Zbyt wysoka temperatura

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Zbyt wysoka temperatura

Postprzez hrubcio » 29 kwi 2012, o 17:52

Witam serdecznie mam mały problem w moim golfie.
Posiadam Golfa 3 GTI 8V 115km z 92r.
silnik jest na instalacji gazowej STAG (niestety polskiej roboty).
bardzo szybko sinlik osiąga 90 stopni ale po tym nie konczy wentyl załancza sie przy jakiś 105 stopniach lecz nieraz dochodzi do 110 stopni , temperatura oleju to przedział pomiędzy 98 a 106 stopni , moje pytanie to co moze byc uwalone ze on sie tak grzeje ? moje pierwsze pomysły to termoprzełącznik na chlodnicy moze byc uwalony jak i termostat chociaz z tego co zaobserwowałem po przekroczeniu 86 stopni termostat puszcza na duzy obieg.
Bardzo prosze o jakies sugestie co moze byc nie tak . W poniedziałek kupie nowy termoregulator ale wczesniej chciałbym znac wasze zdanie zanim cos zrobie niepotrzebnie.
Pozdrawiam
hrubcio
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 kwi 2012, o 20:34
Lokalizacja: Nowy Sącz / Kraków

Zbyt wysoka temperatura

 

Postprzez prezesik » 29 kwi 2012, o 20:23

Wg mnie włącznik termiczny w chłodnicy załącza dopiero drugi bieg, tak jakby pierwszy w ogóle nie śmigał. Zmień czujnik ( koszt ok. 30-50 zeta ) i daj znać czy nastąpiła poprawa.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez hrubcio » 4 maja 2012, o 22:33

A wiec tak czujnik temp. jest do wymiany wskazuje bledna tymp. termo-załącznik na chlodnicy jest takze do wymiany oraz wentylator gdyz 1 bieg jest uwalony tak wiec koszty troszke narosly . na razie zamontowalem wlacznik wentyla na krotko i jak dochodzi do 90 stp to go zalanczam jak na razie koszty troszke podrosly jak uzbieram kase to wymienie wszystko na raz razem z rozrządem o zimmeringami rozrządu . Dzięki wielkie za odpowiedzi . Pozdrawmiam :super:
hrubcio
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 kwi 2012, o 20:34
Lokalizacja: Nowy Sącz / Kraków

Postprzez karl_123456 » 23 maja 2012, o 12:43

witam, mam pytanie posiadam golfa 3 95r 1.4 benzyna problem tkwi w tym ze po przejechaniu 10 km jesli na dworze jest upał temperatura silnika rosnie mi odrazu do 90 stopni a w miescie nawet do 112 dziwne moim zdaniem powinien sie wlaczyc wentylator i schłodzic silnik prosze pomóżcie
lolo
karl_123456
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 maja 2012, o 12:37
Lokalizacja: tczew

Postprzez prezesik » 23 maja 2012, o 17:56

Jak się wentylator nie włącza to uszkodzony jest termowyłącznik ( czujnik ) znajdujący się w chłodnicy ( klucz 30 ). Aby sprawdzić, czy sam wiatrak działa to z czujnika przy chłodnicy trzeba zdjąć wtyczkę i zewrzeć w niej dowolne styki, wtedy w zależności który styk sie zetknie powinien się załączyć wiatrak na I lub II biegu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez karl_123456 » 24 maja 2012, o 07:13

dzieki bardzo za odp pozdro
lolo
karl_123456
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 maja 2012, o 12:37
Lokalizacja: tczew

Postprzez genior » 28 maja 2012, o 22:11

Witam, podłącze się pod temat, bo mam podobny problem. Temperatura podnosi mi się do ok 105 st. i dopiero wtedy załącza się wiatrak, trochę schładza, ale nie całkiem do 90 tylko jakieś 95 st.
Wymieniłem termowłącznik przy chłodnicy i termostat przy okazji na Wahlera
Problem występuje nadal więc rozumiem, że trzeba jeszcze wymienić czujnik temperatury płynu, zgadza się?
I jeszcze podpowiedzcie mi proszę gdzie się ten czujnik znajduje?
genior
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 maja 2012, o 21:48
Lokalizacja: Krosno

Postprzez prezesik » 28 maja 2012, o 22:46

genior napisał(a):czujnik temperatury płynu
on odpowiada tylko za dawkowanie paliwa w zależności od temp. płynu oraz za wskazania na liczniku
genior napisał(a):I jeszcze podpowiedzcie mi proszę gdzie się ten czujnik znajduje?
przy głowicy w plastikowym króćcu ( 4-pinowy ) skąd wychodzą węże na chłodnicę.

ALE on nie odpowiada za włączanie się wentylatora. Za niego odpowiedzialny jest czujnik znajdujący się w chłodnicy ( 3-pinowy ). Po zdjęciu wtyczki i zmostkowaniu którego bądź pinu powinieneś znaleźć I i II bieg wentylatora ( w zależności które piny zmostkujesz - nie bój się, nic nie spalisz ).

Sprawdź te rzeczy i daj znać.

Wg mnie:
- walnięty czujnik w chłodnicy ( 3-pinowy ) - włącza tylko II bieg
- walnięty czujnik temp. ( 4-pinowy ) - źle podaje wskazania na licznik
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez genior » 28 maja 2012, o 22:51

prezesik25 napisał(a):
Wg mnie:
- walnięty czujnik w chłodnicy ( 3-pinowy ) - włącza tylko II bieg


ten wymienilem razem z termostatem

prezesik25 napisał(a):- walnięty czujnik temp. ( 4-pinowy ) - źle podaje wskazania na licznik


zostaje jeszcze ten wymienic, z tego co wyszperałem to ważne jest żeby kupić dobrej jakości tylko jakiej firmy najlepiej?
zapomiałem podac model: 1.8 AAM
genior
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 maja 2012, o 21:48
Lokalizacja: Krosno

Postprzez prezesik » 29 maja 2012, o 07:38

genior napisał(a):z tego co wyszperałem to ważne jest żeby kupić dobrej jakości tylko jakiej firmy najlepiej?
najlepiej oryginał w ASO.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Następna strona




Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości