"miękki" hamulec

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

"miękki" hamulec

Postprzez trollu » 19 lip 2012, o 00:03

Witka
Dzisiaj zauważyłem pewną trochę niepokojącą rzecz. Rano wszystko było ok tak jak zwykle a wieczorem podczas jazdy zauważyłem, że pedał hamulca przy hamowaniu wpada głębiej niż powinien. Ogólnie stał się bardziej "miękki" i tak samo jest z samym hamowaniem - hamulce stały się jakby delikatniejsze. jak wcisnę mocniej pedał to hamuje jak powinien.
na postoju przy odpalonym silniku wciskając pedał słychać ciche psss tak jak przy zgaszonym silniku, wcześniej tego nie było. Poza tym przy szybkim wciskaniu hamulca trochę falują obroty.
gadałem z kumplem, rzucił podejrzenie na nieszczelne serwo. ma ktoś jakiś pomysł?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

"miękki" hamulec

 

Postprzez szatannn » 19 lip 2012, o 00:05

płyn nie ubywa?
szatannn
Badacz tematu
 
Posty: 339
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 23:20
Lokalizacja: PKR

Postprzez Adrian1607 » 19 lip 2012, o 00:07

też to miałem, wymieniłem klocki i płyn ale ponoć to wina pompy bo może być już siadaczka i jest na wykończeniu. Ale po wymianie klocków nadal jeżdżę zobaczym co dalej
Avatar użytkownika
Adrian1607
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 17:22
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez trollu » 19 lip 2012, o 00:15

dawno nie zwracałem uwagi na płyn ale odkąd nim jeżdżę (2 lata) to nie zauważyłem ubytków.
jutro w dzień będę musiał zajrzeć, od razu mi przyszło na myśl o płynie ale ciemno już i mało co widać
Adrian1607, ale po wymianie coś się zmieniło?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pietrasiak2 » 19 lip 2012, o 02:33

Nieszczelność serwa charakteryzuje się się tym że należy użyć większej siły do manewru hamowania . Czyli jak sama nazwa mówi. Mankamenty opisane przez Ciebie pasują do nieszczelności układu wspomagania,może być to przetarty wężyk , membrana, nieszczelność w układzie podciśnienia , np uszkodzona ta gumka w servie w którą wchodzi wężyk podciśnienia. Ale często lecą same serwa :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez trollu » 19 lip 2012, o 11:11

pietrasiak2 napisał(a):nieszczelności układu wspomagania

nie bardzo rozumiem jaki to ma związek.
pietrasiak2 napisał(a):nieszczelność w układzie podciśnienia , np uszkodzona ta gumka w servie w którą wchodzi wężyk podciśnienia

to też podejrzewam przez falujące obroty.
trochę pogrzebie pod maską, może coś znajdę
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez AdiK__ » 19 lip 2012, o 11:14

trollu, nieszczelność układu wspomagania hamulca czyli serwo. z Tyłu masz bębny czy tarcze? Może być że cylinderek pociekł i to właśnie może mieć takie objawy
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez pietrasiak2 » 19 lip 2012, o 12:02

trollu napisał(a):nieszczelności układu wspomagania

Oczywiście układu hamulcowego.
Zobacz tak na postoju masz obr ok 850 - 900 , jak wciśniesz pedał hamulca i obroty spadną , puścisz dojdą z powrotem do tej wartości to coś jest z serwem lub podciśnieniem , ale w 90 % przypadków serwo :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez trollu » 19 lip 2012, o 14:21

AdiK__ napisał(a):nieszczelność układu wspomagania hamulca czyli serwo.

już rozumiem :-P
AdiK__ napisał(a):z Tyłu masz bębny czy tarcze?

widziałeś GTI na bębnach? ;-)
pietrasiak2 napisał(a):Zobacz tak na postoju masz obr ok 850 - 900 , jak wciśniesz pedał hamulca i obroty spadną , puścisz dojdą z powrotem do tej wartości to coś jest z serwem lub podciśnieniem , ale w 90 % przypadków serwo

obroty falują przy machaniu hamulcem :dontgetit:
na szybko rzuciłem okiem i nie widzę nic niepokojącego. jakie wężyki posprawdzać? z kumpel gadałem i z serwem jest trochę zabawy podczas wyciągania :dontgetit:
w razie czego mam szukać serwa od GTI czy od jakiegoś zwykłego golfa podejdzie?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez AdiK__ » 19 lip 2012, o 14:49

trollu napisał(a):
AdiK__ napisał(a):nieszczelność układu wspomagania hamulca czyli serwo.

już rozumiem :-P
AdiK__ napisał(a):z Tyłu masz bębny czy tarcze?

widziałeś GTI na bębnach? ;-)


Moje niedopatrzenie sorki ;) co do serwa to najlepiej szukać od gti
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona




Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość