bebny a tarcze

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

bebny a tarcze

Postprzez Norman » 24 cze 2012, o 15:04

Witam.
W moim Golfie MK3 są bardzo słabe heble. Wydaje mi się, że to zasługa wyeksploatowanych szczęk oraz tarcz i klocków. Zakładając, że będę grzebał mojego 1Z-eta, hamulce będą niewystarczające, już nie wystarczają... Moje pytania brzmią:

1. Czy przy swapie hebli na tył (bęben na tarcz) trzeba zmieniać całą belkę, tak jak w Audi 80, czy nie trzeba?
2. Czy piasty 4x108 od audi podejdą na tył, oraz tarcza od audi bądź od Golfa ze zmienionym rozstawem?
3. Od czego pasują jakieś większe heble na przód? Najlepiej P&P.

Mój problem polega na tym, że mam pięknie odnowione felgi na 4x108, szkoda mi ich sprzedawać. Na przód kupiłbym dystanse zmieniające rozstaw, a na tył założył piasty od audi. Chyba, że jakiś inny motyw ze zmianą rozstawu na 4x108 z przodu?

Pozdrawiam i z góry dzięki! :-)
Ostatnio edytowano 9 lut 2013, o 16:28 przez Norman, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Norman
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23 cze 2012, o 14:34
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Łódź

bebny a tarcze

 

Postprzez Imper » 24 cze 2012, o 15:22

Ogolnie temat walkowany systematycznie na forum... Belka zostaje przewalasz linki, czopy piast jarzma i zaciski. W mk3 z tylu nie ma oddzielnych piast. Tylna tarcza badz beben robi za pisate. Nie pamietam jak sytuacja ma sie w audi ale moze byc podobnie jednak nie sadze zeby bebny z 80 pasowaly na czopy z mk3. Najpredzej na tyle tez bedziesz musial zastosowac dystanse
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Norman » 24 cze 2012, o 15:32

Imper, przejrzałem forum i natrafiłem na parę tematów z twoimi wypowiedziami. Dużo się dowiedziałem. Co do dystansów na tyle, to chyba podziękuję, koszt dodatkowych 300zł mnie odstrasza. Z tego co wyczytałem potem co mam zamiar zrobić, będziesz mnie naprostowywał.

1. Tarcze wentylowane 280mm + jarzma, klocki 16mm do tarcz wentylowanych (bo nie dam sobie uciąć ale teraz mam chyba tarcze lite). Na to dystans zmieniający rozstaw z 4x100 na 4x108 i przód mam załatwiony.

2. Tył. Cała belka z AFN-a plus linki do ręcznego. Skoro tarcz robi jako piasta (w audi jest piasta i na nią przychodzi przelotowa tarcza) to można albo próbować nagwintować tarcze na 4x108, albo próbować z tarczami od audi, ale skoro w audi są przelotowe to ciężko będzie jest przerobić.

PS Tarcza na tyle w golfie jest jakoś przykręcana?
Avatar użytkownika
Norman
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23 cze 2012, o 14:34
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Łódź

Postprzez Imper » 24 cze 2012, o 17:17

jest tak samo przykrecana jak beben za pomoca sruby na czopie piasty ktory blokuje lozyska. CO do belki to mowie nie jest koniecznym jej calkowita wymiana
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Norman » 24 cze 2012, o 17:37

Imper, no rozumiem. To inne pytanie. Co prościej przerzucić? Całą belkę czy poszczególne jej części?
Avatar użytkownika
Norman
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23 cze 2012, o 14:34
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Łódź

Postprzez PiJey88 » 24 cze 2012, o 20:42

ja bym sobie zmienił tylko bębny na tarcze, po co całą belkę, a tak to sobie pozakładasz nówki łożyska, poczyścisz zaciski itd, a z przodu wstaw tarcze 280 mm z G60 4x100 i do tego jarzma, klocki i zaciski z GTI
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Andrew » 24 cze 2012, o 21:10

ja mam przod komplet z G60
tyl belka jak masz stabilizator to zostawiasz (ja nie mialem to wstawilem belke od VR-y)
czopy- byle jakie ale z mocowaniem na jazma (mk2 mk3...itp )
jazma- tak jak czopy
zaciski-u mnie wyladowaly z mk4 ale moga byc z mk3
no i wtedy zostaje dokupic adaptery
ja jeszcze poszerzylem belke o 10mm na strone :-D
Avatar użytkownika
Andrew
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 19:09
Lokalizacja: pruszcz gdanski

Postprzez Norman » 25 cze 2012, o 07:15

PiJey88, masz rację... Trzeba najpierw wyjąć stare łożyska żeby mieć na wzór? Czy wiecie jakie kupić? Zacisk z GTI czym się różni od takiego z mojego GT?

Andrew, jeszcze nigdy tyłu nie rozbierałem w golfie. Gdzie jest ten stabilizator i jak mam go szukać? Wtedy jeśli kolega by miał belkę z nim, to bym przerzucił jednak całą, ale rozebrał i poczyścił najpierw.
Avatar użytkownika
Norman
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23 cze 2012, o 14:34
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski/Łódź

Postprzez PiJey88 » 25 cze 2012, o 08:00

Norman napisał(a):wyjąć stare łożyska żeby mieć na wzór?

tylne łożyska są jednakowe w większości VW z tamtych lat, chyba nie da się złych kupić :mrgreen:
Norman napisał(a):Zacisk z GTI czym się różni od takiego z mojego GT?
jest szerszy, pasuje do tarcz 22mm, a ten z GT jest lekko węższy do tarcz 20 mm
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Andrew » 25 cze 2012, o 20:36

stabilizator jest wspawany w poprzeczna czesc belki... (ma ktos fote bo nie wiem jak to opisac)
Avatar użytkownika
Andrew
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 19:09
Lokalizacja: pruszcz gdanski

Następna strona




Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości