiar kątowy np stolarski i przystawiamy do podłoża w pobliżu koła. Mierzymy odległość od górnej i dolnej krawędzi felgi (nie opony) lub tarczy a reszta to już matematyka i pitagoras :-D ...mi brakuje tej równej powierzchni :cry:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Następna strona

- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron