Zbyt wysoka temperatura

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez trollu » 27 sty 2014, o 18:32

najpierw sprawdź czy wentylator żyje, podepnij go na krótko żeby sprawdzić czy silnik nie jest spalony. Jak wentylator żyje i zakręci to wiesz co siadło, jeżeli jest martwy to tez wiesz co masz wymienić
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Michałvw » 27 sty 2014, o 20:09

Sprawdziłem czy chodzi i chodzi, czy mógł tak szybko czujnik wentylatora paść?
Michałvw
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 12 wrz 2013, o 15:31
Lokalizacja: Lubelskie, okolice Puław

Postprzez Gesiu_15 » 27 sty 2014, o 20:11

mógł paść bo dziadostwo , najlepiej kupić ORi , a łapie temperaturę bo załącza ci się wentylator przy drugim biegu :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Michałvw » 28 sty 2014, o 15:09

Kupiłem dzisiaj czujnik i tak samo jest, nie gotuje się bo dochodzi do 110 i dalej nie idzie ani nie opada, co może być przyczyną?
Michałvw
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 12 wrz 2013, o 15:31
Lokalizacja: Lubelskie, okolice Puław

Postprzez Michu! » 6 maja 2014, o 23:30

Odświeżę temat, bo i u mnie coś nie tak jest z temperaturą.
Temperatura jaką osiąga moje 1,4ABD to 110stopni po czym włącza się wentylator i temp. spada do 100, i tak w kółko... Kontrolka zbyt wysokiej temperatury nie włączyła się nigdy więc chyba nie ma mowy o przegrzewaniu. Dodam, że czujnik na chłodnicy był wymieniany ponieważ poprzedni uruchamiał wentylator zbyt prędko :-/ (przy temp. 70stopni, bo na starym termostacie tylko taką osiągał temperaturę).
Co może być przyczyną :?:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 7 maja 2014, o 08:07

A jaki teraz masz założony termostat ? Wahler przy 87 st się otwiera czyli dolny się wąż robi coraz cieplejszy , gorący , i włącza się wentylator :-) temp robocza to 90 st i tyle ma być na blacie. Może czujnik temp przekłamywać .
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Michu! » 7 maja 2014, o 12:25

Termostat to jakiś shit pewnie, bo wahler to nie byl na bank. A jest możliwość, że to ten czujnik na chlodnicy który odpowiada za włączanie się wentylatora?

w termostacie zostala wywiercona dziurka 1mm, bo mechanik stwierdził, że będzie sie predzej nagrzewać (podobno kiedyś termostaty były oryginalnie z dziurkami) nie protestowałem, zdałem się na doświadczenie starego mechanika, czy to też może być przyczyną takiej temperatury?
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 7 maja 2014, o 12:44

ten mechanik jakiś świr :lol: kup wahlera bez żadnych przeróbek , załóż , odpowietrz układ i powinno trzymać 90 st ;-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Michu! » 7 maja 2014, o 12:53

Okej, rozumiem że ta dziurka jest powodem nagrzewania sie silnika do 110 stopni ale zastanawia mnie dlaczego wentylator włącza się dopiero przy tych 110 stopniach? Powinien chyba reagować prędzej na taki wzrost temp?
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pawelus6 » 7 maja 2014, o 13:32

Czujnik włączający wentylator nie ma czasem 2 trybów pracy?
Jeden załącza sie przy 90 stopniach, a później w razie podniesionej temp. załącza siędrugi bieg?
Może ten czujnik ześwirował
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Michu! » 7 maja 2014, o 13:50

Myślałem o tym czujniku właśnie ale jakby nie było był wymieniany wraz z termostatem nie dawno..może faktycznie już padł, tak czy siak czeka mnie chyba wymiana obu czujników i termostatu, nie mogę patrzeć na temp. 110 stopni ktora spada tylko do 100 :kwasny:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 7 maja 2014, o 15:35

jak wymieniałeś ten czujnik na chłodnicy (elektrowłącznik ) i kupiłeś podróbę to nie dziw się że będą cyrki . Jak z Aso ori Vw to spoko . Jak podróba to proponuje wymienić termostat na wahlera , elektrowłącznik oryginalny i będzie wszystko hulać :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości