Szczęki hamulcowe

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Szczęki hamulcowe

Postprzez buziol12 » 29 sty 2012, o 16:36

Witam
Ostatnio wymieniałem szczęki hamulcowe w obydwu tylnych kołach i pojawił się problem, a mianowicie: hamulec ręczny trzeba bardzo wysoko pociągnąć, żeby zadziałały hamulce (nakrętki regulacyjne przy dźwigni na maksa wkręcone), a hamulec nożny też trzeba bardziej wcisnąć żeby auto hamowało.
Pomyślałem sobie, że może coś jest nie tak z regulatorem luzu w hamulcach, więc rozebrałem znowu bębny i te blaszki od regulacji luzu były na maksa schowane :-/
Moje pytanie.. czy są różne typy szczęk hamulcowych ? czy może jakoś nie tak poskładałem te szczęki ?
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Szczęki hamulcowe

 

Postprzez pawelek03576 » 29 sty 2012, o 20:18

jeśli wszystko masz dobrze poskładane to może masz szczęki od seata 180 mm bo w golfie są 200mm
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez buziol12 » 31 sty 2012, o 00:30

Przy wymianie przyłożyłem nową szczękę do starej w celu porównania i były identyczne :-/
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pawelek03576 » 31 sty 2012, o 00:42

więc coś jest źle poskładane
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez AdiK__ » 31 sty 2012, o 08:09

W tylnych hamulcach masz samoregulację taki mały bolec pod cylinderkiem na sprężynce musi on się ustawić a to zajmuje troche czasu ewentualnie pojedź do mechanika niech Ci ustawi ręczny bądź odkręć jedną szpilkę i dopchnij ją śrubokrętem do dołu powinno pomoc.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez buziol12 » 31 sty 2012, o 13:33

Właśnie chodzi o to, że ten bolec od samoregulacji już jest na samym dole..
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez AdiK__ » 31 sty 2012, o 13:47

A bębny w jakim stanie?
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez buziol12 » 31 sty 2012, o 14:02

Bębny są w dobrym stanie.. na starych szczękach lepiej hamował i ręczny był niższy niż na tych nowych szczękach..
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 1 lut 2012, o 00:42

buziol12, Jakie szczęki kupiłeś i gdzie? Może jakieś miękkie shit'y i dlatego nie hamuje jak trzeba..
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4272
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez buziol12 » 2 lut 2012, o 09:58

Kupiłem je w sklepie z częściami samochodowymi u mnie mieście a firma to Formar Friction
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona




Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości