Grzeje się i gotuje !

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Grzeje się i gotuje !

Postprzez Qcharek » 18 cze 2014, o 10:43

Mam mk3 1,8 LPG . po przejechaniu 15-20 minut po mieście temperatura dochodzi do 100-110 stopni , jak jadę w trasie to temperatura trzyma sie w rejonie 70-80 stopni , powiedzcie mi co mam zrobić , żebym nie musiał co chwile stawać na parkingu by silnik sie ochłodził ...
Qcharek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 cze 2014, o 10:28
Lokalizacja: 98-200

Grzeje się i gotuje !

 

Postprzez Gesiu_15 » 18 cze 2014, o 10:44

wentylator się włącza ? dolny wąż chłodnicy ciepły ? :luka:
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Qcharek » 18 cze 2014, o 10:46

dolny wąż pod chłodnicą jest ciepły wentylator nie wiem czy sie włącza bo jak zgasze silnik przy tak wysokiej temperaturze to go nie słychać i jak otworze maskę to też nie widzę by sie kręcił
Qcharek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 cze 2014, o 10:28
Lokalizacja: 98-200

Postprzez Gesiu_15 » 18 cze 2014, o 10:50

sprawdź na krótko czy wentylator śmiga . Skoro dolny wąż jest gorący to termostat się otwiera .
Sprawdź czy śmiga na krótko wentylator jak tam to będzie elektro włącznik w chłodnicy do wymiany.
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Qcharek » 18 cze 2014, o 10:57

jak byś mi wytłumaczył jak to zrobić na krótko to było by fajnie ... drogi jest ten włącznik w chłodnicy ? Nie wiem czy to ważne ale woda w chłodnicy ma kolor rudawy
Qcharek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 cze 2014, o 10:28
Lokalizacja: 98-200

Postprzez pawelus6 » 18 cze 2014, o 11:40

Qcharek napisał(a):jak byś mi wytłumaczył jak to zrobić na krótko to było by fajnie ... drogi jest ten włącznik w chłodnicy ? Nie wiem czy to ważne ale woda w chłodnicy ma kolor rudawy


Otwórz maskę i stojąc przodem do auta po prawej stronie chłodnicy będzie wtyczka, wyjmij ją (3 piny tam są) i jakimś drucikiem połącz 2 piny ze sobą. Nie pamiętam dokładnie który, wydaje mi się ze górny pin z którymś który jest pod nim. Dużo kombinacji nie ma, na którejś wentylator musi sie włączyc - jak nie to czujnik do wymiany w chłodnicy
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Qcharek » 18 cze 2014, o 13:20

pod akumulator ten drut też podłączyć ?
Qcharek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 cze 2014, o 10:28
Lokalizacja: 98-200

Postprzez pawelus6 » 18 cze 2014, o 13:51

Qcharek napisał(a):pod akumulator ten drut też podłączyć ?



Nie

Wtyczka wyglada tak: (sorry małe foto, takie znalazłem)|
http://fotem.pl/data/mini/min_dee64ec06 ... 0cc164.jpg

I tylko łączysz piny w tej wtyczce, nie podłączasz niczego pod akumulator, tam prąd jest. Po połączeniu 2 pinów (nie pamietam ktorych) wentylator się załącza. Musisz popróbowac ;)
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Qcharek » 18 cze 2014, o 15:30

ok dzięki jak bede miał czas to to zrobie i dam znac co i jak
Qcharek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 cze 2014, o 10:28
Lokalizacja: 98-200

Postprzez Golf Maniak » 19 cze 2014, o 21:27

A Ty masz wogóle płyn w układzie :?: Nie ma ostatnio jakiś mega upałów żeby w takim krótkim tempie zagotować ciecz w układzie.
Golf Maniak
Members
 
Posty: 1164
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 09:30
Lokalizacja: Sosnowiec
Rocznik: 1997
Silnik: 1595 AFT
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona




Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości