Jakieś bicia

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Postprzez Piaggio » 24 sie 2011, o 19:52

Weź za ten łącznik i mocno poruszaj, jeżeli nie będzie się "obijal" sutkal o wachacz to raczej jest ok. Chyba że jest luźny, gumka się wycisnela wtedy jest do wymiany, może to też być przyczyną stuku ale napewno nie tarcia i bicia na kierownicy.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1891
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

 

Postprzez papi90 » 25 sie 2011, o 14:40

Ruszałem tym jak sie da a to ani drgnie na weekend sprawdzę czy dalej są te bicia jeśli tak w poniedziałek podjadę do mechanika później dam znać co było PozdraVWiam i dzięki
papi90
Badacz tematu
 
Posty: 233
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 19:54
Lokalizacja: Nowa Sól

Postprzez marny_mk3 » 25 sie 2011, o 17:44

Możesz mieć luz gdzieś na drążku kierowniczym i też będzie stukać...Proponuje unieść samochód na lewarku i poruszać kołem na boki i góra dół... Albo zdejmij koło i patrząc się na tarczę kręć nią i zobaczysz czy jest krzywa....
Avatar użytkownika
marny_mk3
Badacz tematu
 
Posty: 338
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 23:56
Lokalizacja: Zach. mazowsza

Postprzez papi90 » 29 sie 2011, o 10:48

Panowie dzwoniłem do zaufanego mechanika i mówil ze to klocki hamulcowe ja zakładam ze tarcze zapewne tez do wymiany. I tu moje pytanie kupic sam jakis zestaw i wstawic auto do mechanika czy wstawic i niech on sam jakies kupi? Jak ja mam kupic to dajcie jakis link z allegro co bd dobre.
papi90
Badacz tematu
 
Posty: 233
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 19:54
Lokalizacja: Nowa Sól

Postprzez killah » 29 sie 2011, o 11:10

rozwiązanie C:

ty kupujesz, wsadzasz i oszczędzasz sobie nerwów.

Porozglądaj się za ate, mikoda, brembo i zimmerman jeśli chodzi o tarcze. A klocki to znam ferodo, ate
killah
 

Postprzez papi90 » 29 sie 2011, o 18:11

no tak było by najlepiej i najtaniej ale nigdy tego nie robiłem i nie wiem czy sobie poradzę sam
papi90
Badacz tematu
 
Posty: 233
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 19:54
Lokalizacja: Nowa Sól

Postprzez marny_mk3 » 29 sie 2011, o 22:37

papi90, Tak jak kolega wyżej napisał na przód raczej bym szukał lepszej firmy klocki i tarcze dlatego że przód hamuje w 70%... Co do wymiany to prosta sprawa... Jak coś to mogę ci dać poradę ze zdjęciami i odpowiednimi kluczami jakie będą ci potrzebne :-P ;-)
Avatar użytkownika
marny_mk3
Badacz tematu
 
Posty: 338
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 23:56
Lokalizacja: Zach. mazowsza

Postprzez papi90 » 30 sie 2011, o 08:06

marny_mk3, bardzo poprosze to co mialbym dac mechanikowi za robote mozna dolozyc do klockow aha i jakie mam kupic zeby pasowaly silnik 1.8 75km AAM

[ Dodano: 2011-09-05, 15:13 ]
Panowie stwierdziłem że wstawiam auto do mechanika niech sprawdzi co jest nie tak, to są hamulce czyli moje bezpieczeństwo i tu nie ma co żałować kasy. Niestety teraz jestem zły zakładam ręce i mało brakuje żebym płakał
A mianowicie auto wstawiłem do jednego mechanika powiedział że sprawdzi za darmo a jak coś będzie do wymiany to dogadamy się do ceny.
Odbieram auto a mechanik mówi że on nie ma pojęcia co jest nie tak dlaczego tak się dzieje :(:( to się go spytałem czy to on jest mechanikiem czy piekarzem mówię mu że skoro wstawiam auto do mechanika to po to by znalazł problem i go usunął.
Zabrałem auto pojechałem do prawdopodobnie najlepszego mechanika w okolicy najlepsi fachowcy najlepszy sprzęt itd. na warsztacie wszystko robili przy mnie następujące rzeczy:
1.Felgi - proste wszystko oki
2.Klocki hamulcowe - w b.dobrym stanie oki
3.Tarcze - dobre oki
4.Wyważenie kół
5.Sprawdzenie jakimś takim urządzeniem czy tarcze są proste - są proste
6.Sprawdzenie czy nie ma luzów - nie ma żadnych oki
7.Posprawdzane wszystkie gumy - wszystko oki
8.Ogólna jakaś kontrola 3 mechaników - nic nie zauważono nie wykryto
8.Jazda testowa z mechanikiem - problem jest nadal :(:(:(

Mechanik stwierdza żeby normalnie jeździć dalej jak to powiedział nie ma żadnego zagrożenie samochodu nie ściąga podczas hamowania tylko wibruje kiera włączyć sobie muzyczkę i heja twierdzi że to samo przejdzie coś mi tłumaczył że może klocek się zaciska powstają jakieś gazy może coś tam wypycha albo że klocek się dotrze o mm i będzie dobrze nie wiem dokładnie co on do mnie gadał bo jestem już wku... całą tą sytuacją

I teraz moje pytanie do was panowie jest to możliwe że coś powstaje w moim przypadku takie bicia i samo sobie to przechodzi. Bo moim zdaniem jeśli coś się dzieje to znaczy że coś jest do wymiany bądź naprawy nie chce mieć coś nie działającego czy zepsutego skoro tego nie było nigdy wcześniej to chce żeby było dalej tak jak było. Czy mam jeździć nic się nie stanie jak to mówi mechanik czekać czy przestanie. Czy jeździć po wszystkich mechanikach aż komuś sie uda naprawić??

ps. mechanik powiedział że jeśli sie to pogłębi czyli będzie mocniejsze lub zacznie się robić przy mniejszych prędkościach mam przyjechać bd dalej myśle

[ Dodano: 2011-09-05, 15:13 ]
up
papi90
Badacz tematu
 
Posty: 233
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 19:54
Lokalizacja: Nowa Sól

Postprzez killah » 5 wrz 2011, o 15:25

zakładam że bicia przy poprzednim zestawie hamulcy nie było czyli że piasty są proste (no chyba że twojemu mechanikowi auto spadło z lewarka..). Mogą też być luzy na łożysku ale tego też ci nie ruszali.

przyczyna bicia kierownicy nie musi leżeć po stronie klocków i tarcz ale mało prawdopodobne jest że np wybiło ci jajo na oponie albo spadł ciężarek. Jeśli mówisz że mechanik sprawdził wyważenie kół to ok... tylko który mechanik ma aparaturę do wulkanizacji? może jedź do wulkanizatora.

Jednak zmieniłeś teraz tarcze i klocki i to tutaj prawdopodobnie leży problem.

Pierwsze co bym zrobił to zdjął koła i kręcił tarczami sprawdzając czy w którymś miejscu obrót jest utrudniony - tj że tarcza trze o klocek mocniej niż normalnie (zawsze trze - nawet jak nie hamujesz). Nie napisałeś nawet czy teraz masz gorące koła jak jeździsz.

Jak nie boisz się zdjąć zacisków to je zdejmij i przyłóż jakąś linijkę czy coś do tarczy i kręć. Zobaczysz wtedy czy są jakieś odchylenia podczas kręcenia.

Być może coś popsuli w zawieszeniu ale ja nie mam takiej wiedzy by coś powiedzieć na ten temat., Popytaj innych. Ja trochę robiłem ostatnio przy hantlach to poznałem temat.

A powiedz czy jak naciśniesz mocno pedał hamulca to przestaje bić kierownicą? tylko mocno... bo wtedy taki jest ścisk że już nie powinno być bicia jak tarcza krzywa. Jak lekko naciśniesz to powinno być bicie jak krzywa.

Sorry jeśli za mało pomogłem ale sam walczyłem z przegrzewającymi się hamulcami i najlepsi tutaj na forum nie mogli pomóc bo nie widzieli tego na oczy a problem okazał się dość trywialny.
killah
 

Postprzez papi90 » 5 wrz 2011, o 15:36

killah, Ale ja nie wymieniałem hamulców ani tarcz nic nie wymieniałem bo okazało się że są dobre ja byłem tylko na kontroli bicia są cały czas nic nie wymieniałem powiedzieli że sa dobre i tarcze i hamulce i nic nie wymieniali. Opony dokładnie sprawdzili wszystkie i mówią że są dobre. Wywarzali koła przy mnie mają aparaturę do tego naprawdę ten warsztat ma wszystko. kręcili tarczami i sprawdzali mówili że jest oki Co do tego czy są gorące to dzisiaj troszkę pośmigam i później Ci napisze czy zimne czy gorące. oni sprawdzali czy śa nie równe tarcze i są okej nie ma do czego sie doczepić. naciskałem mocno i bicia są nadal ale zobacze jeszcze dzisiaj nacisnę z całych sił i napisze później. Dzięki wielkie za pomoc

[ Dodano: 2011-09-05, 17:45 ]
No pojeździłem troszkę i koła są zimne natomiast tarcze gorące i to bardzo ale to chyba normalne ??

[ Dodano: 2011-09-25, 12:08 ]
założyłem zimówki i dalej to jest więc to nie wina felg ani opon dodam że raz jechałem chce zahamować a pedał nie chciał sie w ogóle wcisnąć zapowietrzony czy co ale teraz już działa co radzicie teraz sprawdzić ??

[ Dodano: 2011-09-26, 17:21 ]
Dziś zajechałem na stacje kontroli sprawdzić cały układ kierowniczy , hamulcowy i zawieszenie i okazało sie że prawy przedni wahacz tylni jest do wymiany i lewy drążek kierowniczy w czwartek będzie wymieniony napisze czy coś pomogło
papi90
Badacz tematu
 
Posty: 233
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 19:54
Lokalizacja: Nowa Sól

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości