wyciek plynu hamulcowego z bebna

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

wyciek plynu hamulcowego z bebna

Postprzez gino9 » 28 gru 2013, o 15:36

Zauwazylem ze mam miekki pedal hamulca i delikatny brak plynu hamulcowego.Po zdemontowaniu tylnego lewego kola mam wyciek z bebna..nie z przewodow tylko cieknie z bebna...czy to rozbieralna czesc?Czy wymiana bebna?co robic?
gino9
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 gru 2013, o 11:58
Lokalizacja: oxford-poznan

wyciek plynu hamulcowego z bebna

 

Postprzez palio » 28 gru 2013, o 16:43

Bęben się rozbiera. Zdejmujesz dekielek (podważ go jakimś płaskim śrubokrętem), wyciągamy zawleczkę (do tego przydatne będą kombinerki), ściągamy nakładkę koronkową i na końcu klucz 24 i odkręcamy nakrętkę i mamy możliwość zdjęcia bębna. Niekiedy trzeba go potraktować młotkiem bo nie chce zejść.

Podejrzewam, że cylinderek puścił. Jak rozbierzesz bęben to na górze będzie cylinderek
Na czerwono zaznaczyłem Ci gdzie się on znajduje

Obrazek
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez gino9 » 28 gru 2013, o 18:25

Dzieki za super foto.
Ten cylinderek sie naprawia czy wymienia?
Po czym poznac ze szczeki sa zuzyte?
gino9
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 gru 2013, o 11:58
Lokalizacja: oxford-poznan

Postprzez palio » 28 gru 2013, o 20:13

Po czym poznac ze szczeki sa zuzyte?

Po grubości okładzin. Jak ich nie ma lub gdy jest ich niewiele.

Cylinderek się wymienia na nowy.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez muchomorek165 » 29 gru 2013, o 00:16

Cylinderek się wymienia na nowy.


Dla pocieszenia koszt takiego cylinderka od 15-25zł :D

Tylko uważaj jak będziesz odkręcał przewód hamulcowy od cylinderka by go nie ukręcić i musisz odpowietrzyć hamulce
muchomorek165
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 lis 2013, o 17:04
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez gino9 » 29 gru 2013, o 13:21

Sruba 24 odkrecona i widac male lozysko....co z tym?
Beben nadal nawet nie drgnie...jak to wyjac?
gino9
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 gru 2013, o 11:58
Lokalizacja: oxford-poznan

Postprzez palio » 29 gru 2013, o 14:04

Łożysko możesz wyjąć.

Jak bęben nie drgnie to spróbuj go młotkiem delikatnie stukać, obracać i ciągnąć do siebie

lub

-> ustaw bęben tak żeby 1 otwór na śrubę koła był w połowie wysokości bębna - od strony przodu samochodu - w ten otwór wsadź płaski śrubokręt - trafisz nim w blokadę która podważysz do góry - wtedy szczeki zsuną się do siebie - możesz już bęben zdjąć
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 31 gru 2013, o 11:04

Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez gino9 » 4 sty 2014, o 11:11

cylinderek wymienilem,ale jak sprawdzalem czy nie cieknie z nowego przy zdemontowanym bebnie to wypycha lewy tloczek i cieknie...Ogolnie szczeka ruszala sie jedna.Czy tak sie dzieje jak nadal jest zapowietrzony?
Na koniec ulamalem zaworek od odpowietrzania :-x :-x :-x

[ Dodano: 2014-01-04, 15:29 ]
maly update,dalem nowy cylinderek poskladalem i tyl odpowietrzylem.
teraz miekki pedal hamulca.Trzyma pedal po dwukrotnym jego wcisnieciu wtedy jest idealnie....I co mu znowu?przod zapowietrzony czy klocki do wymiany... :-o
gino9
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 gru 2013, o 11:58
Lokalizacja: oxford-poznan

Postprzez pietrasiak2 » 4 sty 2014, o 17:59

albo zle odpowietrzyles albo nie naciagles(wyregulowales) recznego :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez fuqet1 » 5 sty 2014, o 12:43

jak odpowietrzać to odpowietrzać trzeba cały układ czyli najpierw tylne prawe koło , tylne lewe koło, przednie prawe i na koniec przednie lewe. Tak na marginesie przy odpowietrzaniu sprawdzaj ilość płynu w zbiorniczku bo jak nie będziesz dolewał w odpowiednim momencie to go nigdy nie odpowietrzysz.
Sprawdź jeszcze wężyki wychodzące z pompy hamulcowej czy tam się nie wydostaje jakaś niewielka ilość płynu bo przez to też bedziesz miał takie objawy
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez palio » 5 sty 2014, o 12:52

Po co ruszać przód skoro ruszany był tylko tył.

Taka sytuacja: jak wymieniasz klocki z przodu to również odpowietrzasz wszystko?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - - https://intrans.net.pl/komunikacja-miejska/



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 11 gości