Hamulec ręczny prawie nie trzyma

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Hamulec ręczny prawie nie trzyma

Postprzez 99szymon99 » 13 gru 2014, o 12:47

Witam. Od pewnego czasu borykam się z hamulcem ręcznym, a rozchodzi się dokładnie o jego 'brak'. Gdy go zaciągnę tak mocno, że chyba żadna zwykła kobieta nie dałaby rady go tak dociągnąć albo spuścić, koło z jednej i z drugiej strony prawie żadnego oporu nie stawia. A gdy puszczę koło normalnie sie obraca, zaciągne na maxa stawia tylko lekki opór. Jestem trochę zły, bo wydałem sporo kasy na to bo wymieniłem linki, bębny i szczęki i nie zbyt dużej poprawy po wymianie. Nie mam pojęcia co tak może być nie tak, przecież to wszystko jest nowe, naciąganie linki tą śrubką tak długo robiłem i to nic nie pomogło. Gdy zaciągam ręczny to równo ciągnie dwie linki i opór już się robi od pierwszego ząbka. Wie może ktoś co może być nie tak, albo czy ktoś miał kiedyś taki problem? Tak tylko na marginesie dodam, że identyczny kłopot mam w Opel Vectra B.
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Hamulec ręczny prawie nie trzyma

 

Postprzez krzyś » 13 gru 2014, o 19:01

musisz wyregulować samo regulatory w bębnach.. czasem trzeba im pomóc :-P
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 886
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez 99szymon99 » 13 gru 2014, o 19:58

O jaa są tam jakieś samoregulatory? Może to głupio zabrzmi, ale w którym miejscu one tam są i wgl jak one wyglądają? Bo na prawde ten ręczny jest taki, że prędzej pozrywam linki zanim mi zablokują koła na piachu. Byłoby super jakbyś mógł dodać jakąś oznaczoną fotke z tym i w jaki sposób się je reguluje ;)
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzyś » 13 gru 2014, o 20:14

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=183&t=512820 tu masz foto A1 to regulator (klin) trzeba go pociągnąć do dołu aby wykasować luz szczęka bęben.. można to zrobić przez otwór w bębnie. Do dzieła! ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 886
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez BOGUSS » 13 gru 2014, o 21:15

Bardzo często przy zużyciu elementu oznaczonego jako żółty "X" , ciągnąc za ręczny dźwignia oznaczona jako czerwone "B" dochodzi do miejsca oznaczonego niebieską strzałką i zapiera się o śrubę mocującą piastę.
Ta blokada nie pozwala na dalszy ruch szczęk i w efekcie brak hamowania.
Jest to wyczuwalne właśnie jako zaciągnięty na maxa ręczny.
Należy wymienić zużyty element "X" lub dać do napawania.

Obrazek
Avatar użytkownika
BOGUSS
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 19 cze 2014, o 06:30
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez 99szymon99 » 13 gru 2014, o 22:57

Nic już nie trzeba wymieniać, jest super. Faktycznie ten taki bolec z lewej strony co ma taką miękką sprężyne był na maxa do góry, zrobiłem żeby był na maxa na dół, tam się zapierał takim bolczykiem, i jest dobrze. Teraz już nawet nie trzeba mocno ciągnąć żeby na asfalcie blokował. Wielkie, wielkie dzięki za pomoc, jakby nie ta wskazówka o tym samoregulatorze to chyba nigdy bym w golfie nie miał ręcznego ;) A jak już jesteśmy przy tym temacie. Z prawej strony ogólnie ręczny też jest ok tylko, że siłownik od hamulca nożnego jest lekko nieszczelny i całe to miejsce (bęben, szczęki i wokół) jest całe tłuste od płynu hamulcowego. Mianowicie jak mniej więcej wymienić ten cylinderek? Tam z tyłu widziałem małą śróbke która chyba trzyma ten siłownik ale bardziej rozchodzi mi się o demontaż wężyka który dochodzi do siłownika. Można jakieś wskazówki? ;)
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BOGUSS » 14 gru 2014, o 08:28

Skoro klin samoregulatora jest w skrajnym dolnym położeniu to masz zużyte bębny lub szczęki.
Najwyższy czas na wymianę.
Avatar użytkownika
BOGUSS
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 19 cze 2014, o 06:30
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez krzyś » 14 gru 2014, o 08:52

99szymon99 napisał(a):Mianowicie jak mniej więcej wymienić ten cylinderek?


Wystarczy odkręcić tę małą śrubkę trzymająca i rurkę. Cylinderek można wyjąc bez demontażu szczęk. Jeśli rurka okaże się zapieczona i przy odkręcaniu będzie sie skręcała można rurkę przytrzymać a obracać cylinderkiem i tak samo wkręcić nowy cylinderek.. a najlepiej kupić nowe rurki i zmienić :mrgreen:
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 886
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez 99szymon99 » 14 gru 2014, o 11:51

Przecież pisałem, że wymienione wszystko na nowe i już zużyte? A ten metalowy wężyk od hamulca nożnego jest też jakoś wkręcony do tego siłownika?
Avatar użytkownika
99szymon99
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 25 cze 2014, o 22:42
Lokalizacja: Ślesin
Rocznik: 1995
Silnik: 2.0 2e
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BOGUSS » 14 gru 2014, o 15:02

Wszystko wymieniłeś ?
A ten element oznaczony żółtym "X" też ?
Tak to wygląda w 20-letnim aucie.
Obrazek
Avatar użytkownika
BOGUSS
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 19 cze 2014, o 06:30
Lokalizacja: dolnośląskie

Następna strona




Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości