Liche hamulce. Od czego zacząć

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Liche hamulce. Od czego zacząć

Postprzez brzesiu » 31 sty 2013, o 16:13

Panowie
Otuz tak pacient to Gofer 1.9 w wersji bojyowi (holera wie jak to sie pisze) ale jak na ta bogata wersie to golas jak cholera.
Hamulce to wersja bez ABSu ale z wentylowanymi tarczami z przodu i bembnami z tyłu.
Problem jest taki ze zeby te żelastwo zaczeło chamować trzeba cisnąć chebel jak w ciagniku ursus, wiem ze to nie mk5 ale jednak miałem kiedyś passata i tam heble byly troche ostrzejsze.

Z góry zakładam że to raczej nie usterka tylko ten typ tak ma. Aczkolwiek jakby ktos podpowiedział jak można sprawdzić czy wakum pompa podaje odpowiednie podciśnienie to byłbym wdzieczny.

Myślałem o podmianie siłownika na ten od transportera ma podobno większą średnice tłoczka robił ktoś z was taki przeszczep ?
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 297
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk

Liche hamulce. Od czego zacząć

 

Postprzez Paweu » 31 sty 2013, o 16:28

układ odpowietrzony?

same hamulce są sprawne? tzn kiedy wymieniane itp?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez brzesiu » 31 sty 2013, o 16:52

Ja klocków nie wymieniałem i nie wiem szczeze nawet co to za wynalazki ale ostatnio jak sprawdzałem to tarcze i bembny sa ok okładzin jest tak na oko nieco wiecej niz 1/2.
To samo płyn wymieniany był przy okazji wymiany tylnej belki.
Mydaje mi sie jakby wspomaganie albo kiepsko działało z tąd moje pytanie o vakum pompe albo ten typ po prostu tak ma. w koncu srednica tloczka w pompce jest o 1 mm mniejsza niz w wesji z absem a to jest sporo.
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 297
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Rafał9230 » 1 lut 2013, o 09:20

Wczoraj w swoim 1,9TDI wymieniłem z przodu komplet hamulców, klockiTRW + tarcza TRW 256mm pełna,(stara miała gr. 8mm :-) ) i nadal mam ten sam problem przy hamowaniu drze z lewej strony jakbym nie miał klocka już, i nie ma znaczącej poprawy w chamowaniu. Wymieniałem kiedyś w innym autach komplet i zawsze była poprawa jakość że z pasów wyrywało w porównaniu do wcześniejszego, więc zacząłem się zastanawiać czy te hamulce faktycznie są takie słabe ale sądze że nadal jest coś nie tak, i moje pytanie brzmi czy ktoś wie na temat regulatora siły hamowania?? :)
Rafał9230
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26 sty 2013, o 23:19
Lokalizacja: Zamość

Postprzez brzesiu » 1 lut 2013, o 18:45

Majstrowanie przy regulatorze nic nie daje. on jest tylko odpowiedzialny za rozdzial sily miedzy przodem a tyłem. jak żle wyregulujesz to bedzie tobie dupe rzucało na zakrętach przy nawet lekkim dohamowaniu ;)
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 297
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez pietrasiak2 » 1 lut 2013, o 20:24

Kolego sprawdz po pierwsze serwo i jego szczelnosc. Po drugie stan tloczkow w zaciskach z przodu lub samej pompy, srednicami nie zawracaj sobie glowy
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Rafał9230 » 4 lut 2013, o 16:23

Pojeździłem trochę w weekend i jednak moje obawy były niepotrzebne, poprostu hamulce ułożyły się i jest super, jeszcze muszę zrobić tył, wymienić płyn i brzytew hamulce :) dzięki za info dobrze, że nic nie czepiałem się tych regulatorów, a tłoczki są dobre chodzą elegancko :) :super:
Rafał9230
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26 sty 2013, o 23:19
Lokalizacja: Zamość

Postprzez killah » 5 lut 2013, o 00:39

pietrasiak2 napisał(a):Kolego sprawdz po pierwsze serwo i jego szczelnosc. Po drugie stan tloczkow w zaciskach z przodu lub samej pompy, srednicami nie zawracaj sobie glowy


jakie są objawy padniętego albo uszkodzonego serwa?
killah
 

Postprzez brzesiu » 5 lut 2013, o 01:39

Serwo jak na odpalonym silniku ty naciśniesz kamulec a drugi kolega będzie słuchał czy nie syczy. Ogólnie z tego co ja słyszałem to szybciej tobie buda zgnije niz w golfie sie serwo skończy.
Ja mam leprze pytanie jak sprawdzić pompe vacum jak nie mam drugiej na podmianke ?
brzesiu
Badacz tematu
 
Posty: 297
Dołączył(a): 31 sty 2013, o 16:04
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez pietrasiak2 » 5 lut 2013, o 07:32

killah napisał(a):jakie są objawy padniętego albo uszkodzonego serwa?

"Twardy pedał hamulca" to raz , dwa przy naciśnięciu hamulca spadają obroty.Faktycznie serwa nie padają tak często , ale wężyki i zaworek już częściej. :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez killah » 5 lut 2013, o 07:49

pietrasiak2 napisał(a):
killah napisał(a):jakie są objawy padniętego albo uszkodzonego serwa?

"Twardy pedał hamulca" to raz , dwa przy naciśnięciu hamulca spadają obroty.Faktycznie serwa nie padają tak często , ale wężyki i zaworek już częściej. :-) :-) :-)


jedynie co u mnie z waszych objawów wystąpiło to miękki pedał hamulca że da się w zasadzie go do ziemi docisnąć jak się postaram i czasem słyszę właśnie jakiś świst.. może to być serwo?
killah
 

Postprzez pietrasiak2 » 5 lut 2013, o 07:57

Raczej nie , prawdopodobnie staneły samonapinacze jak masz bębny , lub regulator ręcznego przy tarczach stąd niski hamulec. Podreguluj ręczny i spróbuj odpowietrzyć nawet sam tył.Po takim zabiegu wyeliminujesz też wadę pompy (tzw przepuszczanie) Serwo ma za zadanie wspomagać wciskanie pedału hamulca i jeśli chodzi lekko to raczej jest ono ok :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości