Problem z wymiana klockow golf 1.6 AEK

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Problem z wymiana klockow golf 1.6 AEK

Postprzez Nervusek » 10 sie 2014, o 08:33

Witam, wczoraj zabralem sie za wymiane tarcz i klockow w moim golfie i gdy juz tarcze byly na aucie to okazalo sie, ze nie da rady cofnac tloczkow bo brakuje mi ok. 1cm zeby zalozyc zacisk na klocki :-( Podejrzewam ze musze wymienic te tloczki, bo mam rozerwana gume na nich i palcem czuc, ze powierzchnia tloczkow nie jest calkiem gladka. Mysle, ze nigdy nie byly wymieniane, bo auto ma 150 tys przejechane. Moje pytanie: Czy ktos jest mi w stanie udzielic porady jak sie zabrac za wymiane? od czego zaczac? co z plynem hamulcowym? jeszcze tego nie robilem i stad brak wiedzy. Z gory dzieki za odpowiedzi

P.S. Wyzej chodzi o tyl, bo przodu jeszcze nie robilem, ale podejrzewam ze bedzie to samo.
Nervusek
 

Problem z wymiana klockow golf 1.6 AEK

 

Postprzez Marek » 10 sie 2014, o 08:44

A jakie masz tarcze i klocki ? Z tego co się orientuję jak kupiłeś tarcze wentylowane, które są szersze niż pełne, a klocki kupiłeś pod tarcze pełne (klocki pod wentylowane są węższe) to też może być problem... a przynajmniej tak mi się wydaje chociaż głowy nie dam za to, więc poczekaj jeszcze na odpowiedź kogoś kto bardziej ogarnia mechanikę.
Ja mam u mnie ponad 200tys i też tłoczki nigdy nie były wymieniane.
Rozumiem, że dzieje Ci się tak z obu stron ?
Weź suwmiarkę i zmierz szerokość starych tarcz i klockow, a potem porównaj z nowymi.
Avatar użytkownika
Marek
VIP
 
Posty: 296
Dołączył(a): 26 wrz 2013, o 22:24
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Postprzez Nervusek » 10 sie 2014, o 09:01

Tarcze mam z tylu niewentylowane i klocki sa pod te tarcze, wszystko bylo dobierane katalogowo, wiec mysle ze nie mozna tu mowic o pomylce :-(
Nervusek
 

Postprzez Luki20jahre » 10 sie 2014, o 11:52

Witam kolegę ;) Ja robiłem regenerację dzięki materiałowi z YT https://www.youtube.com/watch?v=gwMyQsoQC-s z tym że ja miałem schrzanione do reszty zaciski i musiałem je wymienić :) Co do tłoczka możliwe że wystarczy go wyczyścić i będzie ok obejrzyj go czy nie ma wrzerów itd ;) Zestaw regeneracyjny ok 30 zł. Pozdrawiam
Ps kup sobie smar miedziany i smar do tłoczków ;)
Avatar użytkownika
Luki20jahre
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 12:37
Lokalizacja: Stargard

Postprzez pawelus6 » 10 sie 2014, o 13:30

Kolego, jeżeli mówimy o tylnych tarczach to sprawa prosta - tłoczka nie wcisniesz do konca, trzeba go wkręcic w przeciwienstwie to przednich tłoczków.

Używa sie do tego takich zestawów:
http://allegro.pl/zestaw-do-wkrecania-t ... 15957.html

Z powodu budowy tylnych zacisków (hamulec roboczy i ręczny) tłoczki dodatkowo się wkręca, bez sprzętu da sie to zrobic (kumpel kiedys kombinował z kluczem od kątówki, albo klucz nasadowy uszkodzony podciac tak żeby się w ząbki wbić w tłoczku)
Tutaj widać te wcięcia w tłoczku na zestaw do wkręcania:
Obrazek
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Nervusek » 10 sie 2014, o 18:48

pawelus6 napisał(a):Kolego, jeżeli mówimy o tylnych tarczach to sprawa prosta - tłoczka nie wcisniesz do konca, trzeba go wkręcic w przeciwienstwie to przednich tłoczków.

Używa sie do tego takich zestawów:
http://allegro.pl/zestaw-do-wkrecania-t ... 15957.html

Z powodu budowy tylnych zacisków (hamulec roboczy i ręczny) tłoczki dodatkowo się wkręca, bez sprzętu da sie to zrobic (kumpel kiedys kombinował z kluczem od kątówki, albo klucz nasadowy uszkodzony podciac tak żeby się w ząbki wbić w tłoczku)
Tutaj widać te wcięcia w tłoczku na zestaw do wkręcania:
Obrazek


Tak tez podejrzewalem, ale szczerze mowiac mialem nadzieje, ze sie wcisnie :-(

Czy cos tanszego moze byc? http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania- ... 15455.html

[ Dodano: 2014-08-10, 17:50 ]
Luki20jahre napisał(a):Witam kolegę ;) Ja robiłem regenerację dzięki materiałowi z YT https://www.youtube.com/watch?v=gwMyQsoQC-s z tym że ja miałem schrzanione do reszty zaciski i musiałem je wymienić :) Co do tłoczka możliwe że wystarczy go wyczyścić i będzie ok obejrzyj go czy nie ma wrzerów itd ;) Zestaw regeneracyjny ok 30 zł. Pozdrawiam
Ps kup sobie smar miedziany i smar do tłoczków ;)


Dzieki za link, obejrzalem caly i mysle ze jutro kupie zestaw naprawczy bede dzialal. Jezeli uda mi sie to zrobic teraz, to pewnie na pare dobrych lat bedzie spokoj :-)
Nervusek
 

Postprzez pawelus6 » 10 sie 2014, o 22:30

Ja pracowałem dokładnie na takim, jak wysłałeś.
Wiec moze być ;) Ja wkleiłem link poglądowy zebys wiedział ocb
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 10 sie 2014, o 23:30

bez sensu kupować na jedną naprawę weź żabkę do wkręcania i ścisk stolarski do wciskania - obie czynności równocześnie trzeba robić. Gumki kup dobre - nie popularny Autofren to badziew, są zestawy chyba ATE porządne, tłoczek - możesz zmienić ale ja wiem czy trzeba? Jeśli nie ciekł to niekoniecznie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pawelus6 » 11 sie 2014, o 13:52

pablomed napisał(a):bez sensu kupować na jedną naprawę weź żabkę do wkręcania i ścisk stolarski do wciskania - obie czynności równocześnie trzeba robić. Gumki kup dobre - nie popularny Autofren to badziew, są zestawy chyba ATE porządne, tłoczek - możesz zmienić ale ja wiem czy trzeba? Jeśli nie ciekł to niekoniecznie


Ja go nie namawiałem do kupna, tylko pokazałem co trzeba zrobic i przeważnie czym to się robi ;) Można przerobic też klucz nasadowy (ponacinać kątówką zeby 2 ząbki zostały, czasami klucze do kątówek pasują, można też zabkami) Alke faktycznie na 1 naprawę się nie opłaca ;)
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Nervusek » 14 sie 2014, o 21:06

Ok, wszystko zrobilem! Wymienilem tarcze, klocki, uszczelki na tloczku itd. Pociezkich doznaniach podaczas proby odkrecenia lewego zapieczonego na amen tloczka, przyszedl czas na odpowietrzenie hamulcow, tylko jak? :-o Pomoze ktos?

Jaki jest plyn w golf iii? ile go wchodzi? bo musze kupic.
Nervusek
 

Następna strona




Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości