Golf III 1.4 Temperatura

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Golf III 1.4 Temperatura

Postprzez Mateusz2615 » 15 lut 2014, o 22:40

Witam trapi mnie taki problem bo chyba mam niedogrzany silnik termostat już wymieniłem i to zdjęcie jest już po wymianie ale i tak nie do końca dobrze termostat to Vernet (made in france)
Obrazek
Będąc kiedyś u gazownika przy zakładaniu gazu majster wyciągnął mi tą rurę

Obrazek

słyszałem że to też ma jakiś wpływ na to.
Mateusz2615
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 18 sty 2014, o 23:42
Lokalizacja: OGL

Golf III 1.4 Temperatura

 

Postprzez sebastyanov » 16 lut 2014, o 01:41

Witaj . to ze masz odpiety ten przewod to nie robi roznicy na grzanie silnika. ten pzewod to podcisnienie sterujace klapka od termostatu przy filtrze powietrza . jak silnik zimny to podcisnienie ciagnie klapke i zamyka doplyw zimnego powietrza a otwiera doplyw cieplego z kolektora czyli grzeje sobie powietrze zeby lepiej spalal na zimnym gdy sie rozgrzeje to termostat w tej klapce zamyka doplyw cieplego powietrza i otwiera zimne. a co do nagrzewania plynu to niech silnik pochodzi troche i badaj waz dolny od chlodnicy . powinien byc zimny gdzies do 85 st . jesli waz jest cieply wczesniej jak temp osiaga dopiero okolo 70 st na liczniku to niestety termostat nie trzyma . . czasami nowe termostaty a sa juz wadliwe albo sie wieszaja.. wedlug mnie najlepsze sa termostaty firmy wahler
sebastyanov
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 22 sty 2014, o 16:20
Lokalizacja: EKU

Postprzez fuqet1 » 16 lut 2014, o 12:51

Ja jeżdżę na vernetach i jeszcze mnie nie zawiodły.
Zrób tak jak kolega wyżej napisał.
Niedawno miałem taki problem że wskazówka stała na 70 stopniach , a górny i dolny wąż był gorący, podpieliśmy do vaga i pokazał padnięty czujnik temperatury (nowy 26 zł) Po zmianie wszystko było ok
Po tygodniu ta sama sytuacja wskaźnik na 70 , błędu nie było , zmieniłem licznik i teraz pokazuje ok.
Tylko ja miałem licznik z tej starszej serii wiec u ciebi moze być tylko czujnik padniety albo termostat wadliwy, sprawdź i daj znać

A jeszcze jedno pytanie jaki zakres termostatu kupiłeś ??
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 16 lut 2014, o 13:38

Mateusz2615 napisał(a):A jeszcze jedno pytanie jaki zakres termostatu kupiłeś ??

Zgadza się bo są co otwierają przy 71-71 i są na83-83 sprawdź po numerze na np Intercars .
Po drugie to może czujnik temperatury zaniżać bądź wskaźnik (bimetalowa sprężyna) . Proponuje jakimś termometrem w zbiorniczku sprawdzić real dopiero szukać przyczyn :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Mateusz2615 » 16 lut 2014, o 19:46

co do licznika to mam starego typu bez obrotościomierza ten licznik był tylko poglądowy z neta brany a termostat sprawdzę
Mateusz2615
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 18 sty 2014, o 23:42
Lokalizacja: OGL

Postprzez fuqet1 » 16 lut 2014, o 20:02

pietrasiak2 napisał(a):Po drugie to może czujnik temperatury zaniżać bądź wskaźnik (bimetalowa sprężyna)

Fakt ta bimetalowa działa strasznie nie dokładnie i bardzo wolno (dlatego zmieniłem licznik od ibizy - za śmieszne pieniążki , i temperaturę pokazuje mi teraz bez zająknięcia - wcześniej było z tym różnie
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Mateusz2615 » 16 lut 2014, o 20:33

fuqet1 a jaki to licznik z seata bo chciałbym zmienic ale nie wiem jaki bo może mieć zakłamanie?
Mateusz2615
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 18 sty 2014, o 23:42
Lokalizacja: OGL

Postprzez fuqet1 » 16 lut 2014, o 22:31

musisz wyjąć swój spisać numery z licznika , no i szukać takiego tylko nowszego (jak nie bedzie miał piktogramów narysowanych od recznego oleju i aku to jest wlasnie ten nowszy)

Taki jak dałeś zdjęcie to jest właśni nowszy typ
Równie dobrze może być od golfiny albo polówki, no ja kupiłem od jebizy bo był akurat tańszy.

P.S
Nawet mam kontrolkę od zebraka :D
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Mateusz2615 » 16 lut 2014, o 22:38

O taki by mi się przydał zacznę się rozglądać ,może ktoś by miał na forum jakiś licznik ?

[ Dodano: 2014-02-16, 21:47 ]
właśnie patrzyłem na alledrogo i mam taki fajny za 34 zł tylko że z 1,6 więc nie wiem

Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/licznik-seat-ibiza-1-6-919033ats010l-promocja-i3917203638.html
Mateusz2615
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 18 sty 2014, o 23:42
Lokalizacja: OGL

Postprzez fuqet1 » 16 lut 2014, o 22:59

Pogrzebałem trochę teraz w w necie i znalazłem cos for you :
http://theresias.com/tutorials/1h_ki.htm

Zeby zmienić licznik musi zgadzac sie WGSZ bo inaczej moze glupoty pokazywac
Z tabelek wynika że masz licznik o nr. 1h6 919 033
Czyli WGSZ dla ciebie to 3770 i takiego musisz sobie szukać

Czyli do ciebie podejdzie jeszcze licznik od ABU o nr 1H6 919 850 X
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona




Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości