Tubosprężarka w Golfie MK3 1.9 TD

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Tubosprężarka w Golfie MK3 1.9 TD

Postprzez dcs » 25 lut 2012, o 23:06

Witam wszystkich specjalistów...
Kupiłem zdezelowanego Golfa III Variant z silnikiem 1.9 TD 75 KM
Mam wrażenie,że nie ma mocy, pod górkę ledwo wjeżdża.
Jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna, czy są jakieś objawy ?
Jak wracałem 300KM do domu od sprzedawcy to zżarło mi cały olej
z silnika, czy to ma coś z tym wspólnego ?
Patrzyłem na regeneracje, to jakieś kosmiczne pieniądze chcą za to,
używaną sprawną na allegro można kupić za 200-300 zł, ale czy warto ?
Czytałem, że trzeba ją potem wyważać czy jakoś tam ...
Czy ktoś mi może pomóc, bo już się troszkę pogubiłem, a chcę zregenerować
autko jak najtańszym kosztem ..
Z góry wielkie dzięki za pomoc
Robert
dcs
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 23 lut 2012, o 02:27
Lokalizacja: Warszawa

Tubosprężarka w Golfie MK3 1.9 TD

 

Postprzez Lukas2z107 » 27 lut 2012, o 21:36

podpinam sie do tematu mam ten sam problem
Lukas2z107
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 lut 2011, o 19:52
Lokalizacja: Łukawica/k. Lubaczowa

Postprzez AdiK__ » 27 lut 2012, o 21:48

dcs, wg. mnie lepiej zregenerować swoją niż kupić z allegro i zastanawiac sie po ilu km padnie. Objawy padniętej turbiny to dymienie na biało, olej w wydechu. Najlepiej sprawdzić biorąc wirnik w dwa palce i ruszająć nim góra dół oraz prawo lewo. Nie powinna mieć żadnego z tych luzów jeśli ma ma już zapewne to regeneracja.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez slawek5t » 28 lut 2012, o 01:34

AdiK__ napisał(a): Nie powinna mieć żadnego z tych luzów

A fachowcy z tego forum piszą że każde turbo ma luz jakiś tam
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez AdiK__ » 28 lut 2012, o 08:06

slawek5t, mowie o takim znacznym luzie ;) taki nanometryczny musi miec bo wirnik by się nie obracał :D
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez witboy » 28 lut 2012, o 14:20

minimalny luz ledwo odczuwalny musi byc najgorszy jest taki luz wyczuwalny bez najmniejszego oporu wirnik mozna ruszyc,

niekoniecznie brak mocy to turbo... moze tez byc zaciety wg pompa wtryskowa wtryski, jesli turbo niema duzego luzy sprawdzil bym wg czy nie zaciol sie w pozycji zamknietej, potem sprawdzil dawke paliwa i na koncu wtryski, sprawdzenie w tryskow to u mechesa z 5 zl od wtrysku
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MTi » 25 mar 2012, o 23:37

góra dól drobny luz byc moze.. ale ... prawo lewo juz nie ;p
Troche o tym czytalem ;pp i sprawdzalem u siebie na sprawnej, nie wchlaniającej oleju trubince i faktycznie gora dół leciutko rusze ale prawo lewo za Chiny ;)
MTi
Badacz tematu
 
Posty: 291
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 18:41
Lokalizacja: KN-a

Postprzez Kosmoaaz » 26 mar 2012, o 17:48

Zżarło Ci cały olej? ;) Może zbliża się remont silnika... 300km powiedzmy a w silniku 4l oleju to wypada że na 100km żżarł ponad litr oleju. Rozkręć opaski na wężu między turbo a kolektorem ssącym i zobacz czy są ślady oleju. Kopcił Ci troche na niebiesko?
Avatar użytkownika
Kosmoaaz
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7 sty 2012, o 13:15
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Postprzez wojo92 » 23 maja 2012, o 21:22

Moze ktos wrzucic fotke co odkręcic zeby sprawidzic wg turba KKK :-o
diesel kopci diesel czadzi diesel nigdy Cie nie zdradzi

Dresowa bluza dresowe spodnie w golfie jest modnie w golfie wygodnie
wojo92
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23 maja 2012, o 21:07
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Postprzez daman » 27 wrz 2012, o 17:15

Witam mam problem z golfikiem 1.9TDI 1996r.a więc irytuje mnie sprawa oleju który ucieka z silnika.Inaczej mówiąc po przejechaniu trasy 800 km.ubyło co najmniej 400ml.oleju.dodatkowa informacją jest to ,że ,,ślimaczy'' się powolutku silnik lecz nie możliwa chyba rzeczą by było aby stanowiło taki ubytek oleju.Dolałem oczywiscie wg.wskaźnika na bagnecie.Co może byc przyczyną takego ubytku?zużyte pierscienie czy powoli turbo siada?prosze o odpowiedź. :-D :-D :-D
daman
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 16:52
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez palio » 28 wrz 2012, o 16:50

daman napisał(a):Witam mam problem z golfikiem 1.9TDI 1996r.a więc irytuje mnie sprawa oleju który ucieka z silnika.Inaczej mówiąc po przejechaniu trasy 800 km.ubyło co najmniej 400ml.oleju.dodatkowa informacją jest to ,że ,,ślimaczy'' się powolutku silnik lecz nie możliwa chyba rzeczą by było aby stanowiło taki ubytek oleju.Dolałem oczywiscie wg.wskaźnika na bagnecie.Co może byc przyczyną takego ubytku?zużyte pierscienie czy powoli turbo siada?prosze o odpowiedź. :-D :-D :-D




A czy z tyłu podczas jazdy jest chmura dymu?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Matiuas » 12 paź 2012, o 11:55

Podepnę się pod temat.
Moja aktualna turbina k14 ma już wirnik w kiepskim stanie
Obrazek
Mimo to dalej ładnie trzyma serię, ale boję się że w końcu rzygnie olejem, więc chce ją wymienić.
Zastanawiam się nad 3 turbami:

k14 - bo najprościej by było

garrett T2 - podobnie jeździ jak k14 ale moim zdaniem ma lepiej wykonany WG, czy będzie pasowała w miejsce k14 bez żadnych modyfikacji? Wydaje mi się że downpipe ma inny ale pewny nie jestem.

garrett t3 - trochę martwi mnie lag bo golf z modów to będzie miał w przyszłości ic z tdi i boost pin z opla omegi, doładowanie seria (0,8 bar). Podobno te turbiny są wytrzymałe a chce żeby autko minimum 2 -3 lata jeszcze posłużyło.
Wiem że potrzebuje kolektor z golfa 2 i downpipe chyba też. Czy ta turbina ma większy wylot po stronie zimnej niż k14 bo nie mam narazie ic i będzie podłączona rurą gumową od k14 do kolektora ssącego.

O k24 nie pytam bo nie wiem nawet jak ta turbina wygląda i jak wygląda jej montaż.

Generalnie moc jaka mnie interesuje to około 90 - 100 km aby autko było dalej oszczędne i fajnie wyprzedzało, sporo jeżdżę, często trasy do 50 km czasami coś dłuższego, a na codzień do pracy 10 km w zabudowanym także mocy wtedy nie trzeba.

Z góry dziękuje za informacje :)
Matiuas
Badacz tematu
 
Posty: 204
Dołączył(a): 17 sty 2009, o 00:29
Lokalizacja: Jarosław

Następna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości