Mój AFN na przerabianej pompie wtryskowej

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez sagon » 29 paź 2012, o 11:10

Ten zderzak jest tylko takim przejściowym etapem.Nie sądzisz chyba,że będę z czymś takim na dłuższą metę jeździł.Ostatecznie będzie na ori zderzaku,który nie będzie w ogóle wycięty.Będą widoczne tylko 4 dolne żebra.
Mam już taki,nawet w kolorze,kwestia montażu.Czekam z tym jednak do poprawki softu i pomiaru na hamowni.

Co do zmian pod maską,to tak dokładnie miało być,chodziło mi o takie poprowadzenie rur,żeby pojemność układu była jak najmniejsza.A taki schemat gwarantował najkrótszą drogę.
Druga sprawa,musiałem coś zmienić,bo wcześniejszy układ już mi się znudził.
Ten fmic jest w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem,pasuje idealnie.Zarówno z wejściem,jak wyjściem,zero jakiejkolwiek rzeźby.Całe orurowanie zostało wykonane z gotowych,zakupionych na allegro elementach ;-) .
Jest trwałe i co najważniejsze funkcjonale.

http://moto.allegro.pl/rura-lacznik-90st-l-aluminium-51-mm-dolot-fmic-i2718918958.html

Spawanie ograniczone było tylko do przedłużenia dwóch końcówek kolanek i wspawania flanszy pod map.
Zamysł była taki,zrobić to jak najmniejszym nakładem pracy,przy jak najkrótszej drodze,co w 100tu procentach zostało uzyskane.
Inna sprawa,to musiałem coś pod machą zmienić,bo jak pisałem,stary układ rur już mi się znudził.

Obrazek

Efekt końcowy wszystkim się podoba,mnie też :-P .
Mogłem poprowadzić rurę z turbiny tak,jak na tym zdjęciu i puścić ją po pasie,ale to zdecydowanie wydłużyłoby drogę,dwukrotnie,co mi nie za bardzo pasowało.

Powiedz mi,co takiego niezwykłego jest w starych,zdezelowanych coolerach z saaba?
Ten ma dużo lepszy rdzeń,jak jego poprzednicy,pojemność,która spokojnie i 220 obsłuży,jest nowy i co najważniejsze idealnie mi podpasował.
Nie celuję w 220 koni,do tego bym potrzebował 260tek.To co jest obecnie,dobre 195 koni spokojnie do codziennej jazdy wystarcza.
Pompa ma jeszcze duży zapas paliwa,obecnie tylko 4.48v,czyli nie jest nadmiernie wysilona.
Biorąc pod uwagę fakt,że 200 z ahh potrzebne jest minimum 4.6v,to nie jest źle.

Wałek z sdi to najtańsza i najlepsza za te pieniądze opcja dla wałków,które dają jakiekolwiek przyrosty.A,że te dają całkiem spore gifty,to warto wydać 250 zeta.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

 

Postprzez witboy » 1 lis 2012, o 11:25

a masz klime bo ja mam i chodzi o to ze cos trzeba przed chlodnice sensowenego zmiescic wiec mi polecano bardzo wlasnie saaba

jesli chodzi o walek to bez spiec ale poprostu kolejna osooba ktora go wsadza ale wlasnie slyszalem ze fajne efekty daje
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sagon » 1 lis 2012, o 15:26

Mam klimę,i ten fmic spokojnie się pod zderzak chowa,trzeba co prawda wyciąć dolne żebra i trochę go podciąć,ale nie jest to na tyle duża ingerencja w zderzak,żeby było cokolwiek z zewnątrz widać.
Jak wsadzę ten drugi,to niczym od oryginalnego się różnił nie będzie.Będą tylko,o czym już wspominałem widoczne 4 dolne żebra fmica.
Wałek z sdi ma dłuższy czas otwarcia zaworów ssących i wydechowych.Dzięki temu silnik na jeden suw zassie więcej powietrza,tak samo luźniej będzie miał z wypluciem spalin.
Chcesz,to podam Ci szczegółowe dane faz rozrządu,łącznie z czasem otwarcia poszczególnych zaworów.Są dłuższe,jak w tdi.
Po zamontowaniu wałka silnik dymił na biało,wcześniej sadził na czarno.Zwiększyłem tylko dawkę na nastawniku,teraz jest 5mg/suw,przestał dymić na biało i praktycznie w ogóle nie dymi na czarno.Czarny dym pojawia się tylko wtedy,jak jeżdżąc kilka dni delikatnie depnę w podłogę,wydmucha sadze i później nic. Poprawiła się też na duży plus dynamika.Taki zapas powietrza,jaki daje ten wałek,to dobra perspektywa dla dalszych modów.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez witboy » 1 lis 2012, o 16:00

ja mam aaz do mnie wsadza sie walki od tdi ponoc...

natomiast jesli chodzi o zderzak to z halogenow zapewne trzeba by zrezygnowac bo sie nie schowaja...a dlugie blendy wejda?

a i glupie pytanie co ze wzmocnieniem :d
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez sagon » 1 lis 2012, o 19:29

To jak wsadzisz wałek od tdi,to na bank stracisz,bo aaz ma takie same fazy dla ssących,jak sdi.
Halogeny nie wejdą,ale to mnie akurat najmniej martwi,zderzak będzie w tym miejscu zaklejony,zostaje tylko kierunkowskaz.Wzmocnienie zostało wycięte,została tylko górna listwa wzmocniona na tyle,na ile się dało.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości