tył bębny brak hamulców

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

tył bębny brak hamulców

Postprzez raf.sie » 27 kwi 2010, o 11:10

wymieniłem szczęki komplet tył + linki od ręcznego i praktycznie brak hamulców.byłem na przeglądzie sprawdził siłę hamowania to powiedział że jest tragicznie.ręczny tak samo.linki musiałem naciągnąć do końca regulacji żeby kół ręką nie można było przekręcić.bębny równe nie ma żadnych progów ni nic cylinderki nie ciekną ładnie chodzą.hamulce odpowietrzane.co dalej szukać??jedyne co budzi moje wątpliwości to korektor siły hamowania.podniosłem samochód tył całkiem.jeden hamował drugi kręcił kołem a ja ustawiałem ten korektor do oporu w jedna stronę i do oporu w druga i żadnej różnicy :-o :-o kołem dało się rękami przekręcić :-(
czy bębny są już tak wytarte że brak hamulców??czy coś z tym korektorem??czy może jeszcze coś??dodam że mam ABS.
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

tył bębny brak hamulców

 

Postprzez Nowal » 27 kwi 2010, o 12:46

mozliwe ze masz juz koniec bębnów, a jak samoregulacja działa?
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez raf.sie » 27 kwi 2010, o 14:50

tak działa.to może ktoś wie jaka grubość powinny mieć bębny
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez SotoM » 4 maja 2010, o 20:24

wewnątrz na bębnie jest podane DIN max 118mm ale to nie będzie wina bębnów to na 100%... :cwaniak:
wbij kliny na rozpierakach do tąd az beben bedzie z lekkim oporem sie obracał.
sprawdziłes cylinderki czy tłoiczki pracuja , czy ktorys czasem nie stoi...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Adam20 » 8 maja 2010, o 20:06

Miałem ten sam problem, problem tkwił w (korektor siły hamowania). Podłączyłem sobie zegar i sprawdziłem jakie ciśnienie idzie z pompy hamulcowej i jakie za korektorem ( za korektorem było tak słabe że nie mogło to hamować) , tam jest taka śruba do regulacji starczyło dokręcić i problem rozwiązany.
Avatar użytkownika
Adam20
Czytacz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 21:39
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Postprzez raf.sie » 17 maja 2010, o 11:27

SotoM napisał(a):wbij kliny na rozpierakach


możesz jakiś obrazek pokazać i zaznaczyć dokładnie co jak??


Adam20 napisał(a):tam jest taka śruba do regulacji


gdzie??która to??tam widziałem że jest regulacja przy tym co jest mocowanie do tylnej belki.to o to chodzi??


teraz powiem że hamulec raz jest raz nie ma.dokładnie ręczny raz lekko wezme i już kola stają a innym razem dobrze zaciągne i koła nie stana
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez Adam20 » 19 maja 2010, o 23:30

Jeśli chodzi o hamulec ręczny to tą śrubką nic nie podziałasz, ona reguluje ciśnienie z pompy hamulcowej, można tak zrobić że tylne koła zablokujesz szybciej niż przednie ale to nie oto chodzi. Ja bym napawał szczęki żeby były bardziej rozchylone.
Avatar użytkownika
Adam20
Czytacz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 21:39
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Postprzez raf.sie » 20 maja 2010, o 14:12

chodzi nie tylko o reczny.bo noznym do oporu i tez kola nie staja nawet na mokrej trawie. wiec gdzie ta sruba i co z nia dokrecic czy odkrecic?? a z tymi szczekami to co??mozesz jasniej?? :wstyd:
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez Adam20 » 20 maja 2010, o 15:29

Zrobię zdjęcie i opisze.

5.jpg
5.jpg (14.95 KiB) Przeglądane 905 razy


Tam gdzie pokazuje strzałka jest taka nakrętka i takie coś jak śrubka tylko bez łebka, popuszczasz tą nakrętkę i i dokręcasz trochę tą śrubkę jak jest jeszcze możliwość dokręcenia. Potem sprawdzić czy się polepszyło. Tak czy tak bym napawał szczęki.
Ostatnio edytowano 21 maja 2010, o 19:10 przez Adam20, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Adam20
Czytacz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 21:39
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Postprzez raf.sie » 21 maja 2010, o 15:30

czekam :evil:

[ Dodano: 2010-05-21, 22:38 ]
Adam20 napisał(a):bym napawał szczęki


za groma nie wiem co to znaczy :wstyd: :wstyd: wytłumacz tak jak sołtys krowie na miedzy :lol: :lol:
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez SotoM » 23 maja 2010, o 11:31

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1667990
na 16tym zdjęciu widać. pionowa sprężynka ciągnie ten klin w dół czyli rozpiera szczeki- to jest ten samoregulator. to te właśnie kliny masz wbić bardziej w dół.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez raf.sie » 25 maja 2010, o 07:23

toż jak go wbije to nie założę bębna.jak nazwa mówi "samoregulator" wiec on powinien sam pójść na dol dzięki tej sprężynce.i zresztą idzie bo nie ściągnę tak bębna trzeba poluzować właśnie ten regulator.

spróbuje dokręcić ta śrubę na korektorze i powiem czy to coś dało :-|
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Następna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości