Gotuje się płyn chłodniczy

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Gotuje się płyn chłodniczy

Postprzez qudlatyy » 29 sty 2014, o 18:06

Wita, to pierwszy mój post na tym forum. Otóż tak jak w temacie, gotuje mi się płyn chłodniczy i ubywa go dosyć dużo na trasie. Jeżdżę do szkoły 50km w jedną stroną i dzisiaj jak wróciłem do domu usłyszałem, że coś jest pod maską nie tak. Wywaliło korek od zbiornika płynu chłodniczego i płyn się gotował. Posprawdzałem co się dało, więc w oleju nie ma żadnych śladów płynu, górny wąż dochodzący do chłodnicy jest ciepły, dolny zimny, obydwa miękkie. Z wydechu jak jadę i dodam gazu widać troche białego dymu, ale jak jadę bez gwałtownego przyspieszania to jest ok. Temperatura na trasie trzyma 90, czasami do 95 st. Dodam jeszcze, że nagrzewnica nie dawno wymieniana i działa jak powinna. Co to może być ? Termostat czy raczej (niestety) uszczelka pod głowicą ? a może coś innego, prawie wszystko inne niż uszczelka biore w ciemno :). Pozdrawiam
qudlatyy
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 sty 2014, o 17:50
Lokalizacja: Tczew

Gotuje się płyn chłodniczy

 

Postprzez Gesiu_15 » 29 sty 2014, o 18:11

wentylator się załącza ? :-| Twarde węże swiadczą o bardzo wysokim cisnieniu w układzie. Jeśli będą twarde niestety uszczelka pod głowicą do roboty
Ostatnio edytowano 29 sty 2014, o 18:12 przez Gesiu_15, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez benek » 29 sty 2014, o 18:11

Moim zdaniem na sto procent uszczelka pod głowicom
benek
Gaduła
 
Posty: 483
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 17:12
Lokalizacja: Kruszwica

Postprzez qudlatyy » 29 sty 2014, o 18:16

Szczerze mówiąc nie sprawdzałem czy wentylator się załącza. Węże miękkie. Jak sprawdzić czy winna jest uszczelka ? Mam nadzieję, że to nie to, dlatego chce być na 100% pewny.
qudlatyy
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 sty 2014, o 17:50
Lokalizacja: Tczew

Postprzez benek » 29 sty 2014, o 18:19

zazwyczaj jest tak że jak płyn się gotuje i bulgot w zbiorniczku to uszczelka
to nie świat mknie do przodu
to ty za.........
Gaz jest do zapalniczek
Ropa do traktorów
benek
Gaduła
 
Posty: 483
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 17:12
Lokalizacja: Kruszwica

Postprzez Gesiu_15 » 29 sty 2014, o 18:28

benek napisał(a):zazwyczaj jest tak że jak płyn się gotuje i bulgot w zbiorniczku to uszczelka


+ dymi na biało jak ciepły to uszczelka
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez palio » 29 sty 2014, o 18:33

Nie ma na co czekać. Rwać głowicę oddać do planowania i zakładać nową uszczelkę.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3881
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez qudlatyy » 29 sty 2014, o 18:54

Ile to może kosztować ? w 500 zł się zmieszczę czy nie bardzo ? Jak to to może lepiej silnik z allegro kupić ? :P
qudlatyy
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 sty 2014, o 17:50
Lokalizacja: Tczew

Postprzez Gesiu_15 » 29 sty 2014, o 18:58

a z allegro kupisz to jaką masz pewność ze jest 100 % działa i wszystko ? możesz kupić jeszcze gorszego bubla :lol: skoro twój jest wporządku a uszczelka pod głowicą do zrobienia, na twoim miejscu oddał bym do mechanika i zrobił :cwaniak:
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Gotuje się płyn chłodniczy

Postprzez mkkay » 29 sty 2014, o 19:14

qudlatyy napisał(a): górny wąż dochodzący do chłodnicy jest ciepły, dolny zimny,


termostat do wymiany

cały czas masz mały obieg , termostat nie otwiera!!!!!
wymień termostat koszt około 50 za firmowy ( nie kupuj podróbek)

wpakujesz się w głowicę i g... ci to da
jak by uszczelka poszła to by było ciśnienie na wężach a piszesz ze węże miękkie

tyle w temacie.

chyba że przegrzałeś głowicę i wywaliło uszczelkę wtedy i głowica do spawania (wymiany) i nowa uszczelka

a jak byś ściągał jednak głowicę to sprawdź czy wszystkie 4 tłoki wychodzą na tą samą wysokość, bo jak pójdzie woda na cylinder to potrafi pogiąć korbowód (przeważnie trzeci) bo woda się nie spręża niestety

a jeszcze z ciekawości jaki masz płyn w układzie? zmieniłeś na zimowy? czy nie?
Ostatnio edytowano 29 sty 2014, o 19:29 przez mkkay, łącznie edytowano 1 raz
moja biała strzała- http://www.golf3.pl/topics2/biala-strza ... t50990.htm


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Następna strona




Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości